Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
#3445511
smulpaap schreef: vr 03 jun 2022, 23:42 Mijn schildklierwaardes zijn al een tijdje niet op peil . Of het een trigger is van de vaccinaties ? Ik lees momenteel vaker dat er meer patiënten zijn met klachten
Eind juni moet ik weer prikken
Ik heb dagen dan voel.ik me 85 , verzuring in mn benen , enorme spierspanning , doodmoe , moeite met op de juiste woorden komen , heel slecht geslapen
Het slapen gaat inmiddels veel beter
Ik ben al vanaf 1999 patiënt ( traag werkende schildklier ) nooit problemen gehad . Eigenlijk altijd goed ingesteld, wel wat klachten . Maar toendertijd mijn leefwijze aangepast en dat ging prima
Momenteel moet ik 2 x daags echt even plat anders trek ik het niet . Het onrustige gevoel in mijn benen viel me al vrij snel na vaccinatie op . Ondanks magnesium , en geregeld bloedonderzoek om oa vi t D etc na te laten kijken. Ik heb de booster nu dus maar overgeslagen
Dat lijkt me heel erg balen! Ik weet dat er een tijd productieproblemen zijn geweest met de medicatie en dat er allerlei alternatieve merken en pillen van overal en nergens zijn gehaald. Ben je toevallig moeten overstappen naar een ander merk?

Het lijkt me in ieder geval fijn wanneer je weer goed ingesteld raakt.
Door smulpaap
#3445823
Doranto schreef: za 04 jun 2022, 17:22 Deze klachten heb ik als ik niet goed ingesteld ben op de schildkliermedicatie. Met name als ik te weinig slik.
Men denkt dat de klier het ene moment traag is , om vervolgens naar de hyper modes te gaan . Ws te maken met de overgang . Of de geslachtshormonen de klier triggeren ? Als het niet verbeterd dan naar de endocrinoloog
Door smulpaap
#3445824
MillyMol schreef: za 04 jun 2022, 22:42 Dat lijkt me heel erg balen! Ik weet dat er een tijd productieproblemen zijn geweest met de medicatie en dat er allerlei alternatieve merken en pillen van overal en nergens zijn gehaald. Ben je toevallig moeten overstappen naar een ander merk?

Het lijkt me in ieder geval fijn wanneer je weer goed ingesteld raakt.
Ik ben al jaren geleden overgegaan naar een ander merk . Eigenlijk nooit problemen mee gehad .
En ja , hopelijk kunnen we de juiste dosering weer bereiken. Momenteel schiet het alle kanten op . Kan bv niet goed op mijn woorden komen . Kort lontje , als ik niet tijdig rust neem . Onrustige benen , tremoren . Enige wat momenteel beter gaat is slapen . Ik had weken dan sliep ik gerust 6 dagen niet of nauwelijks
Gebruikersavatar
Door sam28
#3446138
Weer een aantal weken verder.
Vorige week voor het eerst 4 uur gewerkt. Het was toen direct hectisch omdat een collega dacht dat hij late dienst had maar om 9u moest beginnen. Ik heb na 2x koffieaflos gedaan te hebben een derdejaars leerling begeleid, zij is over 2 maanden klaar maar de operatie was nogal riskant met veel extra zaken. Er moest dus sowieso iemand met diploma bij zijn. Dat ging eigenlijk heel goed en ben vandaag weer 4 uur geweest.
Weer de aflos in maar vandaag veel vermoeiender. Waarschijnlijk omdat ik vorige week toch een "eigen" patiënt had met een goede leerling en vandaag moest ik echt van hot naar her. Ik was echt afgedraaid en toen nog naar huis. Vanaf deze week komt de donderdag er bij. Komende donderdag 2 uurtjes en dan 1 week vakantie. Komende donderdag ook een evaluatie met de TL van dit moment. Eens kijken of ik na de vakantie 2x 4uur op een OK mag staan met leerling.

