Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3396333
Mijn honden hebben een achterbank, het heeft nogal invloed op je achterbank/auto.....
Maar loopplank is wel makkelijk, ik schuif hem er zo in/uit.




Wat een mooie plank Anne! Ik hoop dat-ie bevalt :)
Door - pien -
#3396390
Fenixjuh schreef:Mijn honden hebben een achterbank, het heeft nogal invloed op je achterbank/auto.....
Maar loopplank is wel makkelijk, ik schuif hem er zo in/uit.




Wat een mooie plank Anne! Ik hoop dat-ie bevalt :)
Dankjewel voor het filmpje! Nu zie ik meteen waar ik 'm kan bewaren, want dat was het volgende probleem.
Ik las bij een review dat iemand 'm vastmaakte met een spin. Wel even kijken of dat in onze auto ook zou kunnen.
Envie schreef: di 03 mar 2020, 16:17
Ik heb voor mijn oude Golden de Topmast Honden Loopplank Rood tot 90kg. We hebben eerst geoefend gewoon op de grond. Daarna steeds een stukje hoger. Rechtstreeks de kofferbak in van de Jimny lukt niet, daarom via de zijkant.
Mooi lichtgewicht ding met goede anti-slip.
:thumbup:

Er zijn soms wel situaties dat je met een loopplank te weinig ruimte hebt om 'm goed te gebruiken (bij het bos waar ik altijd heen ga is het fileparkeren, dus dan moet ik net hebben dat iemand niet te dicht achter me staat). Maar goed, dan zou het wel aan de zijkant kunnen.
Meneer pien gaat een rek uitzoeken voor in onze auto, en ik een kofferbakbeschermer en loopplank/trapje :groupwave2:
Leuk projectje weer :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3396904
Onze nieuwe harmonicalooptrap is geweldig! De boxers maakten er meteen geen probleem van (hadden wel een hekel aan de gewone loopplank, al gingen ze daar uiteindelijk wel overheen als het moest van mama), en zelfs Aris was er met een handvol snoepjes op te lokken (die vond een gewone loopplank he-le-maal niets). Maar het fijnst is nog dat de trap echt roetjs-roetjs in en uit elkaar schuift, en dat hij opgevouwen piepklein is. Hij weegt ook niets, omdat de traptreden van stevige stof zijn gemaakt. Super ding, blij mee!
Door - pien -
#3396925
Fijn dat 'ie jou en de viervoeters zo goed bevalt!
Ik heb nu de filmpjes gekeken. Ik zou het zelf eng vinden om op stof te gaan staan, want enigszins wiebelig, maar ja ik heb 2 poten en zij 4 :P
Nu twijfel ik tussen een loopplank (gewoon zo'n plastieke, dubbel te klappen exemplaar) en 'jouw' trap.
Wordt vervolgd!
Door Robian
#3396930
Anne in Zweden schreef: wo 11 mar 2020, 00:49 Onze nieuwe harmonicalooptrap is geweldig! De boxers maakten er meteen geen probleem van (hadden wel een hekel aan de gewone loopplank, al gingen ze daar uiteindelijk wel overheen als het moest van mama), en zelfs Aris was er met een handvol snoepjes op te lokken (die vond een gewone loopplank he-le-maal niets). Maar het fijnst is nog dat de trap echt roetjs-roetjs in en uit elkaar schuift, en dat hij opgevouwen piepklein is. Hij weegt ook niets, omdat de traptreden van stevige stof zijn gemaakt. Super ding, blij mee!
Klinkt goed, ik vraag me af of dat wat zou zijn voor onze grote grijze geitenbreier. Die weegt 50 kilo en heeft nogal grote voeten :biggrin2:

Wat denk jij? zou dat gaan met zo'n grote jongen?
Door Anne in Zweden
#3396951
Robian schreef: wo 11 mar 2020, 12:29 Klinkt goed, ik vraag me af of dat wat zou zijn voor onze grote grijze geitenbreier. Die weegt 50 kilo en heeft nogal grote voeten :biggrin2:

Wat denk jij? zou dat gaan met zo'n grote jongen?
De trap die wij hebben kan max. 50 kilo hond dragen, dus dat zou een grensgevalletje zijn voor jou. Onze trap van Friedrischs is echter nergens meer verkrijgbaar (ik ben hem ook alleen toevallig tegengekomen op de Spaanse Amazon).
Maar ik vond net wel een identieke (voor zover ik kan zien) trap op amazon.de, en die kan 120 kilo hond hebben. Misschien is dat een goeie voor jullie?



