Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3436018
eelke schreef: wo 08 dec 2021, 17:27 Voor zorgpersoneel komt het!

Ik ben maandag aan de beurt. Via een zelf door instellingen in elkaar gezette zorg-straat, dat wel, want Hugo en de GGD schieten nog niet erg op nee. Maar ook via die weg verwachten ze ergens komende weken de oproep wel.

En ach, zorgpersoneel heeft het toch te druk voor vakantie komende tijd ::) (oké dat was een beetje sarcastisch want dat gaat niet in elke tak op)
Als het 10 mnd wordt dan is het al te laat voor de IC en SEH want die hebben deels al 2e prikken gehad in januari volgens mij.
#3436020
Siberienne schreef: wo 08 dec 2021, 17:22 Erg leuk voor het zorg personeel ook; die kregen snel een vaccinatie maar moesten wachten op de booster en die vallen nu dus buiten die 10 mnd mogelijk? En die konden daar tocht niks aan doen want die kregen niet eerder een booster aangeboden.
Zorgmedewerkers kregen in eerste instantie AZ en daar zat langere tijd tussen 1e en 2e vaccinatie. Ik kreeg mijn 2e half mei, dus een booster binnen de 10 maanden red ik wel en ik denk de meesten. Degenen die gewacht hebben en later pfizer kregen, zitten volgens mij ook binnen die 10 maanden.
Ik kan over 2 weken de booster halen op het werk, of wachten op de ggd oproep.
Door eelke
#3436021
Siberienne schreef: wo 08 dec 2021, 17:38 Als het 10 mnd wordt dan is het al te laat voor de IC en SEH want die hebben deels al 2e prikken gehad in januari volgens mij.
Degenen die ik ken die in het ziekenhuis werken hebben de booster al gehad.
De groep die erna kwam, de verpleeghuismedewerkers, die hebben nu al hun oproep gekregen en krijgen hem komende week. Althans, degenen die ik daar van ken. (zal misschien wat verschil per regio inzitten).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3436026
eelke schreef: wo 08 dec 2021, 17:36 Nee, dat iedereen moppert over de houdbaarheid van de vaccins begrijp ik ook niet zo.
Dat die qr code er is gekomen vind ik wel ruk en had ik een half jaar geleden ook niet gedacht. Ik had dan het testen voor toegang waarbij iedereen moet testen nuttiger en eerlijker gevonden. En op andere plekken zoals horeca nog steeds 1,5 meter afstand.

En eens zorgen dat je fatsoenlijk kan testen. Ik kon als zorgmedewerker via de spoedlijn alsnog 24 uur later een plekje krijgen, en testen kan hier ook niet erg in de buurt (en vaccineren al helemaal niet).

En op zich, vorig jaar waren ook alle berichten dat het de laatste winter was. Sterker nog, op de persco in september enzo was de routekaart 1 november alle maatregelen weg...
Lastig, want veel mensen roepen om perspectief, maar dat blijkt dus gewoon niet te kunnen.
Wellicht komt het ook doordat de vaccins nog niet half zo goed werken als gedacht. Eerst was 60% nodig toen 70 toen 80, nee dat is ook helemaal niet voldoende. En toen kwam er weer een lockdown.....
Effectiviteit die na 2 prikken binnen 6 maanden zo veel afgenomen is , dat is gewoon niet erg hoopgevend voor velen ( incl mij) En nou zou dat ineens met een booster wel weer ok zijn? of gaan we iedereen ieder half jaar blijven prikken ( volgens mij niet eens haalbaar op termijn? ) En waarom zou je als er toch een lockdown volgt omdat 10% niet gevaccineerd is ( en dat is ergens ook maar heel weinig) :-\

