Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3435753
eelke schreef: vr 03 dec 2021, 22:05 Misschien juist daarom? 1 op 1 met een ouder, ipv gewoon met de hele klas het gelaten over je heen laten komen en toch een soort van groepsdruk?

Maar inderdaad, of het echt nut heeft bij die met elkaar spelende kinderen...
Dat ook wel denk ik, de hele school heeft zo'n ding op dus doe je dat dan ook maar gewoon. En na een week is dat normaal.
En als ze daarna weer met zijn allen buitenspelen heft dat alles wel weer op ja...

Maar toch, in ruim 1,5 jaar tijd is er nog maar 1 kind met corona geweest in de klas van de jongste, en die heeft niemand aangestoken.
(Ze doen allemaal 3x per week een zelftest dus dat zou je dan toch wel opgepikt moeten hebben denk ik). Bij de oudste op school nog geen besmettingen gehoord.
Door Tanna
#3435756
Kim_S schreef: vr 03 dec 2021, 22:24 Dat ook wel denk ik, de hele school heeft zo'n ding op dus doe je dat dan ook maar gewoon. En na een week is dat normaal.
En als ze daarna weer met zijn allen buitenspelen heft dat alles wel weer op ja...

Maar toch, in ruim 1,5 jaar tijd is er nog maar 1 kind met corona geweest in de klas van de jongste, en die heeft niemand aangestoken.
(Ze doen allemaal 3x per week een zelftest dus dat zou je dan toch wel opgepikt moeten hebben denk ik). Bij de oudste op school nog geen besmettingen gehoord.
Da's best bijzonder, bij ons in het dorp zijn besmettingen op basisscholen aan de orde van de dag.
#3435763
Ja, das idd opmerkelijk. Hier de eerste golf ook niets, maar nu wel. Al lijken de kinderen elkaar idd nauwelijks aan te steken.
Laurens had ook al zeker 3x met ruime tijd tussen een besmet kind in de klas waar geen verdere besmettingen van kwamen.

Oh ja, wij zijn beide negatief gestest trouwens. :)
Toch een beetje onverwacht, vind ik. Ookal voelden we ons kiplekker, dus in die zin dan weer niet.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3435770
Ik heb trouwens wel eens bepaalde mondkapjes gehad ( hier moet je medische hebben) waarvan ik echt hoestbuien kreeg. Er zat ook een zwaar chemisch luchtje aan. Nou heb ik sowieso reukgevoelig. Maar eh ergens kan ik me echt niet indenken dat het continue dragen ervan dus gezond is ::) Ik vermoed zelfs schadelijk op lange termijn.

Vanaf vandaag geldt hier overigens 2G , denk dat ik straks het circus ga bekijken.

Ik las trouwens ook deze
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b0369c49/
Ergens ben ik het ermee eens dan leg je tenminste niet de verantwoordelijkheid bij ondernemers
Door Lizzy
#3435783
Kaio schreef: za 04 dec 2021, 08:58 Ik heb trouwens wel eens bepaalde mondkapjes gehad ( hier moet je medische hebben) waarvan ik echt hoestbuien kreeg. Er zat ook een zwaar chemisch luchtje aan. Nou heb ik sowieso reukgevoelig. Maar eh ergens kan ik me echt niet indenken dat het continue dragen ervan dus gezond is ::) Ik vermoed zelfs schadelijk op lange termijn.
Ik had laatst zwarte voor mijn moeder gekocht (FPP2)... man man, wat een lucht.... Ik heb dat niet hoor, met mijn witte FPP2's.
Vanaf vandaag geldt hier overigens 2G , denk dat ik straks het circus ga bekijken.

Ik las trouwens ook deze
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b0369c49/
Ergens ben ik het ermee eens dan leg je tenminste niet de verantwoordelijkheid bij ondernemers
Ben met je eens dat dit niet eerlijk is, het bij de ondernemers te leggen en als regering lekker je handen in onschuld te wassen. Maar G2, G3 en verplicht vaccineren :-X :-X :-X . Ik heb er echt buikpijn van. Snap overigens niet zo goed waarom het in Duitsland zo slecht gaat dat dit moet. Ze hebben zoveel meer IC bedden, wat is er aan de hand?
Door MillyMol
#3435784
Wat er aan de hand is in Duitsland:
-970.867 besmette mensen landelijk (gisteren)
-ongeveer 70.000 geregistreerde besmettingen per dag
-399 doden (gisteren)
-4636 bezette ICU-bedden (gisteren).

