Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3398859
Lizzy schreef: wo 25 mar 2020, 17:49 Ik heb m'n vader net gebeld. Gaat niet goed daar. Hij en zijn vrouw zijn nu echt ziek :-X . Ik heb hem gesommeerd om direct hun huisarts te bellen. Dat ging ie doen. Ik denk echt dat ze beide hartstikke besmet zijn met Corona (vorige week terug gekomen uit Spanje :-X ).
Aj, naar gevoel zo.Beterschap,voor ze en sterkte voor jou ook!
Door Envie
#3398867
Sterkte Lizzy

Heb van de week er ook slecht van geslapen. Zodra ik wakker ben heb ik t gevoel dat er een donkere wolk boven me hangt. Meteen maar opstaan en wat gaan doen is dan de beste remedie.

En verder probeer ik t volgende te denken: "ik kan me nu wel druk maken over dingen die er nog niet zijn (in onze familie dan..) maar wellicht komen ze niet. Dan heb ik me al die tijd druk gemaakt voor niets" en probeer me gelijk te focussen op iets anders. In het Nu..

Even relativeren, er zijn heel veel nare dingen, er zullen ook nog meer nare dingen komen.
Maar er zijn ook een hoop mooie dingen. Blijf daarop focussen zolang dat kan.

Ik wens jullie allemaal heel veel gezondheid en geluk :-*
#3398882
Beterschap Lizzy!


Ik doe geen oog dicht door de hele toestand :nerves:

Dierenartsen laten je niet meer bij de consulten zijn, las ik gisteren. Je moet buiten wachten.
Dat kan ik mijn meiden toch niet aan doen, die zijn hartstikke bang :-\

En onze auto moet voor de apk. Niet echt een fijn idee dat monteurs overal aanzitten. En we moeten een leenauto gebruiken ivm de afstand.
Hoe doen jullie dat?
Ik dacht eerst zo lang mogelijk uitstellen, maar als er dan een lock down komt kun je je auto niet meer gebruiken omdat de apk verlopen is..
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3398883
Wat een zorgen Lizzy! Hopelijk knappen ze weer goed op. Sterkte!

Moet eerlijk zeggen dat ik mij geen zorgen maak over het virus. Maar dat komt misschien ook omdat het hier in het noorden nog rustig is? Merk wel dat ik er gek van wordt dat geen enkel programma op tv niet lijkt te gaan over corona. En dat is ook waar ik mijn opa over hoorde. Mijn opa gaf aan dat hij nu nog genoeg series had opgenomen maar voor hoe lang nog? Wij als jonge mensen zijn handig met netflix maar dat is hij natuurlijk niet als 84 jarige. Daarnaast maak ik mij wel zorgen over dat hij eenzaam kan worden door alle maatregelen, zeker omdat de paastijd de periode is dat hij het extra zwaar heeft met het verlies van mijn oma. Overigens luistert hij wel braaf naar de maatregelen van het rivm.
Door Lizzy
#3398884
Eef+Stippels schreef: do 26 mar 2020, 07:13 Beterschap Lizzy!


Ik doe geen oog dicht door de hele toestand :nerves:

Dierenartsen laten je niet meer bij de consulten zijn, las ik gisteren. Je moet buiten wachten.
Dat kan ik mijn meiden toch niet aan doen, die zijn hartstikke bang :-\

En onze auto moet voor de apk. Niet echt een fijn idee dat monteurs overal aanzitten. En we moeten een leenauto gebruiken ivm de afstand.
Hoe doen jullie dat?
Ik dacht eerst zo lang mogelijk uitstellen, maar als er dan een lock down komt kun je je auto niet meer gebruiken omdat de apk verlopen is..
Blij dat ik niet de enige ben die kwalitatief uitermate teleurstellend slaapt :-X

Bij onze dierenarts mag 1 begeleider mee naar binnen. Dus weet je het zeker, dat jouw dierenarts deze regel hanteert? Ik weet niet of je niet op een afstand moet gaan staan... Ik ging nu voor alleen levensbedreigende dingen naar de DA en verder niet. En als iets levensbedreigend is, zal het jou ook een worst wezen dat ze worden overgenomen en alleen naar binnen gaan, dan wil je alleen "red mijn schatje". Denk ik.

Wij hebben onze auto pas naar onze garage gebracht voor APK. Je moet wel. Denk ik. Je kunt natuurlijk een paar natte microvezeldoekjes + spiritus meenemen, de auto eerst even aan beide zijde open doen om door te waaien, daarna de handvatten, stuur, handrem, versnellingspook schoonmaken met je in spiritus doordrenkte doekjes, dan zelf handschoentjes aan en hup naar huis of rijden en je handen daar heeeel grondig wassen.

Voor de leenauto idem.
#3398885
dinky89 schreef: do 26 mar 2020, 07:27 Wat een zorgen Lizzy! Hopelijk knappen ze weer goed op. Sterkte!

Moet eerlijk zeggen dat ik mij geen zorgen maak over het virus. Maar dat komt misschien ook omdat het hier in het noorden nog rustig is? Merk wel dat ik er gek van wordt dat geen enkel programma op tv niet lijkt te gaan over corona. En dat is ook waar ik mijn opa over hoorde. Mijn opa gaf aan dat hij nu nog genoeg series had opgenomen maar voor hoe lang nog? Wij als jonge mensen zijn handig met netflix maar dat is hij natuurlijk niet als 84 jarige. Daarnaast maak ik mij wel zorgen over dat hij eenzaam kan worden door alle maatregelen, zeker omdat de paastijd de periode is dat hij het extra zwaar heeft met het verlies van mijn oma. Overigens luistert hij wel braaf naar de maatregelen van het rivm.