Tja testen voor toegang, dat moet je dan wel toegankelijk maken. Hier in DE heb je erg veel locaties waar je kunt sneltesten en kon ook gewoon in het centrum voor je ergens heen ging, dus gewoon voor de kroeg, kosteloos.
Is nu weer kosteloos weet alleen niet hoe vaak dat mag per week en of er weer zoveel locaties zijn.
Maar ja aangezien de testen bij gevaccineerden niet gevoelig genoeg zijn kun je je afvragen of dat zin heeft bij gevaccineerden. Kost nl. niet niks he
Door eelke
#3436037
Kaio schreef: wo 08 dec 2021, 19:05 Wellicht komt het ook doordat de vaccins nog niet half zo goed werken als gedacht. Eerst was 60% nodig toen 70 toen 80, nee dat is ook helemaal niet voldoende. En toen kwam er weer een lockdown.....
Effectiviteit die na 2 prikken binnen 6 maanden zo veel afgenomen is , dat is gewoon niet erg hoopgevend voor velen ( incl mij) En nou zou dat ineens met een booster wel weer ok zijn? of gaan we iedereen ieder half jaar blijven prikken ( volgens mij niet eens haalbaar op termijn? ) En waarom zou je als er toch een lockdown volgt omdat 10% niet gevaccineerd is ( en dat is ergens ook maar heel weinig) :-\

Tja testen voor toegang, dat moet je dan wel toegankelijk maken. Hier in DE heb je erg veel locaties waar je kunt sneltesten en kon ook gewoon in het centrum voor je ergens heen ging, dus gewoon voor de kroeg, kosteloos.
Is nu weer kosteloos weet alleen niet hoe vaak dat mag per week en of er weer zoveel locaties zijn.
Maar ja aangezien de testen bij gevaccineerden niet gevoelig genoeg zijn kun je je afvragen of dat zin heeft bij gevaccineerden. Kost nl. niet niks he
Oh die lees ik voor het eerst, heb je daar wat meer info over?

Ja het is balen dat die vaccins minder goed werken dan gedacht. En er dus een delta en nu omikron variant is gekomen. Ik geloof wel dat de cijfers en verwachtingen vorig jaar klopten hoor. Alleen ja, delta. Ik denk dat we er zonder andere varianten al een aardig eind waren.
Daar zou qua communicatie toch echt wat meer nadruk op mogen, dat de toezeggingen gelden met de huidige rekensommetjes, maar de ervaring heeft geleerd dat de omstandigheden ook steeds weer veranderen.

Het zou wel eens handig zijn dat er wat meer aandacht gestoken wordt in uitleg, ipv praten over / met / voorspellingen doen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436039
Tja, zelf heb ik het vaccin genomen tegen ernstige ziekte. Alles wat ik lees over de vaccins is dat er alleen wordt genoemd dat ze minder beschermen tegen besmetting maar nog steeds zeer goed beschermen tegen ernstige ziekte.

Mijn verwachting met betrekking tot de vaccins was dat het na de eerste ronde meer de kant op zou gaan van de griepprik die jaarlijks wordt aangeboden aan de kwetsbaren die ook jaarlijks de griepprik aangeboden krijgen. Wanneer we op deze wijze van ieder half jaar een boostervaccinatie doorgaan dan komt er nooit genoeg vaccin voor de minder ontwikkelde landen. Ik vind het wel heel goed dat de booster wordt aangeboden aan de risicogroepen zoals de griepprik maar ik ben wel enorm tegen het verplichte karakter dat de booster krijgt, want het gevolg lijkt te zijn dat je dan in Europa in ieder geval niet meer op vakantie kan.....
Door Elf
#3436040
Ik ken heel wat mensen die in de zorg werken, van bij een huisarts tot in verschillende ziekenhuizen en instellingen en zij hebben allemaal al hun booster gekregen of gepland staan. Ook mijn vader is al geboosterd. Ik heb dus juist het idee dat dat allemaal wel redelijk soepel verloopt?
Door eelke
#3436042
Ja, die groep is gewoon nog niet gepland, toch?