Bron: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Dat hoge aantal ICU-bedden is trouwens maar relatief: In Duitsland vallen bijvoorbeeld bedden met patiënten die herstellen van een operatie ook onder ic-bedden, terwijl ze er maar relatief kort liggen. Daarom is hun capaciteit ook zo groot. Op rustigere tijden liggen daar patiënten op ic-bedden die wij in Nederland geen ic-bedden zouden noemen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3435785
Lizzy schreef: za 04 dec 2021, 12:05 Ik had laatst zwarte voor mijn moeder gekocht (FPP2)... man man, wat een lucht.... Ik heb dat niet hoor, met mijn witte FPP2's.


Ben met je eens dat dit niet eerlijk is, het bij de ondernemers te leggen en als regering lekker je handen in onschuld te wassen. Maar G2, G3 en verplicht vaccineren :-X :-X :-X . Ik heb er echt buikpijn van. Snap overigens niet zo goed waarom het in Duitsland zo slecht gaat dat dit moet. Ze hebben zoveel meer IC bedden, wat is er aan de hand?
Van mij dus gewoon zo'n standaard blauwe...

Dat komt omdat Duitsland Duitsland is :biggrin2: Je moet hier eens je masker niet helemaal goed op hebben of zo. Er zijn ook torenhoge boetes voor alles en nog wat. En die 2G is gewoon een middel om mensen te dwingen om te vaccineren niet meer niet minder. Dan kun je beter verplichten. Vind ik ook niks maar 2G vind ik ook walgelijk.
Je kunt nog zoveel bedden hebben, maar ook in Duitsland heeft men ook personeelsproblemen, van dezelfde soort als in Nederland .
In een deelstaat worden mensen al verplaatst naar andere deelstaten, want daar ligt alles vol. Ze hebben een hospitalisatie index in het leven geroepen . Gemiddelde over aantal dagen op aantal inwoners. Hier ligt ie op 4, met 6 geldt 2G+, en met 9 is het homelus, dan moeten contacten omlaag ( of dan alles dicht moet is me niet duidelijk denk het wel) en in die deelstaat ligt ie op 20 ::) Is overigens de deelstaat waar het vaccinatie percentage het laagst is.
Verder las ik dat ook " maar" 86 % van 60 jaar en ouder zich hebben laten vaccineren, laten die nou voornamelijk in het ziekenhuis terecht komen....
#3435802
MillyMol schreef: za 04 dec 2021, 12:24 Wat er aan de hand is in Duitsland:
-970.867 besmette mensen landelijk (gisteren)
-ongeveer 70.000 geregistreerde besmettingen per dag
-399 doden (gisteren)
-4636 bezette ICU-bedden (gisteren).

Bron: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Dat hoge aantal ICU-bedden is trouwens maar relatief: In Duitsland vallen bijvoorbeeld bedden met patiënten die herstellen van een operatie ook onder ic-bedden, terwijl ze er maar relatief kort liggen. Daarom is hun capaciteit ook zo groot. Op rustigere tijden liggen daar patiënten op ic-bedden die wij in Nederland geen ic-bedden zouden noemen.
Dat zegt natuurlijk allemaal niet zoveel zonder vergelijking naar inwonersaantal.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3435806
pearlsofpassion schreef: Dat zegt natuurlijk allemaal niet zoveel zonder vergelijking naar inwonersaantal.
Zo'n 80 miljoen. In sommige gebieden ligt 7 dagen gemiddelde of hoe ze het meten het op 1000 per 100.000 inwoners en hier op zo'n 300
In Nederland geloof ik in sommige gebieden ook hoger dan 1000
Gebruikersavatar
Door Ina
#3435807
pearlsofpassion schreef: za 04 dec 2021, 18:10 Dat zegt natuurlijk allemaal niet zoveel zonder vergelijking naar inwonersaantal.
Dit zijn de cijfers van gisteren geselecteerd op aantal overlijdens per 1 milj. pop.