De sportschool werkt, mijn spierpijn komt nu van sporten en niet van corona en ze zijn al anderhalve kg gegroeid :biggrin2: :biggrin2: Ik heb langzaam ook weer een beetje meer energie al zou je dat niet zeggen als ik 4u gewerkt heb. Het gaat mondjesmaat vooruit maar het gaat nog steeds vooruit. Ik ben alleen zo bang om opnieuw corona te krijgen. Want, wat dan? Weer zo ziek? Weer zo lang er uit? Ik spreek dat dan uit en krijg dan terug dat ik vast goed beschermd ben nog na mijn ziekzijn van maart. Goed bedoeld natuurlijk maar dat was denk ik een andere corona variant en andere variant betekent dat je gewoon weer ziek kunt worden.

Morgen mijn autootje halen, heel veel zin in. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3446140
Wat een fijne vooruitgang Sam! Zowel het resultaat van de sportschool als het weer paar uur werken in de week :)
En dan ook nog het idee hebben dat je energievoorraad vooruit gaat, superfijn!
Natuurlijk zijn het kleine stapjes maar het is vooruitgang zoals je zelf ook al zegt ;)

En tja, wat er gebeurt als je weer tegen een coronavirus aanloopt is niet te zeggen. Begrijpelijk dat je er toch wat angstig voor bent omdat je niet weer terug naar af wilt gaan :-* Maar uiteraard kan het ook zijn dat je nauwelijks last krijgt omdat je afweer getraind is door vaccinatie en eerdere besmetting. Probeer er niet teveel bij stil te staan :-*

En uiteraard heel veel plezier met en van je auto :D
Gebruikersavatar
Door sam28
#3446141
dinky89 schreef:Begrijpelijk dat je er toch wat angstig voor bent omdat je niet weer terug naar af wilt gaan :-* Maar uiteraard kan het ook zijn dat je nauwelijks last krijgt omdat je afweer getraind is door vaccinatie en eerdere besmetting. Probeer er niet teveel bij stil te staan :-*
Daar zit m de angst, ik ben geprikt en geboosterd. Ik ging ervan uit dat mijn afweer getraind zou zijn. Toen ik ziek werd zat er een gat in mijn afweer, ik kan het precies aanwijzen. De oorlog in Oekraïne heeft me tijdelijk zo intens teruggeworpen in vroegere angsten en onveiligheid dat dat echt mijn afweer heeft aangetast. Voor ik corona kreeg heb ik ook nog een ander virusje gehad waar ik al jaren geen last van had gehad. Dat was gelukkig redelijk snel over, maar toen kwam corona eroverheen. Ik probeer het van me af te zetten maar ik vind dat erg ingewikkeld nu de treinen ook weer zo vol zitten. En met de auto naar werk is niet echt een optie sinds we geen parkeervergunning meer hebben van de gemeente, het is voor eigen rekening en werk in Amsterdam.
dinky89 schreef:En uiteraard heel veel plezier met en van je auto :D
Aah merci! Ik heb daar echt veel zin in. :biggrin2: Ik hoop dat de boeren zich gedragen morgen.
Door Lizzy
#3446154
sam28 schreef: di 21 jun 2022, 17:24 Weer een aantal weken verder.
Vorige week voor het eerst 4 uur gewerkt. Het was toen direct hectisch omdat een collega dacht dat hij late dienst had maar om 9u moest beginnen. Ik heb na 2x koffieaflos gedaan te hebben een derdejaars leerling begeleid, zij is over 2 maanden klaar maar de operatie was nogal riskant met veel extra zaken. Er moest dus sowieso iemand met diploma bij zijn. Dat ging eigenlijk heel goed en ben vandaag weer 4 uur geweest.
Weer de aflos in maar vandaag veel vermoeiender. Waarschijnlijk omdat ik vorige week toch een "eigen" patiënt had met een goede leerling en vandaag moest ik echt van hot naar her. Ik was echt afgedraaid en toen nog naar huis. Vanaf deze week komt de donderdag er bij. Komende donderdag 2 uurtjes en dan 1 week vakantie. Komende donderdag ook een evaluatie met de TL van dit moment. Eens kijken of ik na de vakantie 2x 4uur op een OK mag staan met leerling.

