Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3396291
Ik heb voor onze JRT Pippa verschillende tuigjes gehad. Als pup een tuig van het merk puppia. Gruwelijke hekel had ze aan dat tuig. Toen ze daar uit gegroeid was kocht ik een zgn borst tuig van Hurtta. In die tijd begon ze te 'huppelen'. Was ik bang voor patella, bleek het uit haar rug te komen.... door dat tuig. Toen een zgn H-tuig gekocht. Ging beter maar nog steeds huppelen.
Nu heb ik een zgn Y-tuig van Dog Copenhagen. Dat bevalt heel goed. Zo heel af en toe heeft ze nog een huppeltje maar ik denk datze dat zal blijven houden, bij welk tuig dan ook...
Ik denk dus dat het een kwestie is van proberen, wat voor de ene hond het perfecte tuig is kan voor een andere hond helemaal niets zijn...

Hier 2 fotootjes van onze Pippa met haar tuig.
DSC_1430-01.jpeg
DSC_1430-01.jpeg (7.68 MiB) 1508 keer bekeken
DSC_2667-02.jpeg
DSC_2667-02.jpeg (8.41 MiB) 1508 keer bekeken
Het tuig biedt goede ruimte in de hals, dat als ze snuffelt aan de grond het tuig niet in haar strot zit te duwen. En het de band om de borst zitver genoeg naar achteren zodat het niet in de oksel schuurt..
Door zurca
#3396383
MarijeEnBoomer schreef: di 03 mar 2020, 22:19 Zoals het tuig op de foto zit bij Pippa zou ik de nek strakker doen. Nu lijkt hij haar schouder te ‘blokkeren’ wat haar hupsje kan verklaren.
Ik zal er eens naar kijken Marije, of het tuig dan anders bij haar schouders komt te zitten. Bedankt!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door