Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3423508
Elf schreef: wo 31 mar 2021, 16:52 Sorry dat ik je misselijk maak... Ik vind jouw reactie ook wat vreemd. Ondernemers mogen van jou niet zeuren maar er moet wel geld naar mkb’er die het echt zwaar hebben ::) . Ieder voelt het zijne/hare lijkt me. Er worden veel bedrijfstakken in meerdere of mindere mate geraakt. Zo ook mensen
Ja, misschien knal ik er wat hard en ongenuanceerd in. Maar wij hebben al een jaar geen - nouja, een heel heel kleine beetje - inkomsten en daarom word ik een beetje misselijk van sommige ondernemers die mekkeren als ze een paar maanden dicht moeten. Waarom hoor je die ondernemers geen schande spreken over dat bedrijven die staatssteun krijgen divident mogen uitkeren omdat ze toevallig internationale ondernemingen zijn?
De mensen die binnen de kunst & cultuursector werken hebben het echt heel lastig. Over het algemeen niet diegene die een directe medewerker van een gesubsidieerde instelling zijn, maar wel al die mensen die (noodgedwongen) als ZZP-er werken. Denk aan musici van orkesten, technici die bij voorstellingen meereizen, musicalmedewerkers. Allemaal zijn ze naar huis gestuurd en krijgen geen ondersteuning. Ik weet dat een paar cabaretiers hun crew deels doorbetalen uit eigen zak, maar de grote jongens (denk aan (uitbuiters als) Joop van de Ende en dergelijke) graaien uit de pot geld die beschikbaar is gekomen, maar ondersteunen de ZZP-ers die voor hen werkten niet.
Overigens de instellingen die kaarten voor voorstellingen/concerten verkopen zitten op het geld. Wij vonden/vinden dat kaartkopers hun geld onmiddelijk terug hadden moeten krijgen, maar die instellingen willen én niet het geld teruggeven aan de kopers én niet geven aan de artiest(en) waar een deel van geld naar toe zou moeten gaan... En er zijn best veel heel lieve mensen die zeggen dat wat hun betreft de artiest(en) het geld mag krijgen of er nou wel of geen uitvoering komt, maar helaas werkt het niet zo.

En weet je wat ook meespeelt. Zodra het afgelopen zomer weer kon, gingen wij bij lokale winkels en restaurants langs om hen te steunen en wat hoorde je? Nou, dat het allemaal geen enkel probleem was voor ze. En wat merkten we, ze hadden de prijzen (stevig) verhoogd...

Sanne Wallis de Vries en Daria van den Bercken leggen het eigenlijk heel goed uit in de uitzending van Kunststof van gisteren, maandag 5 april: https://www.nporadio1.nl/kunststof/onde ... -het-leven
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3423985
Mijn kind mag vandaag naar school:
429ED695-F4C4-4183-A913-B8D3734C44F6.jpeg
429ED695-F4C4-4183-A913-B8D3734C44F6.jpeg (955.32 KiB) 1126 keer bekeken
Hier in Duitsland is een zelftest verplicht voor schoolgaande kinderen. Ze zijn gratis en worden door de overheid aan scholen verstrekt. Ze moeten dan thuis worden uitgevoerd voordat ze naar school gaan, 2x per week.

Dochterlief had er geen moeite mee, en het was super makkelijk uit te voeren. Dit is wel vol te houden dus.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3423988
Kim_S schreef: ma 12 apr 2021, 07:37 Mijn kind mag vandaag naar school:
429ED695-F4C4-4183-A913-B8D3734C44F6.jpeg

Hier in Duitsland is een zelftest verplicht voor schoolgaande kinderen. Ze zijn gratis en worden door de overheid aan scholen verstrekt. Ze moeten dan thuis worden uitgevoerd voordat ze naar school gaan, 2x per week.

Dochterlief had er geen moeite mee, en het was super makkelijk uit te voeren. Dit is wel vol te houden dus.
Dit is met een druppeltje bloed toch?
Ik denk dat mijn kind op die leeftijd nog liever de wattenstaaf 2 keer per week door zijn neus had gekregen als dat er in hem 'geprikt' zou moeten worden ::)


Maar fijn dat je dochter er gewoon niet moeilijk over doet....en nog fijner dat de uitslag negatief is :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3423991
Nee dat is met een wattenstaaf.

En fijn dat het geen pijn deed, bij mij in het testcentrum nl. best wel.
Dan is het voor jullie zo wel te doen dan . Fijn dat ze naar school mag :)

Hoop voor mij dan maar dat het slechts een kwestie van wennen is ::) Ik "mag " morgen weer
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3423999
Nou hopelijk!

Het testcentrum waarbij ik afspraken heb gepland staat er niet meer bij op de website? Eh ? :???:
Naja bizar weer. Er zijn gewoon nog amper testcentra hier bij de grens. ( stukje Duitsland wat meer Nederland is en ook Nederlandse steden dichterbij liggen) . Maar goed ik moet denk ik dus extra ver gaan rijden in Duitsland om een klein stukje Nederland in te mogen ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3424000
Fijn dat je dochter het geen probleem vind Kim en dat ze lekker naar school kan :)