De sportschool werkt, mijn spierpijn komt nu van sporten en niet van corona en ze zijn al anderhalve kg gegroeid :biggrin2: :biggrin2: Ik heb langzaam ook weer een beetje meer energie al zou je dat niet zeggen als ik 4u gewerkt heb. Het gaat mondjesmaat vooruit maar het gaat nog steeds vooruit. Ik ben alleen zo bang om opnieuw corona te krijgen. Want, wat dan? Weer zo ziek? Weer zo lang er uit? Ik spreek dat dan uit en krijg dan terug dat ik vast goed beschermd ben nog na mijn ziekzijn van maart. Goed bedoeld natuurlijk maar dat was denk ik een andere corona variant en andere variant betekent dat je gewoon weer ziek kunt worden.

Morgen mijn autootje halen, heel veel zin in. :biggrin2:
Fijn dat je weer op de goede weg bent Sam :-* ! En ik kan me je angst heel goed voorstellen hoor. Je neemt voldoende vitamines en mineralen? Zoals vitamine D en zink (goed opneembare)? Krijg je genoeg jodium binnen? En genoeg omega 3? Is het een idee om wat resveratrol in te slaan? Ik heb overigens nu meerdere keren gelezen dat corona hard aan kan komen wanneer je twee virussen tegelijkertijd in krijgt. Volgens mij kun je niet meer doen dan goed voor jezelf zorgen. En als je ergens komt waar je het niet vertrouwt: kun je niet een goed mondkapje opzetten? Zeker nu het weer opvlamt kan ik me voorstellen dat je je niet meer zo fijn voelt en ik zie dus ook het aantal mensen in winkels met mondkapje weer toenemen. En ik snap dat wel.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3446164
Lizzy schreef: wo 22 jun 2022, 08:25 Fijn dat je weer op de goede weg bent Sam :-* ! En ik kan me je angst heel goed voorstellen hoor. Je neemt voldoende vitamines en mineralen? Zoals vitamine D en zink (goed opneembare)? Krijg je genoeg jodium binnen? En genoeg omega 3? Is het een idee om wat resveratrol in te slaan? Ik heb overigens nu meerdere keren gelezen dat corona hard aan kan komen wanneer je twee virussen tegelijkertijd in krijgt. Volgens mij kun je niet meer doen dan goed voor jezelf zorgen. En als je ergens komt waar je het niet vertrouwt: kun je niet een goed mondkapje opzetten? Zeker nu het weer opvlamt kan ik me voorstellen dat je je niet meer zo fijn voelt en ik zie dus ook het aantal mensen in winkels met mondkapje weer toenemen. En ik snap dat wel.
Yes ik slik een hele batterij aan vitamines en mineralen extra. Resveratrol ken ik niet, zal ik eens naar kijken! Bedankt voor de tip
En mondkapje, ik had gister in de drukke ochtendspits dat ding al in mijn zak gehad voor als het te druk werd in de trein. Ik heb standaard FFP2 bij me.
Ik zie het gebruik ook toenemen. Ben er wel blij mee want ik heb nogal snel last van "wat moeten de mensen wel niet denken", dat zit helaas nogal diep ;)

Ik ben ook heel blij dat ik op de goede weg ben!! Helaas na de drukke dag van gister wel echt een rommelige nacht. Maar ik bleef het ook maar heet houden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3446165
Fijn dat het de goede kant op gaat Sam. Ik snap helemaal dat het altijd sneller mag gaan, maar met dat je vooruitgang merkt blijft het beter vol te houden.
Ik snap je angst ook heel goed. Ook al heb je geen idee hoe het zal zijn als je het weer oploopt, dit wil je niet nog een keer. Het enige dat je kan doen is goed voor jezelf zorgen en dat doe je!

