Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3443209
Duidelijk Sam. In elk geval is de covid pleeg heel duidelijk naar je. En misschien heb je dat ook echt wel nodig. Hiermee wordt voorkomen dat je voor de korte termijn misschien weer een beetje aan het werk kan, maar voor de langere termijn jezelf helemaal sloopt, zowel lichamelijk als geestelijk.

Voor nu een virtuele :bigarmhug:
Gewoon. Omdat het kan.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3443455
Ik ben bij de HA geweest. Longen en saturatie waren goed. Ik voelde me mentaal best oke dacht ik. Tot ze aan me vroeg hoe ik er mentaal onder was. Toen brak ik waar zij en ik allebei van schrokken. :o Ik had m ook niet aan zien komen.
Maar goed, ik heb een doorverwijzing naar fysio en ergo.
De herstelzorg toko hier in het durp gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was. Zij hebben een uitgebreid pakket met een heel multidisciplinair team dus ik vond het nogal heftig om daar heen te gaan. Want zo slecht ben ik nu ook weer niet. Maar zij zei dat ze bij de intake een maatwerk plan maken en dat iedereen met klachten terecht kon.
Ze had alle tijd, was erg vriendelijk en heeft me al het eea uit kunnen leggen. Ook zei ze, omdat ik altijd al hardliep, dat ik rustig mocht gaan kijken of dat lukte en wat dat deed. Dat ze het volgende week graag hoorde van mij. Maar dat ik dat moest doen op een dag dat ik verder weinig te doen had.
Duss, ik heb gister 3x 10 min gerend met een klein stukje wandel ertussen door. Dat was erg lekker. Maar vervolgens ben ik vergeten de rest van de dag rust te houden. >:( En nu heb ik een soort van kater en ben ik gesloopt.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3443469
Lichamelijk redelijk op orde zijn maar mentaal "breken" bij de huisarts... Klinkt alsof er wat werk aan de winkel is. Onderschat dat alsjeblieft niet.

Ik gebruik motorrijden om mijn hoofd leeg te krijgen. En als het geen motorweer is, draai ik plaatjes. LPs. En ja, dat geeft soms een reactie (want muziek is emotie), maar het helpt tot nu toe allemaal wel.

Misschien een grote sticker bij de voordeur, aan de binnenkant en de buitenkant?
"Heb ik vandaag gerend? Rust nemen!".

Sterkte met alles :-* :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door sam28
#3443482
Thnx, komt wel goed. ;) Alleen zitten is niets voor mij. Plus dat ik natuurlijk gedumpt ben en mijn lijf ook niet lekker mee doet. Reden genoeg voor een af en toe knak. :(
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3443483
sam28 schreef: wo 13 apr 2022, 17:36 Thnx, komt wel goed. ;) Alleen zitten is niets voor mij. Plus dat ik natuurlijk gedumpt ben en mijn lijf ook niet lekker mee doet. Reden genoeg voor een af en toe knak. :(
Natuurlijk reden genoeg. Maar het hoeft niet hè... En als je dan niet wilt gaan zitten, ga dan iets doen met plantjes of zo? Of schilderen? Zingen?
Je hebt niet alleen last van corona-naweeën, maar ook van een gebroken hart. En dat kost tijd. Gun jezelf die tijd dan ook... :cool:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3443485
Klinkt alsof je nu fijn team hebt om weer op de rails te komen Sam :) Fijn te lezen dat er met je wordt meegedacht en je weer wat mag rennen. Stapje voor stapje lichamelijk en geestelijk weer wat beter worden :-* Nasleep van corona + gebroken hart is immers niet niks!
Door Siberienne
#3443524
Tibbies schreef: do 14 apr 2022, 12:48 Mijn zoon en zijn gezin heeft Corona. De hond nu ook volgens de dierenarts. Eerlijk gezegd vindt ik het een vreemd verhaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat de hond corona heeft? Schijnt wel te kunnen maar in het begin was dat vrij zeldzaam, heb niet goed bijgehouden of dat veranderd is met de nieuwere varianten. Katten hebben een groter risico om het te krijgen en er ook ziek van te worden.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3443534
Tibbies schreef:Mijn zoon en zijn gezin heeft Corona. De hond nu ook volgens de dierenarts. Eerlijk gezegd vindt ik het een vreemd verhaal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is mogelijk. Maar hoe is dat dan vastgesteld dat de hond het heeft?
Op het moment heerst nl ook luchtweginfectie (of kennelhoest) bij honden. Zino heeft het gehad laatst en nu ook inmiddels een aantal mensen in mijn omgeving waar de honden precies hetzelfde hebben ;) (zonder contact met Zino) Rochelen en een hoop snot. Da's zeiden al dat het veel voorkomt nu.
Door Tibbies
#3443541
De dierenarts heeft de hond onderzocht en die zei dat hij Corona heeft. Hij heeft nu een ontstekingsremmer. Mijn eerste reactie was ook kennelhoest.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#3443546
Iedereen om me heen, die geen corona heeft gehad de afgelopen 2 jaar, krijgt het nu wel :-X …… en degenen die het nu wel krijgen zijn behoorlijk ziek daarvan :-[ ……. Ben nog steeds negatief ;) …..
#3443547
CindyMayella schreef: do 14 apr 2022, 16:11 Iedereen om me heen, die geen corona heeft gehad de afgelopen 2 jaar, krijgt het nu wel :-X …… en degenen die het nu wel krijgen zijn behoorlijk ziek daarvan :-[ ……. Ben nog steeds negatief ;) …..
Dat verschilt ook weer denk ik: bij mij in de omgeving krijgen ook best veel mensen, die het nog niet eerder hebben gehad, corona. Mijn moeder, 70+, ging ramen lappen. Ik vond dat overdreven: ik doe dat ook niet zonder corona :P De anderen hoor ik ook weinig klachten van.
Ik klop nog maar weer een rondje af
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door