Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tibbies
#3443548
Zoons en schoondochters zijn de laatste 2 maanden besmet geraakt. Ze hebben allen milde verkoudheidsklachten gehad. Alleen de hond schijnt het behoorlijk te pakken te hebben. Zoonlief loopt anders niet zo hard naar de dierenarts.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3443549
Tibbies schreef:De dierenarts heeft de hond onderzocht en die zei dat hij Corona heeft. Hij heeft nu een ontstekingsremmer. Mijn eerste reactie was ook kennelhoest.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoe dan? heeft de hond een PCR test gehad dan?
Want ook bij mensen kunnen we niet alleen aan de symptomen zien of het griep of corona is! En bij de hond ineens wel?

Ben altijd lichtelijk allergisch voor zoiets. ;)
Door hannabelgje
#3443552
Kaio schreef: Hoe dan? heeft de hond een PCR test gehad dan?
Want ook bij mensen kunnen we niet alleen aan de symptomen zien of het griep of corona is! En bij de hond ineens wel?

Ben altijd lichtelijk allergisch voor zoiets. ;)
Ik vind het ook best apart eigenlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Tibbies
#3443585
Inmiddels meer info. De hond een zeer energieke Australian shepherd van 6 jaar, was gisteren niet vooruit te branden. Hij kwam z’n kussen niet af en wilde niet uit. Na de hond opgekrikt te hebben en mee naar buiten te hebben ‘gesleurd’ zakte hij steeds door zijn poten. DA gebeld en hij mocht meteen langskomen. DA heeft algeheel onderzoek gedaan en bloed afgenomen en gevraagd of er iemand in het gezin Corona had. Baasje had 2 weken geleden Corona en vrouwtje was 1 week geleden ook getroffen. Conclusie DA hond heeft Corona .Vandaag gaat het gelukkig al wat beter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3443609
Blijf het een vreemde diagnose vinden. De hond is niet positief getest. Maar gelukkig knapt hij al weer op lees ik. Dat is fijn. Want een lusteloze hond die door zijn poten zakt, dat zijn symptomen waar ik toch op zijn minst gezegd van in de stress zou schieten.

van Anicura Nederland:
"Van de enkele positief geteste huisdieren op het nieuwe coronavirus hadden een paar katten eveneens milde luchtwegklachten. Ook kunnen ze darmproblemen krijgen. De besmette honden werden niet ziek. Net als bij mensen, lijken katten verschillende reacties te hebben op het virus, waarbij sommige vatbaarder zijn dan anderen. "
Gebruikersavatar
Door sam28
#3443739
Intake gehad.
Herstelzorg ziet als de basis gezond eten, goed slapen, geen fysieke klachten en mentaal goed in je vel zitten. Voor hun is de laag erboven je sociale netwerk, je gezin, en ontspanning. Daarboven pas werk. Je werkt vanuit de basis omhoog.
Ze zagen vaak dat mensen die altijd maar actief waren, no nonsens en door, dat die het langst met covid klachten lopen. Dat hadden ze niet onderzocht maar viel enorm op.
Ze willen me naar een diëtist hebben, een ergo en fysio.
Fysio intake gehad dus. Diëtist en ergotherapeut gaan me bellen.
Verder vond zij bij lich onderzoek dat schouder vast zit bij de wervels en moet naar manueel therapeut. En moet nieuwe steunzolen. Dus ook maar gemaild voor een afspraak.

Samenvatting was dat ik beter voor mezelf moet zorgen en moet bedenken welk doel ik over 4 weken wil halen. Werk, sociaal of hardlopen. Dus eigenlijk hoe ik hun piramide wilde invullen. Ze noemde me laag belastbaar en dat vond ik wel een heftige.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3443777
Zeker heftig om te horen over jezelf Sam! Maar wel goed dat ze duidelijk zijn dat jij goed voor jezelf moet zorgen en beetje lief zijn voor jezelf :-* Hopelijk vind je met de geboden hulp weer de weg naar een fitte en vitale Sam :-*
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3443784
sam28 schreef: wo 20 apr 2022, 15:09 Samenvatting was dat ik beter voor mezelf moet zorgen en moet bedenken welk doel ik over 4 weken wil halen. Werk, sociaal of hardlopen. Dus eigenlijk hoe ik hun piramide wilde invullen. Ze noemde me laag belastbaar en dat vond ik wel een heftige.
Best confronterend, zo'n conclusie. Maar aan de andere kant verbaast het me niet echt, als ik eerlijk ben.

