Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3396143
Wie van jullie heeft een loopplank in gebruik en wil z'n ervaringen met mij delen?
Maat/hoeveel delen/materiaal/oppervlak/prettig inschuifbaar of opvouwbaar ?
Bij ons moet 'ie op de achterbank 'landen' want de kofferbak is niet groot genoeg voor 3 honden.
Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3396144
Ik heb er eentje en ben er blij mee. 2e Hands gescoord op MP maar als ik niks had kunnen vinden dan had ik gewoon een nieuwe gekocht.
Die van mij is in 2 delen die je in elkaar klapt en antislip, maar dat is logisch natuurlijk. Neemt wel veel ruimte in beslag, maar ik heb een Fiat Doblo cargo dus dat lukt goed, ik weet niet hoe groot je auto is maar de kofferbak is snel gevuld.
Kan even geen foto maken want hij staat in de auto en ml is daarmee weg.

Pr1mo heeft spondylose, maar ook voor mijn andere hond vind ik het fijn dat hij niet altijd in en uit de auto hoeft te springen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3396146
Wij hebben een dogwalk 3, in 3 delen in te schuiven plus relatief licht.
Hij is best prijzig, maar we hebben hem gratis bij Oli gekregen :biggrin2: Maar zouden we een nieuwe nodig hebben zou er direct zo eentje weer komen.
Door - pien -
#3396147
KarenH schreef: zo 01 mar 2020, 11:22 Ik heb er eentje en ben er blij mee. 2e Hands gescoord op MP maar als ik niks had kunnen vinden dan had ik gewoon een nieuwe gekocht.
Die van mij is in 2 delen die je in elkaar klapt en antislip, maar dat is logisch natuurlijk. Neemt wel veel ruimte in beslag, maar ik heb een Fiat Doblo cargo dus dat lukt goed, ik weet niet hoe groot je auto is maar de kofferbak is snel gevuld.
Kan even geen foto maken want hij staat in de auto en ml is daarmee weg.

Pr1mo heeft spondylose, maar ook voor mijn andere hond vind ik het fijn dat hij niet altijd in en uit de auto hoeft te springen.
Is de loopplank van aluminium?
Het maakt niet uit of de kofferbak vol komt, daar ligt toch alleen een tas in of zo, en een extra handdoek voor de honden (er past niet eens een kratje bier in ;D zo smal is 'ie). Ik zou toch even moeten meten :g:
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3396149
- pien - schreef: zo 01 mar 2020, 12:01 Is de loopplank van aluminium?
Het maakt niet uit of de kofferbak vol komt, daar ligt toch alleen een tas in of zo, en een extra handdoek voor de honden (er past niet eens een kratje bier in ;D zo smal is 'ie). Ik zou toch even moeten meten :g:
Nee, geen aluminium, hij is ook best wel zwaar.
Aan de zijkanten zit ook een schuifje waarmee je de delen vast kunt zetten, maar dat gebruik ik eigenlijk nooit.

Haha, meten is weten. En anders zou hij misschien wel tussen de bank en de voorstoelen passen?
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3396150
Hij ziet er zo uit (foto van Bol.com) gepikt.
Bijlagen
9200000095137107.jpg
9200000095137107.jpg (72.49 KiB) 2116 keer bekeken
Door - pien -
#3396151
KarenH schreef: zo 01 mar 2020, 12:10 Nee, geen aluminium, hij is ook best wel zwaar.
Aan de zijkanten zit ook een schuifje waarmee je de delen vast kunt zetten, maar dat gebruik ik eigenlijk nooit.

Haha, meten is weten. En anders zou hij misschien wel tussen de bank en de voorstoelen passen?
Er zit zo'n lap op de achterbank, bevestigd aan de hoofdsteunen voor en achter, dan moet je 'm daar weer onder zien te frotten :-X
Ik ga wel even meten hoe breed onze achterbak is/wat er in zou kunnen passen.

Hoe is de antislip? Erg ruw? En maken de nagels geluid op het oppervlak? Ik zoek wel een aluminium (denk ik) want licht :biggrin2:
Plastic is ook licht maar dat is weer plastic...
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3396152
- pien - schreef: zo 01 mar 2020, 12:14 Er zit zo'n lap op de achterbank, bevestigd aan de hoofdsteunen voor en achter, dan moet je 'm daar weer onder zien te frotten :-X
Ik ga wel even meten hoe breed onze achterbak is/wat er in zou kunnen passen.