Hopelijk wordt voor jou de organisatie in de grensregio steeds soepeler Kaio. Las al wel dat er grensstreken zijn waarbij er meer gekeken wordt naar praktische invulling van de regels omdat de grens dwars door dorpen heen loopt. Zag bijvoorbeeld het voorbeeld dat men een supermarkt aan de overkant van de straat heeft maar de grens over de straat loopt waardoor je niet bij dichtsbijzijnde supermarkt terecht kan. En een trimsalon aan de grens die de honden aanneemt aan de grens. Hopelijk wordt het voor jou ook snel eenvoudiger allemaal!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3424001
Was met een wattenstaafje inderdaad, tot halverwege de neus (kon ze zelf doen, dat scheelde). Behalve dat het kriebelde heb ik geen klachten gehoord :)

Dit is een zelftest, waarbij het wattenstaafje dus niet tot in de hersenen hoeft :biggrin2:
#3424003
Kim_S schreef: ma 12 apr 2021, 10:01 Was met een wattenstaafje inderdaad, tot halverwege de neus (kon ze zelf doen, dat scheelde). Behalve dat het kriebelde heb ik geen klachten gehoord :)

Dit is een zelftest, waarbij het wattenstaafje dus niet tot in de hersenen hoeft :biggrin2:
Fijn dat ze het zo goed te doen vond :-*


Ik 'mocht' vandaag voor de 2e keer. En net als in September dacht ik: "hoooo dit is het einde van m'n neus, echt :o " :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ina
#3424014
Kim_S schreef: ma 12 apr 2021, 10:01 Was met een wattenstaafje inderdaad, tot halverwege de neus (kon ze zelf doen, dat scheelde). Behalve dat het kriebelde heb ik geen klachten gehoord :)

Dit is een zelftest, waarbij het wattenstaafje dus niet tot in de hersenen hoeft :biggrin2:
Ik moet geloof ik maar eens even in het 'zelf-test-verhaal' duiken.
Zie nog niet helemaal hoe dat dan in zijn werk gaat :???:

Ben persoonlijk nog niet getest....heb ook voor het eerst sinds 100 jaar geen ontstoken ogen gehad sinds corona :)
Daarmee begon altijd mijn verkoudheidsperiode, eerst het ene oog, daarna het ander....en vervolgens snotneuzen, keelpijn etc.
Wat dus maar aangeeft dat deze socialdistancing echt wel werkt voor virusoverdracht .... of beter gezegd, tegen de virusoverdracht.
Maar ja, dus ook nog geen moment gedacht 'oeps, een kuchje...misschien moet ik even testen'

Manlief ook niet....kind wel al een keer of 8, die heeft hooikoorts en astma en zijn baas is erg strikt....eerst een officiele negatieve test, daarna pas weer aan het werk.
1 keer moest hij testen omdat een collega waarmee hij close aan het werk was geweest positief getest was (voor hem gelukkig negatief) .... maar wij zijn tot nu toe dus de dans nog ontsprongen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3424015
Zelftest werkt echt simpel: wattenstaafje tot halverwege je neus, ff ronddraaien, dan dat staafje in een buisje met vloeistof een paar keer ronddraaien, ff minuutje laten staan, 3 druppeltjes vloeistof op de teststrip doen, en een kwartiertje wachten.

Alleen kun je er dus verder niks mee, want er heeft niemand mee gekeken terwijl je het deed ::)
Gebruikersavatar
Door Ina
#3424016
Kim_S schreef: ma 12 apr 2021, 11:40 Zelftest werkt echt simpel: wattenstaafje tot halverwege je neus, ff ronddraaien, dan dat staafje in een buisje met vloeistof een paar keer ronddraaien, ff minuutje laten staan, 3 druppeltjes vloeistof op de teststrip doen, en een kwartiertje wachten.

Alleen kun je er dus verder niks mee, want er heeft niemand mee gekeken terwijl je het deed ::)
Ik heb net een uitleg-filmpje zitten kijken....kind kan de was doen inderdaad :)

Maar ja, wat zegt het....als je een mams of paps hebt die het allemaal maar onzin vinden en een snottebellenkind heeft maar geen tijd om thuis te blijven bij een eventuele positieve uitslag, kan die natuurlijk gewoon zelf dat wattenstaafje door zijn/haar neus halen met de hoop dat ze zelf dan ook niet positief testen.

Laten we maar vertrouwen op het gezonde verstand van de mensheid en dit een relatief veilige en zekere manier is om de grootste besmettingen op scholen tegen te gaan
Door wenchew
#3424023
Kim_S schreef: ma 12 apr 2021, 07:37 Mijn kind mag vandaag naar school:
429ED695-F4C4-4183-A913-B8D3734C44F6.jpeg

Hier in Duitsland is een zelftest verplicht voor schoolgaande kinderen. Ze zijn gratis en worden door de overheid aan scholen verstrekt. Ze moeten dan thuis worden uitgevoerd voordat ze naar school gaan, 2x per week.

Dochterlief had er geen moeite mee, en het was super makkelijk uit te voeren. Dit is wel vol te houden dus.
Als het hier zo ver komt dat de kinderen 2x per week moeten testen voor ze naar school mogen, blijven ze gezellig bij mamma thuis..

Geen haar op mijn hoofd die meedoet aan deze onzin
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3424025
Mijn dochter vindt naar school gaan met een zelftest om de dag toch echt een stuk beter dan thuisblijven.
Ik laat ze hier zelf kiezen, als ze het echt niet willen dan mogen ze van mij ook best thuisblijven. Maar ze vinden het dus geen enkel probleem.

En echt belastend vind ik het niet, even een wattenstaafje langs de binnenkant van je neus halen. Als ze een officiële test zouden moeten doen, met wattenstaafje tot in hun hersenen (zowat) dan zou ik inderdaad ook niet meedoen. Dat vind ik wel te belastend om uit voorzorg te doen 2x per week.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door