Ik maak me ook zorgen over de toenemende cijfers, vooral in combinatie met dat men er biet meer mee bezig lijkt. Ik weet niet zo goed hoe dat zal gaan met kraamvisite enzo. Dit is niet de tijd dat ik of meneer op ziek zijn zitten e wachten, laat staan langdurige klachten. En in een hele korte tijd is er opeens weer een flinke stijging in de cijfers te zien.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3446166
Kaela schreef:Ik weet niet zo goed hoe dat zal gaan met kraamvisite enzo.
Zou je kunnen vragen of mensen een zelftest (keel en neus) doen voor ze op bezoek komen? Ik zou dat met liefde doen als me dat gevraagd zou worden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3446167
sam28 schreef: wo 22 jun 2022, 12:03 Zou je kunnen vragen of mensen een zelftest (keel en neus) doen voor ze op bezoek komen? Ik zou dat met liefde doen als me dat gevraagd zou worden.
Als de cijfers zo blijven is dat wel een idee. En in ieder geval even aangeven dat men echt klachtenvrij moet zijn als ze komen. Dat zegt ook niet alles, maar dan maak je mensen in ieder geval bewust dat het voor ons van belang is.
#3446173
Ik zou me voor de baby meer zorgen maken in RSV. Das echt gevaarlijk voor baby's. En die is nu ook in de war qua seizoen. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier zien we best veel erg jonge kindjes met RSV. Normaal is dat najaar.
En mensen hadden voorheen (voor corona) al niet het idee om met lichte verkoudheid klachten niet op kraambezoek te gaan.

Als ik je een tip mag geven. Verkouden of niet, probeer het meeste bezoek (behalve naaste familie natuurlijk) pas na een maand of 3-4 te laten komen. Het allemaal uitzoeken is voor jullie en de baby (de eerste maanden zijn voor een doorsnee baby best zwaar met krampen, eten, leren slapen ed, zelfs als alles goed gaat) is zo al zwaar genoeg en dan wil je dat rustig kunnen doen ipv je dubbel te moeten plooien voor bezoek. Zeker als er nog dingen als reflux, nachtelijk waken of huilbaby bij komen. Die dingen komen ook zeker niet van te weinig bezoek. ;)
Gelukkig veranderen de tijden en begrijpen steeds meer mensen dat. Baby's zijn na 3 maand trouwens ook een stuk leuker om bij op bezoek te gaan dan pas geboren. Iedereen (zowel jullie als bezoek) heeft er op dat moment ook veel meer aan dan helemaal in het begin. In tussentijd kan digitaal contact echt wel voldoende zijn.
Altijd in de eerste plaats aan jezelf denken!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3446174
pearlsofpassion schreef: wo 22 jun 2022, 14:59 Ik zou me voor de baby meer zorgen maken in RSV. Das echt gevaarlijk voor baby's. En die is nu ook in de war qua seizoen. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier zien we best veel erg jonge kindjes met RSV. Normaal is dat najaar.
En mensen hadden voorheen (voor corona) al niet het idee om met lichte verkoudheid klachten niet op kraambezoek te gaan.

Als ik je een tip mag geven. Verkouden of niet, probeer het meeste bezoek (behalve naaste familie natuurlijk) pas na een maand of 3-4 te laten komen. Het allemaal uitzoeken is voor jullie en de baby (de eerste maanden zijn voor een doorsnee baby best zwaar met krampen, eten, leren slapen ed, zelfs als alles goed gaat) is zo al zwaar genoeg en dan wil je dat rustig kunnen doen ipv je dubbel te moeten plooien voor bezoek. Zeker als er nog dingen als reflux, nachtelijk waken of huilbaby bij komen. Die dingen komen ook zeker niet van te weinig bezoek. ;)
Gelukkig veranderen de tijden en begrijpen steeds meer mensen dat. Baby's zijn na 3 maand trouwens ook een stuk leuker om bij op bezoek te gaan dan pas geboren. Iedereen (zowel jullie als bezoek) heeft er op dat moment ook veel meer aan dan helemaal in het begin. In tussentijd kan digitaal contact echt wel voldoende zijn.
Altijd in de eerste plaats aan jezelf denken!
Voor de baby maak ik me niet zo zorgen. Ik maak me zorgen dat wij ziek worden en dan ook nog voor haar moeten zorgen. Dat lijkt me alles behalve lollig in de eerste tijd.