Hoe is de antislip? Erg ruw? En maken de nagels geluid op het oppervlak? Ik zoek wel een aluminium (denk ik) want licht :biggrin2:
Plastic is ook licht maar dat is weer plastic...
Antislip is goed vind ik, redelijk ruw en ja, je hoort de nagels wel een beetje, maar ze lopen er natuurlijk geen 5 minuten op, dus voor je het weet zijn ze er weer af.
Ik weet niet hoe degelijk zo'n aluminium is, maar daar zal vast wel over nagedacht zijn. Ik kan de plank met 1 hand tillen, dus het is niet dat hij als dieplood weegt, maar het is een stevig ding. Mijn oudste hond weegt 28 kg.
En ja..plastic is weer plastic, maar deze heeft een 2e leven, dat vind ik ook wel belangrijk.
Door - pien -
#3396153
KarenH schreef: zo 01 mar 2020, 12:22 Antislip is goed vind ik, redelijk ruw en ja, je hoort de nagels wel een beetje, maar ze lopen er natuurlijk geen 5 minuten op, dus voor je het weet zijn ze er weer af.
Ik weet niet hoe degelijk zo'n aluminium is, maar daar zal vast wel over nagedacht zijn. Ik kan de plank met 1 hand tillen, dus het is niet dat hij als dieplood weegt, maar het is een stevig ding. Mijn oudste hond weegt 28 kg.
En ja..plastic is weer plastic, maar deze heeft een 2e leven, dat vind ik ook wel belangrijk.
Ik denk aan al die dingen met Gabi in m'n achterhoofd, die alles eng vindt :-\
Stevig is fijn natuurlijk!
Ik ben bij nieuwe aan het kijken en maar zou fantastisch zijn als ik er éen op MP vind (mijn halve huis roept MP :biggrin2: )
Door Anne in Zweden
#3396155
Ik heb deze besteld:

81sNp3APu7L.jpg
81sNp3APu7L.jpg (183.23 KiB) 2086 keer bekeken
81guXPunnIL.jpg
81guXPunnIL.jpg (44.9 KiB) 2086 keer bekeken
81qPK0gnuL.jpg
81qPK0gnuL.jpg (44.64 KiB) 2086 keer bekeken

Hij wordt woensdag pas geleverd (besteld bij de Spaanse Amazon, kon hem elders niet vinden), dus ik kan nog niet zeggen of het goed werkt, maar er zaten een paar productrecensies met video's bij op Amazon, en daarop zag het er superhandig uit. Kan heel klein worden opgevouwen, wat in de auto natuurlijk een groot voordeel is. Er kan een hond van max. 55 kilo op.

Voor de video's en recensies (in het Duits):

(Let op, bij de prijs is een komma verkeerd gezet, hij kostte uiteraard geen 799 € maar 79,90 €!) Je moet even scrollen voor de recensies, of op de "60 valoraciones" naast de gele sterretjes klikken.
De trap wordt met een karabijnhaak aan de auto vastgemaakt, zodat hij niet kan wegglijden.

Ik heb ook al jaren een uitschuifbare loopplank van Trixie, de Petwalk, maar die is vreselijk onhandig om mee te nemen in de auto omdat hij veel plaats inneemt. Daarom had ik een paar weken geleden de opvouwbare loopplank van Trixie besteld (zie https://shop-cdn-m.mediazs.com/bilder/h ... g_16_0.jpg), maar de honden vinden zulke loopplanken gewoon niet fijn om te gebruiken. Toen ik verder googelde, kwam ik die van Friedrischs tegen, en hopelijk werkt die beter omdat het een trap is. Traplopen vinden ze hier niet vervelend, zeker als vrouwtje nog in haar bed boven aan de trap ligt. :biggrin2:
Door src_esther
#3396158
Ongeveer alle loopplanken zijn gemaakt voor hond in de kofferbak, niet op de achterbank.
Wij hebben een Dogwalk3, die kan echt niet voor de achterbank gebruikt worden en dan hebben we geen hele kleine auto.
Ko mag zelf kiezen of hij springt op loopplank gebruikt, eruit wil hij met loopplank, erin soms springen, meestal loopplank.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3396160
- pien - schreef: zo 01 mar 2020, 12:42 Ik denk aan al die dingen met Gabi in m'n achterhoofd, die alles eng vindt :-\
Stevig is fijn natuurlijk!
Ik ben bij nieuwe aan het kijken en maar zou fantastisch zijn als ik er éen op MP vind (mijn halve huis roept MP :biggrin2: )

