Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3442825
Een lieve vriendin van mij is inmiddels na 4 weken weer zoveel hersteld dat ze weer met de honden naar buiten kan. Gezonde, jonge vrouw, sportief, veel buiten. Inmiddels gestopt met roken (dat was nog wel iets). Maar dus nog steeds de conditie van een dooie dodo. Ze gaat nu naar de fysiotherapeut om opnieuw conditie op te bouwen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3442835
Ik heb vanochtend weer afgebeld. Op zich gaat het wel maar het is niet te doen. Ik ben gister bekaf thuis gekomen na 45min werken.
Volgende week woensdag (pas :-\ ) word ik gebeld door een verpleegkundige van het post-covid spreekuur.
Too schreef:Met een echte, ouderwetse influenza was je nu waarschijnlijk ook nog niet de oude , hing je tong op je schoenen na een drafje, wilde je na het jeugdjournaal naar bed en was een halve dag werken nog teveel
Haha, ja. Je hebt gelijk. Ik ben vrijwel nooit ziek, maar als ik dan wat heb dan duurt het direct lang.
Siberienne schreef:Volgens mij is het zo dat 20% van de mensen nog klachten heeft na 4-5 weken na een positieve test.
Jeetje, dat is best een hoop. "fijn" dat ik bij die 20% hoor dan. >:( :biggrin2:
Ik hoop dat het na 5 weken over is dan. Das te overzien aangezien ik afgelopen dinsdag week 4 ben in gegaan.
Ronald schreef: Maar dus nog steeds de conditie van een dooie dodo.
;D ;D ;D
Niet leuk voor haar maar dooie dodo! Die hou ik er in. :biggrin2:
Door Too
#3442840
Best verstandig Sam, denk ik.
Ziek is voor je collega's trouwens ook wel lekker duidelijk hé.. je bent er gewoon niet, het gaat nog niet.

Lastige van werk is natuurlijk ook dat je nog best wat reistijd hebt dat kost vaak, ongemerkt, veel meerenergie dan je denkt.
Misschien zou 1,5 uur werken best gaan , geen idee of je ook 'achter de schermen' kunt werken of alleen in de operatiekamer, maar icm 2 uur forensen ..
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3442844
Too schreef: do 31 mar 2022, 10:17 Best verstandig Sam, denk ik.
Ziek is voor je collega's trouwens ook wel lekker duidelijk hé.. je bent er gewoon niet, het gaat nog niet.

Lastige van werk is natuurlijk ook dat je nog best wat reistijd hebt dat kost vaak, ongemerkt, veel meerenergie dan je denkt.
Misschien zou 1,5 uur werken best gaan , geen idee of je ook 'achter de schermen' kunt werken of alleen in de operatiekamer, maar icm 2 uur forensen ..
Ik ben dan niet ziek, maar eergisteren had ik weer een dagje Den Helder. Uurtje heen, anderhalf uur terug. En de dag was best wel inspannend met veel overleg en dingen waarbij ik mijn hersens moet gebruiken. Ik was om half zes thuis en ben niet meer aan koken begonnen. Dus als je dan niet fit bent, is 2 uur forensen best wel veel.
Door Too
#3442847
Precies, nou is t bij mij wel wat extreem maar de dag dat ik hier in de stad werk is er nog best wat over : even een boodschap/bibliotheek/nog even iets sociaals , bedenken wat je gaat koken(En dat ook doen) vs kvv/bakje opwarmen, wat kleine klungeltjes doen ( überhaupt: het kunnen bedenken)
Terwijl de dagen dat er 2x een uur van deurtot deur met ov bijkomt dan is het min of meer op, dan is vooral de mentale pot leeg en overprikkeld.


dat blijft trouwens wel gruwelijk lastig te accepteren en naar te handelen
Door eelke
#3442850
sam28 schreef: do 31 mar 2022, 09:28 Ik heb vanochtend weer afgebeld. Op zich gaat het wel maar het is niet te doen. Ik ben gister bekaf thuis gekomen na 45min werken.
Volgende week woensdag (pas :-\ ) word ik gebeld door een verpleegkundige van het post-covid spreekuur.


Haha, ja. Je hebt gelijk. Ik ben vrijwel nooit ziek, maar als ik dan wat heb dan duurt het direct lang.