Ook wel een ingewikkelde; iedereen kwoad omdat jongere mensen die booster heus niet nodig hebben, want gezond. Wordt die groep nog niet gepand. Iedereen kwoad omdat ze geen booster kunnen krijgen.

Nou ja, iedereen is wat overdreven.

Maar t gaat niet lekker in de EU nee. Ik vraag me wel af, is die vaccinatie straks sowieso verplicht om te reizen, of koppelen ze dat nog aan een bepaalde rood/oranje status van een land? Of gaat straks alles in het voorjaar/zomer weer prima, en zit je er dan nog aan vast?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436045
eelke schreef: do 09 dec 2021, 09:41 Ja, die groep is gewoon nog niet gepland, toch?

Ook wel een ingewikkelde; iedereen kwoad omdat jongere mensen die booster heus niet nodig hebben, want gezond. Wordt die groep nog niet gepand. Iedereen kwoad omdat ze geen booster kunnen krijgen.

Nou ja, iedereen is wat overdreven.

Maar t gaat niet lekker in de EU nee. Ik vraag me wel af, is die vaccinatie straks sowieso verplicht om te reizen, of koppelen ze dat nog aan een bepaalde rood/oranje status van een land? Of gaat straks alles in het voorjaar/zomer weer prima, en zit je er dan nog aan vast?
Die groep is inderdaad gewoon nog niet ingepland omdat ze het aflopend op leeftijd inplannen bij de booster (+zorgpersoneel) en de griepprikgroep geen voorrang meer krijgt bij de booster die ze wel bij de eerste vaccinatieronde kregen.

Of de vaccinatie verplicht blijft om te reizen zal afhankelijk zijn van de daadwerkelijke tijdelijkheid van die coronapas denk ik. En die tijdelijkheid vrees ik steeds meer voor :-X
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3436046
eelke schreef: do 09 dec 2021, 08:27 Oh die lees ik voor het eerst, heb je daar wat meer info over?

Ja het is balen dat die vaccins minder goed werken dan gedacht. En er dus een delta en nu omikron variant is gekomen. Ik geloof wel dat de cijfers en verwachtingen vorig jaar klopten hoor. Alleen ja, delta. Ik denk dat we er zonder andere varianten al een aardig eind waren.
Daar zou qua communicatie toch echt wat meer nadruk op mogen, dat de toezeggingen gelden met de huidige rekensommetjes, maar de ervaring heeft geleerd dat de omstandigheden ook steeds weer veranderen.

Het zou wel eens handig zijn dat er wat meer aandacht gestoken wordt in uitleg, ipv praten over / met / voorspellingen doen.
zou ik moeten zoeken , dat was in het duits, duitse viruloog. Kwam er eigenlijk op meer dat gevaccineerden minder virusdeeltjes vlak na besmetting in hun neus hebben zeker als ze nog geen symptomen hebben. Klinkt nogal plausibel ook
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3436047
eelke schreef: do 09 dec 2021, 09:41 Ja, die groep is gewoon nog niet gepland, toch?

Ook wel een ingewikkelde; iedereen kwoad omdat jongere mensen die booster heus niet nodig hebben, want gezond. Wordt die groep nog niet gepand. Iedereen kwoad omdat ze geen booster kunnen krijgen.

Nou ja, iedereen is wat overdreven.

Maar t gaat niet lekker in de EU nee. Ik vraag me wel af, is die vaccinatie straks sowieso verplicht om te reizen, of koppelen ze dat nog aan een bepaalde rood/oranje status van een land? Of gaat straks alles in het voorjaar/zomer weer prima, en zit je er dan nog aan vast?
Ja maar die willen bijv graag op wintersport hebben zich laten vaccineren en hebben alsnog geen toegang tot bijv. wintersport....
Hebben al 2 jaar moeite met scholing, weinig contacten en uitlaatkleppen en dan sta je daar weer met je dansen met jansen prikkie... :-\ Ik snap ze wel
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door