Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3435405
Even een quote van een van de antwoorden toen ik dat vorige maand ook eens vroeg. :P
MillyMol schreef: zo 07 nov 2021, 11:54 Het klopt NIET PoP.

Ivermectine wordt ten onrechte gebruikt voor de behandeling van COVID-19, “zonder enig wetenschappelijk bewijs van de werkzaamheid en veiligheid voor de behandeling van deze ziekte." (Paho.org. Recommendation regarding the use of ivermectin as a treatment for COVID-19. Available: https://www.paho.org/en/documents/recom ... t-covid-19 [Accessed 22 Jan 2021]).

Er is in in-vitro-studies wel werkzaamheid tegen het virus aangetoond, maar de doses die toegediend moeten worden aan mensen om die werkzaamheid te bereiken zijn zo hoog dat het gewoon niet veilig is voor de mens om dat toegediend te krijgen:
“Een belangrijk controversieel punt om te overwegen in elke redenering is de vereiste concentratie van 5 microMol om de in vitro waargenomen anti-SARS-CoV-2-werking van ivermectine17 te bereiken, die veel hoger is dan 0,28 microMol, de maximale gerapporteerde plasmaconcentratie die in vivo wordt bereikt met een dosis van ongeveer 1700 g/kg (ongeveer negen keer de door de FDA goedgekeurde dosering).”
(Paho.org. Recommendation regarding the use of ivermectin as a treatment for COVID-19. Available: https://www.paho.org/en/documents/recom ... t-covid-19 [Accessed 22 Jan 2021].)

Er zijn hele websites opgetuigd om mensen ervan te overtuigen dat Ivermectine een goed middel is in de behandeling van COVID, o.a. deze: https://c19ivermectin.com/, maar als je dieper graaft en gaat kijken naar de de populaties die onderzocht zijn, de onderzoeksmethoden, de onderzoekspopulaties, aantal mensen die geïncludeerd zijn, maar vooral ook die geëxcludeerd zijn en de interne validiteit van de data, dan kan ik alleen maar concluderen dat het de toets der kritiek niet kan doorstaan.

Het tempo waarin die artikelen gepubliceerd worden zou al een waarschuwing op zich moeten zijn. Voor gedegen wetenschappelijk onderzoek is tijd nodig.
De tegengeluiden volgen dus altijd later en dan is het kwaad alweer geschied.
Door Suzanne
#3435415
Wat ik echt lastig te begrijpen vind, zijn de vaccinatiecijfers die op nu.nl dagelijks in dat grafiekje/afbeelding worden gezet.
Ik heb het percentage zien oplopen, tot ruim 84%, 84,7 staat mij bij.... waarom is het dan nu 83%
Dat kan toch niet? Of is het echt 100% actueel en trekt het de overleden gevaccineerden af, de net 18-jaar geworden bij enzo?

Suzanne
Gebruikersavatar
Door pluk
#3435419
Suzanne schreef: ma 29 nov 2021, 18:22 Wat ik echt lastig te begrijpen vind, zijn de vaccinatiecijfers die op nu.nl dagelijks in dat grafiekje/afbeelding worden gezet.
Ik heb het percentage zien oplopen, tot ruim 84%, 84,7 staat mij bij.... waarom is het dan nu 83%
Dat kan toch niet? Of is het echt 100% actueel en trekt het de overleden gevaccineerden af, de net 18-jaar geworden bij enzo?

Suzanne
Op nu.nl staat toch gewoon een verklaring?
Sinds 24 november melden wij het percentage Nederlanders ouder dan twaalf jaar dat volledig is gevaccineerd tegen COVID-19. Voorheen meldden we dit percentage op basis van iedereen ouder dan achttien jaar. Omdat de vaccinatiegraad van de Nederlanders tussen twaalf en achttien jaar lager is dan de oudere bevolking, is het percentage nu lager dan we eerst meldden.
Cijfers komen neem ik aan hier vandaan: https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... accinaties
Volledig gevaccineerd vanaf 12 jaar is 83%, volledig gevaccineerd vanaf 18 jaar is 84,9%.
Door smulpaap
#3435575
Mijn zoon heeft corona .vandaag uitslag test gehad . Werd afgelopen zondag beroerd
Grieperig gevoel erg veel zweten en last van zijn maag . Raakte daarop volgend zijn smaak kwijt en werd kortademig
Inmiddels gaat het weer wat beter , is nog wel wat kortademig. Dus het hele gezin is in quarantaine
#3435579
smulpaap schreef: wo 01 dec 2021, 22:50 Mijn zoon heeft corona .vandaag uitslag test gehad . Werd afgelopen zondag beroerd
Grieperig gevoel erg veel zweten en last van zijn maag . Raakte daarop volgend zijn smaak kwijt en werd kortademig
Inmiddels gaat het weer wat beter , is nog wel wat kortademig. Dus het hele gezin is in quarantaine
O fok, da's toch best spannend. Ik hoop dat het snel weer helemaal goed met hem gaat en de andere gezinsleden nergens last van zullen krijgen. Beterschap!
Door smulpaap
#3435583
Anne in Zweden schreef: wo 01 dec 2021, 23:03 O fok, da's toch best spannend. Ik hoop dat het snel weer helemaal goed met hem gaat en de andere gezinsleden nergens last van zullen krijgen. Beterschap!
Mijn schoondochter zit met smart op de testuitslag te wachten . Maar ze had nog geen klachten . De kleine smurfen ook niet
Gebruikersavatar
Door doranto
#3435585
Pfff :( Sterkte Smulpaap en beterschap voor je zoon!
Hier nu ook bij naaste familieleden.
Eerst schoondochter, die is langzaam weer aan het opknappen en vandaag kregen mijn zoon en de vrouw van mijn broer allebei een positieve testuitslag. Bah. :(
#3435590
Wij laten ons morgen testen en zitten in afwachting thuis. Zondag waren we op bezoek bij m'n schoonvader en z'n nieuwe vrouw en blijkbaar had zij corona (al met klachten en al :-X).
Ik moet me laten testen op het werk, meneer heeft een testcode gekregen. De kindjes niet. Nu ben ik wel blij dat ze geen stok in hun neus moeten, maar ik had toch graag geweten of ze het hebben of niet. Wij zijn beide gevaccineerd, de kindjes uiteraard niet. De kans dat zij besmet zijn is dus wel heel erg groot. Maar nee, ze moeten niet getest en mogen ook gewoon naar school. Pas als wij positief testen moeten ze mee thuis blijven. ( Echt he! Ik krijg het van die regels die nergens op slaan!)