Je kan ook aantal besmettingen per aantal inwoners selecteren.....het is wel een mooie site om te volgen hoe het gaat per land wereldwijd
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-12-04 185340.png
Schermafbeelding 2021-12-04 185340.png (58.7 KiB) 688 keer bekeken
Door El_Kato
#3435826
pearlsofpassion schreef: vr 03 dec 2021, 19:16 De kinderen hoeven hem op de speelplaats niet te dragen. Dus dan wordt dat in een zak gefrommelt waarna ze (zonder tussendoor hun handen te kunnen wassen) rustig een tussendoortje gaan eten. Of zelfs delen...
Maar dit is toch eigenlijk hoe het gros van de mensen het doet? Tenminste ik wel, weet dat het niet de bedoeling is maar ik zou niet weten hoe ik echt goed zou moeten doen en toch nog enigszins normaal te leven. Dus ja ik heb een stoffen mondkapje in mijn jaszak en er liggen mondkapjes in de auto voor als ik eens een andere jas aan heb en er geen mondkapje in mijn jaszak zit. Ik probeer afstand te houden van andere mensen maar echt heel vaak houden die vervolgens geen afstand van mij :-X In het begin heb ik me daar nog wel eens druk om gemaakt maar ik ben ermee gestopt. Ik doe wat ik kan en pas me in zoverre aan dat het leven nog steeds leuk is. We doen op zaterdag altijd een rondje door de stad voor de bakker, kaasboer, slager, koffiewinkel etc.. Ook om de lokale kleine ondernemer te steunen maar we doen dit nu al 1,5 jaar zo vroeg mogelijk omdat we het later echt te druk vinden in de smalle straatjes van de stad. En echt he mensen blijven met 3 of 4 naast elkaar lopen over de breedte van de straat en andere hebben het daar maar mee te doen - ik weiger dus thuis te blijven omdat er een hele grote groep mensen is die zich niet wil of kan aanpassen. Ik pas me in zoverre aan dat wij dus om 9.00 de stad in lopen en niet om 11.00 of later.

Ik heb verschillende mensen in mijn vrienden/kennissenkring die niet gevaccineerd willen of kunnen worden. Om verschillende redenen van heel erg anti vaxxer tot onverschillig tot medisch niet mogelijk. Ik heb er bewust voor gekozen iedereen in zijn waarde te laten en de discussie niet aan te gaan. Ik vind het het echt niet waard sommige vriendschappen heb ik 20 jaar of langer, mensen die me dierbaar zijn. COVID gaat ooit weer over maar hoe kom je dan weer bij elkaar als je nu zo lijnrecht tegenover elkaar staat?

Ik vind dit echt ingewikkeld, ik heb niemand in mijn omgeving die ernstig ziek is geworden van COVID of zelfs overleden, ook niet viavia, maar sluit mijn ogen niet voor wat er wereldwijd gebeurd. Maar ik ben geen wetenschapper en kan de aangehaalde onderzoeken van beide kanten niet goed op waarde schatten dus hang er maar een beetje tussenin. Ik doe wat ik kan houd me ongeveer aan de maatregelen. Spreek niet met grote groepen vrienden of familie af maar we komen wel in kleiner gezelschap samen. Heb mijn prikjes gehaald, ook juist omdat ik leuke en gezellige dingen wil doen en ik zelf vond dat ik het niet goed genoeg kon onderbouwen om het niet te doen. De booster twijfel ik een beetje over maar denk dat ik die ook ga halen als ik een uitnodiging krijg.
#3435835
Ja tuurlijk. Daarom is het ook een maatregel die weinig of niets helpt. Het helpt wel het 'groepsgevoel' vergroten waardoor mensen ook andere maatregelen vlotter volgen. Doet je eraan herinneren van 'samen tegen het virus' oid.
En als iemand ecgt virus loopt uit te ademen of proesten zal het wel iets helpen als die een stukje absorberend stof ertussen heeft. Maar ja, wel maar zolang die het ook (goed) opheeft...
Door smulpaap
#3435853
Mijn zoon begint weer op te knappen
Schoondochter negatief getest
Smurfen getest , kleinzoon positief getest
Hij is wat hangerig , en verder niet ziek
Kleindochter negatief getest
Door Siberienne
#3435858
pearlsofpassion schreef: zo 05 dec 2021, 15:44 Ja tuurlijk. Daarom is het ook een maatregel die weinig of niets helpt. Het helpt wel het 'groepsgevoel' vergroten waardoor mensen ook andere maatregelen vlotter volgen. Doet je eraan herinneren van 'samen tegen het virus' oid.
En als iemand ecgt virus loopt uit te ademen of proesten zal het wel iets helpen als die een stukje absorberend stof ertussen heeft. Maar ja, wel maar zolang die het ook (goed) opheeft...
Mondkapjes zijn effectief als ‘bronisolatie’ en dat kan heel goed helpen om besmettingen te voorkomen vanuit mensen die geen symptomen hebben. En juist in de 48 uur voor mensen symptomen krijgen, kunnen ze besmettelijk zijn omdat ze grote hoeveelheden virus uitscheiden. En in afgesloten ruimtes blijft dat dan hangen. Dus wat dat betreft snap ik het wel dat kindjes buiten geen mondkapje ophebben en binnen wel. En omdat het dan vooral gaat om bronbescherming is het in de zak hebben en weer opzetten niet zo’n groot probleem. Corona draagt niet zo makkelijk over via handen / oppervlakken als bv RS virus.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door