Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3444739
eelke schreef: Ahhh heb je een garmin?

Die gaf mij ook dezelfde conclusie over bier :biggrin2: 1 is funest voor je rust in de avond en je slaap. Dat doe ik ook echt een stuk minder.
Zelfde telt voor een zak snoep, en ongezond avond eten als pizza ofzo ook ::)

Ik heb hem nu 4 jaar denk ik (nou ja, eerst een andere garmin, zo'n bandje, nu een horloge) en zou moeten wennen aan zonder.
Ja, een Forerunner! Super blij mee. Het geeft mij ook rust.
En over ongezond eten, dat zat ik me net af te vragen, waarom mijn stress zo hoog blijft. Maar heb super ongezond en teveel gegeten vandaag. iets met hormonen :-X ;D
Verschil is wel dat als ik heel bewust een ademhalingsoefening doe het stressniveau zakt met teveel en te ongezond eten, met alcohol totaal niet. :biggrin2:

Bodybattery en gevoel liggen bij mij regelmatig niet op 1 lijn. :) Maar misschien komt dat door de Long Covid en moet ie daar nog even aan wennen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3445220
Ondertussen weer een paar weken verder. Ik heb afgelopen week anderhalf uur "gewerkt". Ik was er en heb met een derdejaars leerling (das bijna klaar) even op OK gestaan. Hoefde dus niks te doen alleen kijken of mijn hoofd 'uit' zou gaan. Dat deed het niet. Ondanks de drukke OK assistenten en KNO arts en muziek. Daarna met nog een gediplomeerde collega (achterwacht van leerling), de leerling en ik de patiënt wakker gemaakt. Ik ben dan nog wel chaotisch maar op zich ging het wel. Het was niet onveilig als ik dat alleen had moeten doen. En misschien lag het ook wel aan de hoeveelheid mensen ;D

Vandaag een planning gemaakt om de boel weer op te bouwen naar mijn oorspronkelijke 32uur. Heel traag :-\ , begin sept zit ik dan weer op 32u. Maar ik denk dat het sneller moet kunnen, ik begin me steeds beter te voelen. :) Maar goed, ook even bij de herstelzorg laten checken morgen voor ik het op het werk ga leggen.

De dietist van de herstelzorg had op zo'n speciale weegschaal 2x mijn spieren gemeten, met 4 weken ertussen en beide keren bleek dat ik veel te weinig spieren heb. Dus tja, ik ben van de oplossingen en de controle. En dus iets gevonden wat ik zelf kan doen (io met de fysio van de herstelzorg). :D

Dus ben ik ondertussen, voor de komende 2 maanden, lid van een sjieke sportschool. Eentje bij wie je maandelijks kunt opzeggen, veel begeleiding is en een sauna complex ;D ;D
Ik haat de sportschool en dat heb ik ze ook verteld. Ik heb een hekel aan de herhalingen en voel me al snel een domme hamster. (dat laatste heb ik ze niet gezegd uiteraard) ;) .
Ze doen hun best het leuk voor me te maken, ik ben opnieuw doorgemeten qua spieren (matig), heb een conditietest gehad (die is erg goed ondanks nu bijna 3 maanden niks doen!) en de dag erna een op maat gemaakt trainingsschema gekregen met uitleg over de oefeningen. Over 2 weken heb ik een nieuwe afspraak bij die gozer om te kijken waar ik sta en of er dingen anders moeten en hoe ik fysiek reageer op de oefeningen.
Het stelt niet veel voor qua gewichten en dergelijke maar ik heb vandaag toch flink spierpijn van gister. Maar gewone normale spierpijn en niet die zeurende pijn in mijn bovenbenen van de afgelopen maanden. Dat is ook wel even fijn. ;) En als beloning kan ik een rondje in de sauna en Turks stoombad. :D