Het gaat idd nergens anders meer over :-X

Heb je niet toevallig een laptop waar je netflix op kunt zetten? En die dan bij je opa voor de deur leggen?

Wel moeilijk dat ouderen vaak niet bekend zijn met de moderne techniek, anders kun je nog appen of samen online een spelletje doen..
#3398888
Lizzy schreef: do 26 mar 2020, 07:29 Blij dat ik niet de enige ben die kwalitatief uitermate teleurstellend slaapt :-X

Bij onze dierenarts mag 1 begeleider mee naar binnen. Dus weet je het zeker, dat jouw dierenarts deze regel hanteert? Ik weet niet of je niet op een afstand moet gaan staan... Ik ging nu voor alleen levensbedreigende dingen naar de DA en verder niet. En als iets levensbedreigend is, zal het jou ook een worst wezen dat ze worden overgenomen en alleen naar binnen gaan, dan wil je alleen "red mijn schatje". Denk ik.

Wij hebben onze auto pas naar onze garage gebracht voor APK. Je moet wel. Denk ik. Je kunt natuurlijk een paar natte microvezeldoekjes + spiritus meenemen, de auto eerst even aan beide zijde open doen om door te waaien, daarna de handvatten, stuur, handrem, versnellingspook schoonmaken met je in spiritus doordrenkte doekjes, dan zelf handschoentjes aan en hup naar huis of rijden en je handen daar heeeel grondig wassen.

Voor de leenauto idem.
En bedankt! ;D
s 'Nachts lijkt alles gewoon nog erger dan overdag.

Ik stel nu de gebitscontroles idd uit, maar helaas zijn er nog veel niet levensbedreigende dingen waarmee je wel naar de dierenarts moet, bijv oor of oogontsteking, daar kun je ze ook geen weken of misschien wel maanden mee laten lopen :( Het belangrijkst is idd dat ze uberhaupt zorg krijgen. Ik hoop heel hard dat alles goed gaat :angel2: Xindy is de jongste niet meer.

Apk gaan we idd maar zo doen. Ze zullen hun ogen wel uitkijken bij de garage, want ik zie niemand echt dingen ontsmetten ::)
Ml moet van mij bij het tanken handschoenen aan :-[ , echt niemand die dat verder doet hoor.

En door mijn enthousiasme met de alcoholspray, is de verf van de voordeur gebeten ::) En nu kan ik geen nieuwe verf halen, want dan moet ik een winkel in :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3398889
Eef+Stippels schreef: do 26 mar 2020, 07:13
En onze auto moet voor de apk. Niet echt een fijn idee dat monteurs overal aanzitten. En we moeten een leenauto gebruiken ivm de afstand.
Hoe doen jullie dat?
Ik dacht eerst zo lang mogelijk uitstellen, maar als er dan een lock down komt kun je je auto niet meer gebruiken omdat de apk verlopen is..
Ik moest afgelopen dinsdag voor bandenwissel, heb ik een maand uitgesteld.

Nu biedt onze garage gratis ophaal en thuisbreng service aan. Ik denk dat ik volgende week dat ga doen. Dan kunnen ze de de auto hier mooi voor de deur terugzetten en laat ik hem mooi een paar dagen staan. Met het zonnetje er lekker op, worden alle mogelijke coronaatjes lekker gekookt. En vooral, dan hoef ik daar niet zelf naar binnen en te wachten.

Misschien heeft jou garage dat ook? Ik denk dat ze bij garages vooral bang zijn dat na 1 juni iedereen tegelijk komt. Dus alles wat ze alvast kunnen doen levert ze nu geld op en vlakt die piek wat af. Kennelijk zijn ze zelf niet zo bang om corona-auto's ingeleverd te krijgen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3398890
Eef+Stippels schreef: do 26 mar 2020, 07:13 Beterschap Lizzy!


Ik doe geen oog dicht door de hele toestand :nerves:

Dierenartsen laten je niet meer bij de consulten zijn, las ik gisteren. Je moet buiten wachten.
Dat kan ik mijn meiden toch niet aan doen, die zijn hartstikke bang :-\

En onze auto moet voor de apk. Niet echt een fijn idee dat monteurs overal aanzitten. En we moeten een leenauto gebruiken ivm de afstand.
Hoe doen jullie dat?
Ik dacht eerst zo lang mogelijk uitstellen, maar als er dan een lock down komt kun je je auto niet meer gebruiken omdat de apk verlopen is..
Mijn dochter heeft dat ook. Ze volgt nu helemaal geen nieuws meer. Als er iets veranderd qua regels zegt haar man dat tegen haar, voor de rest weet ze niks over de toestanden rond het virus. Het is dan misschien struisvogelpolitiek, maar persoonlijk vind ik dat voor mensen die bang zijn heel verstandig omdat je er immers toch niets aan kunt veranderen. Ze slaapt nu beter en eet ook weer wat beter.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3398891
Ik sluit me aan bij de slechte slapers. :-X
Nou slaap ik altijd slecht maar nu is het echt bar, plus dat ik smorgens slecht mijn bed uit kom om vervolgens de hele dag hoofdpijn te hebben en duf te zijn van het liggen en de hazenslaapjes.

Bij ons bij de DA mag je ook met 1 persoon naar binnen en wordt eerst gekeken of het telefonisch is op te lossen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door