Sterkte met het maken van keuzes. En ik ben blij dat er ook gezegd wordt dat alles belangrijk is, maar dat werk pas later aan de beurt is.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3443791
Besef ook Dam, dat wat nu is, niet zo hoeft te blijven. Juist door nu aan duurzaam herstel te werken ga je fysiek en mentaal weer sterker worden. Daar ga je later enorm blij mee zijn, ook al is het nu niet leuk om te horen en een hele klus om mee aan het werk te gaan.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3443793
Zeker waar. En ik let steeds meer op mijn grenzen en vermoeidheid. Langzaam leer ik dat..

Zojuist met LG gebeld. Volgende week ga ik hem appen als ik in de ochtend denk; Hee, ik heb energie. En dan ga ik naar mijn werk om alleen een bak koffie te drinken. Misschien niet enorm slim om een restje energie daar aan te besteden maar ik moet gewoon ook weten hoe dat gaat.. Voor mezelf ook en mijn mentale stuk.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3444689
Ik ben nu ondertussen 3x geweest om even bij collega's te zijn en een bak koffie te drinken. Dat is echt zo fijn! :) De eerste keer heb ik het een kwartier vol gehouden, de tweede keer een half uur en van de week een uur. Een collega zei dat volgende week de anesthesiologendagen zijn (was ik vergeten en had ws reanimatie les moeten geven als ik niet ziek was geweest) en dat er om 12u lunch is met alle collega's. En ze vroeg of ik kwam. De TL geappt en gezegd dat ik dat uurtje op dinsdag graag inwisselde voor de donderdag en dan mee lunchte. Ik kan altijd nog blijven hangen voor een rustige klinische les, ALS reanimeren kan ik wel na de intensieve instructeurstraining van afgelopen februari. ;D

En dan net als ik denk dat het wel lekker gaat stort ik in. Woensdag en donderdag vreselijk veel pijn in mijn benen gehad. Vrijdag revalidatie en toen ging het wel. Vandaag dood en doodop. Vanmiddag 2uur geslapen, toen een rondje gewandeld en daarna op de bank. Ik ben nog steeds kapot en moet over een uur weg. Besloten wel even te gaan. Even er uit. Waarschijnlijk terugslag van de aanstormende menstruatie. (Het is bekend dat long covid klachten erger kunnen worden dan).
Sinds kort heb ik een sporthorloge die ook je body battery bijhoud en in de tijd leert hoeveel energie je hebt en hoe snel het weg loopt. En het houdt ook je stress bij. Dat geeft een hoop inzichten moet ik zeggen. Voorlopig geen biertjes meer voor mij is 1 van de conclusies. ;D ;D
Door eelke
#3444727
sam28 schreef: za 14 mei 2022, 17:52 Ik ben nu ondertussen 3x geweest om even bij collega's te zijn en een bak koffie te drinken. Dat is echt zo fijn! :) De eerste keer heb ik het een kwartier vol gehouden, de tweede keer een half uur en van de week een uur. Een collega zei dat volgende week de anesthesiologendagen zijn (was ik vergeten en had ws reanimatie les moeten geven als ik niet ziek was geweest) en dat er om 12u lunch is met alle collega's. En ze vroeg of ik kwam. De TL geappt en gezegd dat ik dat uurtje op dinsdag graag inwisselde voor de donderdag en dan mee lunchte. Ik kan altijd nog blijven hangen voor een rustige klinische les, ALS reanimeren kan ik wel na de intensieve instructeurstraining van afgelopen februari. ;D

En dan net als ik denk dat het wel lekker gaat stort ik in. Woensdag en donderdag vreselijk veel pijn in mijn benen gehad. Vrijdag revalidatie en toen ging het wel. Vandaag dood en doodop. Vanmiddag 2uur geslapen, toen een rondje gewandeld en daarna op de bank. Ik ben nog steeds kapot en moet over een uur weg. Besloten wel even te gaan. Even er uit. Waarschijnlijk terugslag van de aanstormende menstruatie. (Het is bekend dat long covid klachten erger kunnen worden dan).
Sinds kort heb ik een sporthorloge die ook je body battery bijhoud en in de tijd leert hoeveel energie je hebt en hoe snel het weg loopt. En het houdt ook je stress bij. Dat geeft een hoop inzichten moet ik zeggen. Voorlopig geen biertjes meer voor mij is 1 van de conclusies. ;D ;D
Ahhh heb je een garmin?

Die gaf mij ook dezelfde conclusie over bier :biggrin2: 1 is funest voor je rust in de avond en je slaap. Dat doe ik ook echt een stuk minder.
Zelfde telt voor een zak snoep, en ongezond avond eten als pizza ofzo ook ::)

Ik heb hem nu 4 jaar denk ik (nou ja, eerst een andere garmin, zo'n bandje, nu een horloge) en zou moeten wennen aan zonder.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door