Morgen ook dat trainingsschema ook even laten zien aan de herstelfysio, ik denk dat zij zich er wel in kan vinden. Genoeg te bespreken morgen met de fysio. Gelukkig heb ik altijd een uur daar.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3445222
Klinkt alsof je nu de juiste weg in hebt geslagen Sam!
Nu oppassen dat je niet te snel alles weer gaat doen dus goede les luisteren naar je eigen lichaam ;) Maar daar zal de herstelzorg ook een oogje in het zeil houden verwacht ik :)
Spierpijn is goed wanneer het niet zo erg is dat je niet meer kan functioneren :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445223
Wat fijn dat er zo goed voor je gezorgd wordt Sam. Door anderen en door jezelf.
Als het sneller gaat met opbouwen is dat hartstikke fijn. Maar als het niet zo is, is het mooi dat je zo ruim de tijd krijgt. En die tijd vullen met stomme sportschool met heerlijke sauna klinkt toch niet heel verkeerd.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3445224
dinky89 schreef:Spierpijn is goed wanneer het niet zo erg is dat je niet meer kan functioneren :biggrin2:
;D ;D
Ik heb een rondje kunnen wandelen en kunnen schoonmaken in huis. Uiteindelijk wel een PCM genomen om wat meer te ontspannen op de bank. :biggrin2:
Zeker houdt de herstelzorg de boel in de gaten, daar is ze voor. :)
Kaela schreef:Als het sneller gaat met opbouwen is dat hartstikke fijn. Maar als het niet zo is, is het mooi dat je zo ruim de tijd krijgt.
Ja, ik krijg gelukkig de tijd. Maar hoop stiekem dat ik begin/halverwege augustus me zo goed voel dat ik weer 32u werk en in september weer diensten kan gaan draaien.

Ik ben heel benieuwd wat de herstelzorg er van vind en wat daarna mijn LG gaat zeggen. Ik vind het een degelijk plan, hopelijk de herstelzorg en de LG ook.

Maar goed, ik heb nu hele positieve tekstjes gemaakt maar het gaat echt op en af. Anderhalve week geleden zat ik er nog vreselijk doorheen omdat het echt niet opschiet zo, ik had verwacht al veel verder te zijn. Ik hoop dat het zo blijft als het nu is en dus met stijgende lijn, maar het kan ook zo weer slecht zijn. Ik word daar heel onzeker van en heb geen vertrouwen meer in lijf en vraag me ook wel af of het ooit weer goed komt. Heb van dit hele LC wel een tik gekregen.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3445237
Ik heb na mijn onverwachte date met de cardioloog zelf mijn herstelplan geschreven. Omdat ik zelf in control wilde blijven.
Mijn bedrijfsarts vond het een prima idee, maar gaf direct al aan dat het niet in beton gegoten was. En dat ik, wanneer ik een maand, of twee maanden, of drie, langer nodig had, dat het dan geen enkel probleem was.

Ik had ingezet op een jaar uitval. Na mijn ontslag uit het ziekenhuis werd al gezegd: elke opnamedag is een maand herstel. En ik vond dat maar onzin. Maar... zoals gewoonlijk... hadden ze gelijk ::)

Uiteindelijk heeft het bijna 14 maanden geduurd.

Dus wees alsjeblieft lief voor je zelf, houd rekening met jezelf. Baal van de sportmomenten, geniet van de sauna/Turks bad en langzaam maar zeker kom je er wel.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3445241
Ik hou zeker rekening met mezelf. Wat niet gaat, gaat niet en ik heb de herstelzorg om met me mee te kijken of ik genoeg rekening houd met mezelf.
Daarover gesproken, ik moet rennen naar de herstelfysio nu ;D ;D
Door Lizzy
#3445434
sam28 schreef: zo 29 mei 2022, 20:19 ;D ;D
Ik heb een rondje kunnen wandelen en kunnen schoonmaken in huis. Uiteindelijk wel een PCM genomen om wat meer te ontspannen op de bank. :biggrin2:
Zeker houdt de herstelzorg de boel in de gaten, daar is ze voor. :)


Ja, ik krijg gelukkig de tijd. Maar hoop stiekem dat ik begin/halverwege augustus me zo goed voel dat ik weer 32u werk en in september weer diensten kan gaan draaien.

Ik ben heel benieuwd wat de herstelzorg er van vind en wat daarna mijn LG gaat zeggen. Ik vind het een degelijk plan, hopelijk de herstelzorg en de LG ook.

