Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3407990
Ooh Siberienne, ik ga enorm hard voor jullie duimen!!!!
Siberienne schreef:En waar ik vooral van baal; dat nu bijna verbaast gezegd wordt ‘het verspreid zich vooral onder jongeren, en die worden minder ziek, maar goh, hoe verrassend, het springt toch ook over naar ouderen’. Ja, wat had je dan verwacht. Ik heb regelmatig op verschillende plekken geroepen ‘jong en oud zijn geen te scheiden werelden’
Hier heb ik me ook enorm over verbaast en me groen en geel aan geërgerd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3407991
Lizzy schreef: di 04 aug 2020, 15:51 Nou ja, dit dus vooral ook.... :-\

Dat is men over het algemeen ook wel, alleen laat de media je enkel de negatieve dingen zien en ook zelf ben je snel geneigd deze eerder te zien dan het feit dat het gros zich nog wel aan de regels houdt.
Het schijnt vooral heel jong spul te zijn wat nu besmet raakt...tja, die voelden zich al vrij snel onschendbaar en het is natuurlijk jammer dat ze nog wel een ander kunnen besmetten, maar het gros van die jonge besmette mensen zal er met een snotneus doorheen lopen. Ik denk dat deze gevallen er eerder ook echt alwel waren, alleen toen wisten we het niet.

Het alternatief is met zn allen opgehokt blijven zitten en dat vinden we collectief ook niks denk ik.
Door Lizzy
#3407992
Angelique schreef: di 04 aug 2020, 17:31 Dat is men over het algemeen ook wel, alleen laat de media je enkel de negatieve dingen zien en ook zelf ben je snel geneigd deze eerder te zien dan het feit dat het gros zich nog wel aan de regels houdt.
Het schijnt vooral heel jong spul te zijn wat nu besmet raakt...tja, die voelden zich al vrij snel onschendbaar en het is natuurlijk jammer dat ze nog wel een ander kunnen besmetten, maar het gros van die jonge besmette mensen zal er met een snotneus doorheen lopen. Ik denk dat deze gevallen er eerder ook echt alwel waren, alleen toen wisten we het niet.

Het alternatief is met zn allen opgehokt blijven zitten en dat vinden we collectief ook niks denk ik.
Nou, ehhhh, ik weet het niet. Ik ben nu twee keer in R'dam geweest, op een onmogelijk tijdstip (waarbij ik dus niet teveel drukte verwachte) en het was er druk druk druk en NIEMAND hield afstand. Ze gingen gewoon met 10 man tegelijk een winkeltje in waar je normaal al niet met 4 man tegelijk in kan. Wij zijn (zonder naar binnen te gaan) weer naar huis gegaan. Echt gedesillusioneerd. Ik kan hier in Z'meer niet meer door het Stadshart, AH XL of Holland & Barrett lopen want je wordt gewoon ondersteboven gelopen. Ik bracht afgelopen vrijdag mijn moeder en zus naar RandstadRail, komt er een ongelofelijke ordinaire kut gozer (man man, wat was ie eng!) die trein uit, zonder mondkapje. Met een blik van "zeg er wat van en ik sla je onmiddellijk op je muil". Dus ik zei maar niks.

Ik heb dus echt heel andere ervaring.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3407994
Ik ook. Het is druk. Overal en de hele tijd. Een deel van de mensen is echt nog wel bewust en beleefd, maar van de week in de blokker werd ik door Duitse toeristen gewoon letterlijk aan de kant geduwd (zou ook pre-corona gewoon asociaal zijn geweest maar oke). In de supermarkten is het gewoon weer vol. Ouders die met hun hele kinderschare komen, niet meer zoals eerst “kom alleen”. Nee, ik durf gerust te stellen dat in mijn directe omgeving minstens 50-60% van de mensen zich in het geheel nergens meer aan houden. En pas daarna komt de media met oproepen om alsjeblieft niet meer in de trein naar Zandvoort te komen ed.
Door Lizzy
#3407995
Hier shoppen complete gezinnen met opa, oma, ouders en 4 kinderen gewoon weer door de Ap en door de Bouwhof en de Gamma inderdaad. En dan staat er toch bij de ingang behoorlijk duidelijk "KOM ALLEEN, HOOGUIT MET TWEE TEGELIJK". Nou, ze smeren het echt in hun haar. Ik lees net dat ik R'dam niet meer in mag, alleen als het niet anders kan. Doe boodschappen voor mijn moeder dus het kan niet anders. Maar ik ga mijn moeder dus wel weer adviseren niet meer zelf boodschappen te doen (ze gaat soms, puur om niet geïsoleerd te raken, zelf even iets van bananen halen. Of brood). En niet meer naar de dans te gaan :-\
Door Siberienne
#3407996
Ja de toeristen tieren hier ook welig. En gaan met z’n allen de bouwmarkt in - en dan wel met een mondkapje van stof behalve papa, die vertikt dat...