Jeetje, dat is best een hoop. "fijn" dat ik bij die 20% hoor dan. >:( :biggrin2:
Ik hoop dat het na 5 weken over is dan. Das te overzien aangezien ik afgelopen dinsdag week 4 ben in gegaan.


;D ;D ;D
Niet leuk voor haar maar dooie dodo! Die hou ik er in. :biggrin2:
Ja, ik denk dat het zo niet opschiet, met dat elke keer weer proberen, over je grenzen gaan en daar dan weer van bijkomen. Dan ben je alleen bezig met bijkomen, en niet met herstellen.
Misschien wat te recht door zee, maar zo gaat het alleen maar langer duren denk ik, en daar zijn ze op je werk juist ook niet mee geholpen.
#3442856
eelke schreef: do 31 mar 2022, 11:25 Ja, ik denk dat het zo niet opschiet, met dat elke keer weer proberen, over je grenzen gaan en daar dan weer van bijkomen. Dan ben je alleen bezig met bijkomen, en niet met herstellen.
Misschien wat te recht door zee, maar zo gaat het alleen maar langer duren denk ik, en daar zijn ze op je werk juist ook niet mee geholpen.
Ik vrees dat ook. :-\
Je kan beter een week nog echt rust nemen en daarna eens proberen of het beter gaat..
Gebruikersavatar
Door sam28
#3442859
Ik zit rustig bij de DA met Cato.
Reistijd vind ik niet enorm belastend normaal gesproken. Ben het zo gewend. Maar nu is het wel een wereldreis. Hopelijk voel ik me maandag een stuk beter.
#3442860
eelke schreef: do 31 mar 2022, 11:25 Ja, ik denk dat het zo niet opschiet, met dat elke keer weer proberen, over je grenzen gaan en daar dan weer van bijkomen. Dan ben je alleen bezig met bijkomen, en niet met herstellen.
Misschien wat te recht door zee, maar zo gaat het alleen maar langer duren denk ik, en daar zijn ze op je werk juist ook niet mee geholpen.
+ 1.

Ik denk dat de hele tijd al: Sammiedammie, rijd je jezelf niet in de wielen op deze manier? Kun je niet beter even streng zijn voor jezelf en gewoon niet te proberen naar je werk te gaan? Waarschijnlijk ben je dan veel eerder door deze periode heen dan nu het geval is.

:-*
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3442864
Anne in Zweden schreef: do 31 mar 2022, 13:28 + 1.

Ik denk dat de hele tijd al: Sammiedammie, rijd je jezelf niet in de wielen op deze manier? Kun je niet beter even streng zijn voor jezelf en gewoon niet te proberen naar je werk te gaan? Waarschijnlijk ben je dan veel eerder door deze periode heen dan nu het geval is.

:-*
Precies dat. Ik ben het niet gauw met iemand eens en zeker al niet met vrouwen ::), maar in dit geval wil ik me graag hierbij aansluiten.

Ik realiseer me trouwens net dat ik hier als man zwaar in de minderheid ben. Dus ik zal mijn zin anders opstellen:

Ik ben het niet gauw met iemand eens, maar dit keer dus wel.

Pfew... hier kom ik hopelijk mee weg :cool:
#3442865
Ronald schreef: do 31 mar 2022, 13:45 Precies dat. Ik ben het niet gauw met iemand eens en zeker al niet met vrouwen ::), maar in dit geval wil ik me graag hierbij aansluiten.

Ik realiseer me trouwens net dat ik hier als man zwaar in de minderheid ben. Dus ik zal mijn zin anders opstellen:

Ik ben het niet gauw met iemand eens, maar dit keer dus wel.

Pfew... hier kom ik hopelijk mee weg :cool:
Nope dat wordt goed onthouden en gebruikt op een gepast moment. ;D
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3442880
Charlie Angel schreef: do 31 mar 2022, 14:28 Nope dat wordt goed onthouden en gebruikt op een gepast moment. ;D
Tssssss.... je weet het ook wel te brengen hè? ;D
Anne in Zweden schreef: Ja, hoe Ronald daar nou weer bij komt, dat ie daarmee weg kan komen :naughty:
Ik kan het toch proberen? ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door