Lastig als je hond alles eng vind, maar komt vast goed.
Gebruikersavatar
Door pike
#3396161
Ik heb een inklapbare loopplank van Trixie. Kunststof. Weegt niet zo veel. Normaal gesproken ligt hij in de achterbak maar als de hond daar zit ligt hij gewoon voor de achterbank. Ik ben er heel tevreden mee en Duc loopt er super mee in en uit de auto. Achterbak in dit geval. Hij is 1m60 lang.
Door zurca
#3396164
De loopplank die Karen H heeft hadden wij ook voor Tous en Ziggy. En wij hebben die ook voor de achterbank gebruikt. Ging op zich wel maar wel goed opletten dat tie echt niet verschuift en dat de deur ver genoeg open kan om de plank er tussen te krijgen. Wij legde de plank op de instap van het portier dus niet op de bank zelf.
Verder hebben wij eerst goed geoefend...plank eerst plat, of zo plat als kan, op de grond. Toen op de rand van de hondenmand, die gaf nauwelijks hoogte maar toch net wat meer dan plat op de grond. Toen buiten in de tuin, eerst weer plat en toen bij ons opstapje bij de buitendeur. Ze stonden achter elkaar te trappelen om over de plank te mogen lopen want over de plank lopen leverde worst op :biggrin2:
Zo uiteindelijk de plank bij de auto gaan gebruiken en dat ging goed.
Door - pien -
#3396166
Anne in Zweden schreef: zo 01 mar 2020, 13:58 Ik heb deze besteld:


81sNp3APu7L.jpg

81guXPunnIL.jpg

81qPK0gnuL.jpg


Hij wordt woensdag pas geleverd (besteld bij de Spaanse Amazon, kon hem elders niet vinden), dus ik kan nog niet zeggen of het goed werkt, maar er zaten een paar productrecensies met video's bij op Amazon, en daarop zag het er superhandig uit. Kan heel klein worden opgevouwen, wat in de auto natuurlijk een groot voordeel is. Er kan een hond van max. 55 kilo op.

Voor de video's en recensies (in het Duits):

(Let op, bij de prijs is een komma verkeerd gezet, hij kostte uiteraard geen 799 € maar 79,90 €!) Je moet even scrollen voor de recensies, of op de "60 valoraciones" naast de gele sterretjes klikken.
De trap wordt met een karabijnhaak aan de auto vastgemaakt, zodat hij niet kan wegglijden.

Ik heb ook al jaren een uitschuifbare loopplank van Trixie, de Petwalk, maar die is vreselijk onhandig om mee te nemen in de auto omdat hij veel plaats inneemt. Daarom had ik een paar weken geleden de opvouwbare loopplank van Trixie besteld (zie https://shop-cdn-m.mediazs.com/bilder/h ... g_16_0.jpg), maar de honden vinden zulke loopplanken gewoon niet fijn om te gebruiken. Toen ik verder googelde, kwam ik die van Friedrischs tegen, en hopelijk werkt die beter omdat het een trap is. Traplopen vinden ze hier niet vervelend, zeker als vrouwtje nog in haar bed boven aan de trap ligt. :biggrin2:
Ik kreeg ook als tip van iemand zo'n opvouwbaar caravanopstapje. Nadeel daarvan is dat hij a) geen trapje kent b) hij nog redelijk wat hoogte moet overbruggen.
Naar zo'n trap als jij binnenkort krijgt heb ik ook gekeken maar aangezien Gabi helemaal geen trap kent, althans, wij hebben er wel éen maar hij is er nooit op geweest, lijkt me dit een brug te ver/leek een loopplank (omdat het gewoon vlak is) me minder raar voor Gabi...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door