Tot nu toe heeft niemand echt klachten. Maxime hoest een beetje maar dat is al maanden zo. Af en toe eens een natte neus, ook al maanden aan een stuk.
Maar natuurlijk zorgt dat alles er wel voor dat we onze plannen voor dit weekend afgezegd hebben. M'n moeder zit thuis met een burnout. Al sinds de zomer. We waren er op tijd bij dus ze herstelde nog goed. Zo ging ze een paar weken terug weer deeltijds aan het werk. Maar dat draait toch verkeerd uit (onwillige baas) en dus gaat het weer niet. Omdat mijn moeder heel gevoelig is aan zich nutteloos of waardeloos voelen, wilden we haar een hart onder de riem steken door nog eens samen te komen voor de feestdagen. Bovendien is het morgen haar verjaardag.
Maar ja, dat zal dus niet lukken... Want we kunnen de kindjes niet testen en dat riskeer ik echt niet bij m'n ouders.
Door Siberienne
#3435596
Beterschap voor alle zieken!

En PoP wat naar zo met je moeder. Misschien schrale troost maar ze is niet de enige die tegen dit soort dingen aanloopt. Terugkomen op een eigen werkplek is zoooo moeilijk en al helemaal als de baas niet meewerkt....

In Nederland heb je dan recht op re-integratie op een andere werkplek, ik weet niet hoe dat in België is maar misschien goed om dat te checken? In mijn ervaring weten de mensen op de werkplek dat vaak niet eens zo goed, ik heb hulp gehad via mijn beroepsorganisatie, die wisten veel beter waar ik recht op had.
Door Lizzy
#3435602
pearlsofpassion schreef: do 02 dec 2021, 07:31 Wij laten ons morgen testen en zitten in afwachting thuis. Zondag waren we op bezoek bij m'n schoonvader en z'n nieuwe vrouw en blijkbaar had zij corona (al met klachten en al :-X).
Ik moet me laten testen op het werk, meneer heeft een testcode gekregen. De kindjes niet. Nu ben ik wel blij dat ze geen stok in hun neus moeten, maar ik had toch graag geweten of ze het hebben of niet. Wij zijn beide gevaccineerd, de kindjes uiteraard niet. De kans dat zij besmet zijn is dus wel heel erg groot. Maar nee, ze moeten niet getest en mogen ook gewoon naar school. Pas als wij positief testen moeten ze mee thuis blijven. ( Echt he! Ik krijg het van die regels die nergens op slaan!)

Tot nu toe heeft niemand echt klachten. Maxime hoest een beetje maar dat is al maanden zo. Af en toe eens een natte neus, ook al maanden aan een stuk.
Maar natuurlijk zorgt dat alles er wel voor dat we onze plannen voor dit weekend afgezegd hebben. M'n moeder zit thuis met een burnout. Al sinds de zomer. We waren er op tijd bij dus ze herstelde nog goed. Zo ging ze een paar weken terug weer deeltijds aan het werk. Maar dat draait toch verkeerd uit (onwillige baas) en dus gaat het weer niet. Omdat mijn moeder heel gevoelig is aan zich nutteloos of waardeloos voelen, wilden we haar een hart onder de riem steken door nog eens samen te komen voor de feestdagen. Bovendien is het morgen haar verjaardag.
Maar ja, dat zal dus niet lukken... Want we kunnen de kindjes niet testen en dat riskeer ik echt niet bij m'n ouders.
Wat een onwijs nare timing allemaal PoP! Maar jeetje, ik vind het eerlijk gezegd wel licht sukkelig dat de nieuwe vrouw van je schoonvader met klachten een beetje gaat lopen afspreken..... :-\
Door hannabelgje
#3435605
Op de een of andere manier vinden mensen met klachten dat ze geen klachten hebben. Gisteren ook weer. Man van collega is positief. Maar heeft geen klachten zegt ze. Ik vroeg waarom hij dan getest is. Ja hij heeft een loopneus. Pfff dan heeft hij toch klachten.... ik begrijp niet dat mensen dan zeggen ja maar hij heeft geen klachten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door