Maar goed, ik heb nu hele positieve tekstjes gemaakt maar het gaat echt op en af. Anderhalve week geleden zat ik er nog vreselijk doorheen omdat het echt niet opschiet zo, ik had verwacht al veel verder te zijn. Ik hoop dat het zo blijft als het nu is en dus met stijgende lijn, maar het kan ook zo weer slecht zijn. Ik word daar heel onzeker van en heb geen vertrouwen meer in lijf en vraag me ook wel af of het ooit weer goed komt. Heb van dit hele LC wel een tik gekregen.
Ohww, ik kan me dat zo goed voorstellen! En men kan je wel 100 keer vertellen dat het echt echt echt ooit goed komt, maar dat kun jij nu nog niet voelen en geloven. Pfft, het is echt wel een ontzettend kl*te virus hoor :-X . En dan ben je jong en gezond en dan wordt je zo lelijk te grazen genomen. Het is echt waardeloos :-\ :-*
#3445488
Ik hoorde ook al (vanuit 2e hand) van 2 jonge mannen (30 ers) die de voorbije maand gewoon onwel worden en overlijden. Iets met het hart. Laten beide vrouw en kinderen na. :'(
En laat dat nu net iets zijn dat via onderzoek toch lijkt een risico te zijn van mRNA vaccins. Tot minimum 5 jaar na het vaccin en cummulatief bij elke booster..
Kwam al naar voren in een artikel van voor covid.
Ik vind het artikel niet meer terug dus het is uit m'n hoofd. Stom dat ik het toen niet opgeslagen heb.
Ik hoop dat ik ongelijk krijg maar ik vrees dat we nog meer van dat soort verhalen gaan krijgen. :-\
Door smulpaap
#3445489
Mijn schildklierwaardes zijn al een tijdje niet op peil . Of het een trigger is van de vaccinaties ? Ik lees momenteel vaker dat er meer patiënten zijn met klachten
Eind juni moet ik weer prikken
Ik heb dagen dan voel.ik me 85 , verzuring in mn benen , enorme spierspanning , doodmoe , moeite met op de juiste woorden komen , heel slecht geslapen
Het slapen gaat inmiddels veel beter
Ik ben al vanaf 1999 patiënt ( traag werkende schildklier ) nooit problemen gehad . Eigenlijk altijd goed ingesteld, wel wat klachten . Maar toendertijd mijn leefwijze aangepast en dat ging prima
Momenteel moet ik 2 x daags echt even plat anders trek ik het niet . Het onrustige gevoel in mijn benen viel me al vrij snel na vaccinatie op . Ondanks magnesium , en geregeld bloedonderzoek om oa vi t D etc na te laten kijken. Ik heb de booster nu dus maar overgeslagen
Gebruikersavatar
Door sam28
#3445493
Is je vit B12 ook gecheckt Smulpaap?
smulpaap schreef: verzuring in mn benen , enorme spierspanning , doodmoe , moeite met op de juiste woorden komen , heel slecht geslapen
Je klachten lijken overigens op de mijne met LC. Heb je ergens misschien toch corona gehad en dat niet opgemerkt maar nu wel klachten?

Gelukkig is zijn de woordvindingsproblemen weg en mijn verzuring in benen word ook steeds beter, Nu nog de rest van de klachten weg. ;)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3445504
smulpaap schreef: vr 03 jun 2022, 23:42 Mijn schildklierwaardes zijn al een tijdje niet op peil . Of het een trigger is van de vaccinaties ? Ik lees momenteel vaker dat er meer patiënten zijn met klachten
Eind juni moet ik weer prikken
Ik heb dagen dan voel.ik me 85 , verzuring in mn benen , enorme spierspanning , doodmoe , moeite met op de juiste woorden komen , heel slecht geslapen
Het slapen gaat inmiddels veel beter
Ik ben al vanaf 1999 patiënt ( traag werkende schildklier ) nooit problemen gehad . Eigenlijk altijd goed ingesteld, wel wat klachten . Maar toendertijd mijn leefwijze aangepast en dat ging prima
Momenteel moet ik 2 x daags echt even plat anders trek ik het niet . Het onrustige gevoel in mijn benen viel me al vrij snel na vaccinatie op . Ondanks magnesium , en geregeld bloedonderzoek om oa vi t D etc na te laten kijken. Ik heb de booster nu dus maar overgeslagen
Deze klachten heb ik als ik niet goed ingesteld ben op de schildkliermedicatie. Met name als ik te weinig slik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door