We verwachten niet heel veel kraamvisite. Onze “harde kern” is niet zo groot en de rest kan wachten. Ik verwacht het wel leuk te vinden als er tijdens mijn verlof nog eens iemand langskomt, maar ik kan me niet voorstellen dat het heel veel zal zijn. Ik heb dan wel een grote familie, maar die vinden Friesland zo’n enorme wereldreis, die gaan braaf zitten wachten tot ik hun kant op kom. En dat kon wel eens vrij lng wachten worden ::)

We gaan het zien. Als het echt weer de spuigaten uit gaat lopen wordt het weer raambezoek. Dat had ik zo midden in de zomer niet verwacht en aangezien onze ouders respectievelijk 1,5 uur en 2,5 moeten rijden zou dat ook echt niet leuk zijn. Maar goed dan loop ik ook wel op de zaken vooruit. Hopelijk gaan we het met testen en klachtenvrij zijn redden.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3446175
pearlsofpassion schreef: wo 22 jun 2022, 14:59 Ik zou me voor de baby meer zorgen maken in RSV. Das echt gevaarlijk voor baby's. En die is nu ook in de war qua seizoen. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier zien we best veel erg jonge kindjes met RSV. Normaal is dat najaar.
En mensen hadden voorheen (voor corona) al niet het idee om met lichte verkoudheid klachten niet op kraambezoek te gaan.
Enigszins offtopic maar hier staat de stand van RSV in Nederland: https://www.rivm.nl/rs-virus/stand-van-zaken-rs-virus Waar het eerst een wintervirus was lijkt het dit jaar en vorig jaar een zomervirus te zijn geworden. Inderdaad een virus dat voor een pasgeboren baby gevaarlijker is dan corona. Wat dat betreft zit je er niet op te wachten dat je baby na paar dagen in ziekenhuis beland.

Wat betreft corona en kraambezoek heb je in ieder geval met corona mee kunnen krijgen hoe serieus de mensen om je heen het de afgelopen 2 jaar hebben genomen met de maatregelen. Dat geeft ook indicatie hoe serieus ze jullie zorgen nemen en daadwerkelijk afzeggen bij klachten.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3446179
dinky89 schreef: wo 22 jun 2022, 15:25 Enigszins offtopic maar hier staat de stand van RSV in Nederland: https://www.rivm.nl/rs-virus/stand-van-zaken-rs-virus Waar het eerst een wintervirus was lijkt het dit jaar en vorig jaar een zomervirus te zijn geworden. Inderdaad een virus dat voor een pasgeboren baby gevaarlijker is dan corona. Wat dat betreft zit je er niet op te wachten dat je baby na paar dagen in ziekenhuis beland.

Wat betreft corona en kraambezoek heb je in ieder geval met corona mee kunnen krijgen hoe serieus de mensen om je heen het de afgelopen 2 jaar hebben genomen met de maatregelen. Dat geeft ook indicatie hoe serieus ze jullie zorgen nemen en daadwerkelijk afzeggen bij klachten.
Ik wil het RS virus niet onderschatten hoor, maar dat is nog nooit een reden geweest om kraambezoek te weren. Dan komt toch wel een beetje mijn “je kunt ze ook niet in een glazen huisje stoppen” gevoel om de hoek kijken. Met 12-16 weken gaat ze ook starten bij de opvang, dan doe je er ook weinig meer aan. Normale hygiëne en je gezonde verstand gebruiken. Maar de rivm zegt zelf ook op de link die je geeft, je kunt weinig doen tegen een besmetting.

Wat betreft het gedrag ten opzichte van corona van de mensen die we op kraamvisite willen. Dat laat bij een aantal zeer te wensen over. Dus dat maakt het wel lastig om daarop te vertrouwen. Maar daarbij gaat het me ook echt meer om onszelf dan om de baby. (Al wil die natuurlijk ook niet ziek hebben, maar dat lijkt me ligisch)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door