Het enige is dat de trap niet in NL geleverd kan worden, alleen in Duitsland, zie ik net staan. Maar als je iemand in Duitsland kent die hem voor je wil ontvangen, dan is dat natuurlijk een minimaal probleem.

Edit: ik heb net even op amazon.de ingelogd en een Duits leveradres opgegeven om te testen, en dat is geen probleem. De trap moet wel uit Amerika komen, dus levering duurt een week of twee, volgens Amazon.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3396969
maar wij hebben sinds deze week toch ook Amazon in Nederland....wie weet staat hij daar ook tussen

Zal zo ook eens gaan gluren, want die gup van ons wil nog wel met een plankie naar boven, maar er weer uit (wat nu net het probleem is) flikt ze het geheid om langs het plankie te springen

Hier dus maar geen plank aangeschaft en til haar er nu .... met heel veel gestribbel, uit, want ik wil niet meer dat ze springt....maar traplopen vind ze tof, dus wie weet is dit wel de oplossing :)
Gebruikersavatar
Door Ina
#3396972
Hahaha....de automatische vertaling die ze er op hebben losgelaten heeft nog wel enige controle nodig....zo wordt het wel heel gezellig bij ons in de kofferbak ;D
"Praktisch – de hond instaphulp maakt hond en hertjes comfortabel in- en uitstapen"
Door rosmin
#3396979
Bij de koopjesbazaar hebben ze die van Anne ook, kost € 64,95
Nog 3 op voorraad, heb er zelf net eentje besteld :D :D :-)
Door Anne in Zweden
#3396983
pluk schreef: wo 11 mar 2020, 20:34 https://www.trixie.de/heimtierbedarf/nl ... ard=236686
Deze is tot 75 kg.
Die had ik inderdaad ook gezien, maar de recensies (op Amazon) zijn minder positief (alhoewel nog steeds voor het grootste deel positief, hoor). Grootste nadeel is denk ik dat ie 30 euro duurder is dan de stoffen variant, en in elkaar geschoven is hij ook groter, zo te zien. En ik las dat hij wat scherpe kantjes heeft hier en daar, wat nadelig kan zijn voor de autolak, maar die kun je glad schuren, hopelijk.
Twee andere verschillen met de stoffen trap: de Trixie heeft volgens mij geen haak om hem mee aan de auto vast te maken, waardoor hij theoretisch kan verschuiven, en de traptredes zijn open, wat niet alle honden fijn vinden (en bij een wilde beweging zouden ze door de opening naar voren kunnen glijden, vermoed ik, wat je ook niet wilt). Voordeel is wellicht dat de tredes dieper zijn dan die van de stoffen trap, en dat er antiroetsj op de tredes zit. Maar doordat de stoffen trap dichte tredes heeft, en ook niet zulke diepe, roetsjt de hond sowieso niet zo ver uit. Hier zijn ze gisteren althans met natte poten ingestapt, en niet weggegleden op de stof.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op wo 11 mar 2020, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3396984
rosmin schreef: wo 11 mar 2020, 20:40 Bij de koopjesbazaar hebben ze die van Anne ook, kost € 64,95
Nog 3 op voorraad, heb er zelf net eentje besteld :D :D :-)
Dammit, en ik laat 'm voor veel geld uit Spanje komen. >:( ;D

Veel plezier ermee, ik hoop dat hij jullie ook goed bevalt!
Door rosmin
#3396988
Ik ben naar aanleiding van jouw post gaan vanavond zoeken, omdat onze oude dame van 12+ niet meer in de auto kan springen zonder pijn en tillen vind ik onhandig.
Ik had even op bol.com gezocht en vond daar die van jouw beschrijving. Toen even direct bij de aanbieder gekeken en daar was ie nog goedkoper, dus tsja, dan is keus snel gemaakt. Ik hoop ook dat we er veel lol van hebben.
Waarschijnlijk morgen/ overmorgen in huis :)

Ik voel een "wanna have" topic aan komen.......
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door