Ik ben nog 1x even in de stad geweest op een ochtend een paar weken geleden, toen ging het nog wel. Maar toen ik een fooi gaf na een lunch op terras, vertelde de serveerster mij dat mensen agressief werden als zij vroeg of ze hun handen wilden desinfecteren.

Hier in het dorp is het overal nog redelijk rustig en goed te doen maar ik ga de stad niet meer in. En uit eten ook selectief want ook daar zie je grote verschillen van keurig grote tafels en bediening met face mask tot business as usual.

Ook in het bos; groepen wandelaars die gewoon geen ruimte meer geven. Ik denk dat veel mense ‘Corona vakantie’ nemen in hun vakantie. Als ik ook hoor en zie waar iedereen weer heen vliegt/reist..

Over vliegen gesproken: hoorde het bizarre bericht dat oa de KLM nu bijan lege vliegtuigen heen en weer laat vliegen omdat ze een afname verplichting hebben voor de kerosine. Die moet op. Ondanks het klimaat. Echt zooooo bizar.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3407997
Lizzy schreef: di 04 aug 2020, 17:42 Nou, ehhhh, ik weet het niet. Ik ben nu twee keer in R'dam geweest, op een onmogelijk tijdstip (waarbij ik dus niet teveel drukte verwachte) en het was er druk druk druk en NIEMAND hield afstand. Ze gingen gewoon met 10 man tegelijk een winkeltje in waar je normaal al niet met 4 man tegelijk in kan. Wij zijn (zonder naar binnen te gaan) weer naar huis gegaan. Echt gedesillusioneerd. Ik kan hier in Z'meer niet meer door het Stadshart, AH XL of Holland & Barrett lopen want je wordt gewoon ondersteboven gelopen. Ik bracht afgelopen vrijdag mijn moeder en zus naar RandstadRail, komt er een ongelofelijke ordinaire kut gozer (man man, wat was ie eng!) die trein uit, zonder mondkapje. Met een blik van "zeg er wat van en ik sla je onmiddellijk op je muil". Dus ik zei maar niks.

Ik heb dus echt heel andere ervaring.

Ja dat blijkt uit de cijfers dat het daar zo gaat ja. Maar nederland bestaat uit meer dan enkel wat grote steden. Wel jammer dat diezelfde mensen hier vakantie komen vieren en hier dan stennis lopen maken dat hun niet aan die 1,5 meter onzin doen.
En ja, het zou ronduit ruk zijn als er weer nieuwe maatregelen komen daarom, maar dan wel graag lokaal en dat niet de rest vna nederland waar men zich wel grotendeels aan de regels houdt daar ook onder moeten lijden.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3407998
Ik hou hier de methode van mijn opa nog altijd aan waaronder naar de supermarkt op rustige momenten. Ik kom daar dan ook geen kinderen tegen. Wandelen alleen op plekken die al rustig zijn. Wat dat betreft merk ik hier geen verschil. Maar kan mij wel voorstellen dat dat in de randstad anders is.

Dat jongeren nu wel worden gezien is doordat die nu wel worden getest. Ik kan mij niet voorstellen dat die er in maart/april niet waren maar toen niet werden getest. Vraag mij af hoe het straks gaat met al die studenten welkomstweken :-X
Door Siberienne
#3408005
Ik maak me niet zo’n zorgen om de exacte aantallen nu nog maar ik denk aan exponentiële groei. De test criteria zijn sinds juni niet echt verandert en toch stijgt het percentage positieven. Dat baart mij zorgen. Eind Juli zaten we op 0,2 % nu op 2,3.
Het lijkt wel vooral op bepaalde plekken maar dat zijn wel plekken waar veel mensen wonen. Dus dat kan daar hard gaan.

Voeg daarbij al het reizen en dat positief geteste mensen zich niet aan de quarantaine lijken te houden en het is niet een heel positief beeld dat ik krijg. Maar misschien vergis ik me - ik hoop het!
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3408019
Ik woon vlakbij Lemmer en daar haal ik normaliter mijn boodschappen. Nu dus niet meer. Te bizar voor woorden hoe druk het is. Hoe vol de jumbo is. Hoe slecht er gehandhaafd wordt qua aantallen tegelijk naar binnen. Ik ben er klaar mee. Dan maar naar Emmeloord. Daar is de ah uitgestorven
Door Siberienne
#3408022
rhen schreef: wo 05 aug 2020, 06:50 Toch nog wel 60 á 70.000 passagiers per dag. Dat is niet 'weinig'...
Zijn best veel mensen.

Aan de andere kant: in 2019 reisden 71 miljoen mensen via Schiphol; dat zijn er 194.000 per dag en dan reken is niet met pieken en dalen. Zijn jouw getallen ook voor Schiphol ? Of überhaupt vanuit Nl?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door