Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3425431
met een pup van 15 weken, wil je natuurlijk terras training doen, dus toen ik ze tussen de middag uitliet even langs een restaurant in het dorp gelopen om te kijken of het druk was en of het lekker genoeg was om te zitten. Zon scheen, wind viel mee, 2 tafels bezet. Dus gaan zitten. Er gingen mensen weg en er kwam een echtpaar naast ons zitten en die zeiden; wat een verademing hier. In Breda zaten de terrassen vol en kon je over de koppen lopen, dus gingen ze naar Etten-Leur, maar daar was de parkeer garage al vol. Dus belanden ze op een rustig terras op loopafstand van huis :) Pup gedroeg zich voorbeeldig en na een kopje thee met appelgebak nog even langs de dierenzaak gegaan (mooie beloning) omdat die belde dat er een verlopen onderdeel van zijn buggy binnen was. Thuis heeft hij heerlijk geslapen. Ik was blij dat ik besloten had de training in eigen dorp te doen
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3425445
elvira.kloek schreef:met een pup van 15 weken, wil je natuurlijk terras training doen, dus toen ik ze tussen de middag uitliet even langs een restaurant in het dorp gelopen om te kijken of het druk was en of het lekker genoeg was om te zitten. Zon scheen, wind viel mee, 2 tafels bezet. Dus gaan zitten. Er gingen mensen weg en er kwam een echtpaar naast ons zitten en die zeiden; wat een verademing hier. In Breda zaten de terrassen vol en kon je over de koppen lopen, dus gingen ze naar Etten-Leur, maar daar was de parkeer garage al vol. Dus belanden ze op een rustig terras op loopafstand van huis :) Pup gedroeg zich voorbeeldig en na een kopje thee met appelgebak nog even langs de dierenzaak gegaan (mooie beloning) omdat die belde dat er een verlopen onderdeel van zijn buggy binnen was. Thuis heeft hij heerlijk geslapen. Ik was blij dat ik besloten had de training in eigen dorp te doen
Onze pup van 9,5 maanden heeft nog nooit terrastraining gehad :-\ Dat was niet mogelijk de hele tijd.
Het was best lastig en merken ook dat we hier en daar toch wat te weinig aan bepaalde dingen hebben kunnen oefenen, met een pup in deze winter....
Maar ik weet niet of het nu met meneer uberpuber leuk wordt om op een terrasje te zitten :nerves: ;D
#3425502
Kaio schreef: zo 02 mei 2021, 10:27 Onze pup van 9,5 maanden heeft nog nooit terrastraining gehad :-\ Dat was niet mogelijk de hele tijd.
Het was best lastig en merken ook dat we hier en daar toch wat te weinig aan bepaalde dingen hebben kunnen oefenen, met een pup in deze winter....
Maar ik weet niet of het nu met meneer uberpuber leuk wordt om op een terrasje te zitten :nerves: ;D
zorgen dat hij moe is, dus na een flinke wandeling of na de training. Met mijn oudste ben ik destijds na de puppy training gegaan, hij lag als een lammetje : iedereen wat is hij braaf, hij was gewoon moe :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3425623
Als je wacht op de uitslag van een test, kun je die ook savonds nog krijgen?

Niet voor mezelf, ik ben afgelopen woensdag getest vanwege een verkoudheid en had na twee uur de uitslag al (negatief!). Maar een vriendin is getest en de planning van komend weekend hangt er vanaf. Dus we willen zsm uitslag natuurlijk.
#3425640
Bij ons kan je, als het echt moet, ze altijd krijgen. Gelijk wanneer. 24/7.
Maar dat is zeker niet overal zo.
Ik vermoed dat er in de meeste labo's wel tot 24u gewerkt en doorgestuurd wordt.

Als ik de nachten doe denk ik wel niet dat de niet dringende resultaten dan nog 's nachts gevalideerd en doorgestuurd worden. Maar het zou kunnen, ik heb het eigenlijk nooit nagevraagd.

Moest je vriendin het binnen een uurtje nog niet hebben of zo, zou ze ook even kunnen bellen. Dan kunnen ze het evt nog wat versnellen of zo. Maar dan mag ze niet tot het laatste moment wachten natuurlijk.
Door eelke
#3425649
Kaela schreef:Dan is er in ieder geval kans op, dat is mooi. Thanx!
Ik had de uitslag laatst om 02.00. Ik was de middag ervoor om 13.45 getest. Nog binnen de 12 uur dus!
Door eelke
#3425650
pearlsofpassion schreef:Bij ons kan je, als het echt moet, ze altijd krijgen. Gelijk wanneer. 24/7.
Maar dat is zeker niet overal zo.
Ik vermoed dat er in de meeste labo's wel tot 24u gewerkt en doorgestuurd wordt.

Als ik de nachten doe denk ik wel niet dat de niet dringende resultaten dan nog 's nachts gevalideerd en doorgestuurd worden. Maar het zou kunnen, ik heb het eigenlijk nooit nagevraagd.

Moest je vriendin het binnen een uurtje nog niet hebben of zo, zou ze ook even kunnen bellen. Dan kunnen ze het evt nog wat versnellen of zo. Maar dan mag ze niet tot het laatste moment wachten natuurlijk.
Is het testen bij jullie niet landelijk? Hier kun je echt niet bellen voor de uitslag.
Door eelke
#3425662
pearlsofpassion schreef: vr 07 mei 2021, 07:21 Hoe bedoel je, landelijk?
Nou omdat je het hebt over meerdere labo's, en bellen voor uitslag en het eventueel versnellen. Hier gaat alles op de grote hoop, kun je naar 1 nummer bellen voor een afspraak of info, en versnellen zit er daardoor echt niet in.

Ik vroeg me af of het bij jullie dan toch anders gaat?

Kaela schreef:Ze heeft on 2.20 uur vannacht geappt dat ze negatief is! Dus het weekend kan doorgaan zoals gepland!
Wat fijn zeg! Ja ze werken wel lang door hoor.
#3425673
Er is toch niet maar 1 labo dat de testen diet bij jullie?
En 1 plaats waar de testen afgenomen worden?

Bij ons zit alles verspreid ja.. Als de test vb bij de huisarts is afgenomen kan je daarnaar bellen en die heeft het nummer van het labo waar hij zijn stalen naartoe stuurt. Hetzelfde geldt voor testcentra. En in het ziekenhuis hier is zelf een testcentrum, hoort bij het labo,dus kan je zelf ook naar ons labo bellen. Dat nummer staat gewoon online op de site van het ziekenhuis..
Maar we geven zowiezo binnen de 24u (vaak een stuk sneller) resultaat dus doorgaans is bellen niet nodig, anders zouden we natuurlijk niet meer normaal kunnen werken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door