Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3437799
dinky89 schreef: do 06 jan 2022, 11:55 Wanneer ik dat stuk goed lees Siberienne dan is er steeds meer sprake van mensen die met corona in het ziekenhuis komen dan dat mensen door corona in het ziekenhuis komen?
Las afgelopen week bijvoorbeeld wel dat een ziekenhuis iedereen die werd opgenomen in het ziekenhuis ging testen op corona en niet alleen bij klachten omdat er steeds meer mensen zijn die wel een besmetting hebben maar geen klachten van de besmetting hebben.
Ja dat las ik ook in een artikel uit Zuid Afrika. Dat wordt nog wel een uitdaging..

Ik had het er ook over met een vriendin dat je dat in de getallen van NL niet kan zien, hier in Noorwegen is dat wel een aparte registratie; door Corona of met Corona
#3437812
dinky89 schreef: do 06 jan 2022, 11:55 Wanneer ik dat stuk goed lees Siberienne dan is er steeds meer sprake van mensen die met corona in het ziekenhuis komen dan dat mensen door corona in het ziekenhuis komen?
Las afgelopen week bijvoorbeeld wel dat een ziekenhuis iedereen die werd opgenomen in het ziekenhuis ging testen op corona en niet alleen bij klachten omdat er steeds meer mensen zijn die wel een besmetting hebben maar geen klachten van de besmetting hebben.
Deden ze dat dan nog niet standaard? :o
Bij ons in het ziekenhuis wel hoor. Iedereen die opgenomen wordt. Voor gelijk wat. Partner van een vrouw in arbeid moet zelfs wachten op het resultaat eer hij mee mag. (snel-pcr-test) Dat vind ik dan wel ver gaan. In mijn geval had dat betekend dat hij er niet bij was geweest...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3437813
pearlsofpassion schreef: do 06 jan 2022, 16:33 Deden ze dat dan nog niet standaard? :o
Bij ons in het ziekenhuis wel hoor. Iedereen die opgenomen wordt. Voor gelijk wat. Partner van een vrouw in arbeid moet zelfs wachten op het resultaat eer hij mee mag. (snel-pcr-test) Dat vind ik dan wel ver gaan. In mijn geval had dat betekend dat hij er niet bij was geweest...
Vorig jaar in ieder geval niet. Ik heb drie dagen in het ziekenhuis gelegen en geen test of wat dan ook.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3437818
pearlsofpassion schreef: do 06 jan 2022, 16:33 Deden ze dat dan nog niet standaard? :o
Bij ons in het ziekenhuis wel hoor. Iedereen die opgenomen wordt. Voor gelijk wat. Partner van een vrouw in arbeid moet zelfs wachten op het resultaat eer hij mee mag. (snel-pcr-test) Dat vind ik dan wel ver gaan. In mijn geval had dat betekend dat hij er niet bij was geweest...
Nee, is geen standaard. Was nieuws dat het radboud het invoerde twee dagen geleden: https://nos.nl/artikel/2411799-patiente ... bij-opname
#3437820
Ja, gek toch? In een ziekenhuis...
Ik weet het heel zeker bij ons. Al zo lang ik er werk (2e golf).

Dat zijn gelukkig nog vaak negatieve stalen. Beetje eenvoudiger af te lezen. Bij erg veel positieven wordt dat zwaarder. Dan moeten er per staal nl waarden ingegeven worden, terwijl al de andere stalen met 1 muisklik negatief worden ingevuld..
Op de runs met stalen van huisartsen ed, van buiten het ziekenhuis, is momenteel 1 op 3 positief. Das echt heel veel.

Mensen die een afspraak hebben voor opname moeten een dag eerder zich laten testen. Die stalen krijgen voorrang zodat het resultaat normaal binnen de 4 à 5 uur, zowiezo binnen de 16u gekend is. Wie opgenomen wordt via spoed krijgt een pcr-sneltest. Dat duurt tussen de 20 minuten en een uur. 24/24 en 7/7. Tenzij er heel veel stalen zijn en niet genoeg plaats op de toestellen, dan is er file en duurt het wat langer.
Door hannabelgje
#3437843
Iedere keer als mijn ouders weer eens naar de spoed moesten in 2020 werden ze eerst getest voordat ze het ziekenhuis in mochten. In België is dat volgens mij standaard. Of in elk geval wel ook in ons ziekenhuis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door yazzie
#3437850
Ik moest eind oktober 2020 met spoed naar het ziekenhuis (Noordwest Den Helder) en werd tijdens het klinisch onderzoek meteen gecheckt op corona. Uitslag was er binnen no-time en pas toen mocht ik door voor andere onderzoeken elders in het ziekenhuis. Dacht serieus dat dat overal op die manier werd gedaan. :???:
#3437852
Na mijn auto ongeluk, eind mei vorig jaar, belandde ik ook op de spoed… daar is pas een test gedaan nadat er op de nekfoto vlekjes waren gezien op (een deel) van mn longen….. en toen had ik vrijwel alle onderzoeken verder al gehad (test pas gedaan toen ik al lang en breed op een kamer lag om te wachten op de uitslagen)…..
Door yazzie
#3437863
Oh... echt??? :o Jee... wat verschilt dat dan weer per ziekenhuis zeg... Tsjonge, kijk daar toch weer van op. Ik was juist blij dat ze bij mij meteen gingen testen op corona in de veronderstelling bij mij dat dat dus bij iedereen in een ziekenhuis zou gebeuren. Degene die bij mij de intake deed had ook beschermkleding, mondkapje en handschoenen aan. Er moesten ook foto's en scans gemaakt worden en ja, was sowieso al vrij spannend, als je je dan ook nog zorgen moet maken of iemand met toevallig corona net voor jou op zo'n tafel heeft gelegen... :-\
Gebruikersavatar
Door sam28
#3438112
Niet perse zenuwachtig, maar een aantal collega's zitten thuis met corona. Onder andere de anesthesioloog waarmee ik een spoedhart heb gedaan in mijn dienst zondag. Hij had geen klachten maar we hebben wel intensief samen gewerkt.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3438113
(te vroeg op verzonden gedrukt)
We hadden wel goede IIR mondkapjes op. Maar toch. Ik heb ook geen klachten maar nu wel maar een zelftest aangezien ik morgen en moet werken en naar mijn date ga daarna. (nog geen uitslag.. )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door