Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3438745
Sonja schreef: di 25 jan 2022, 21:35 Ik denk niet dat ze onder een steen heeft geleefd, hoor. ;) :) Maar er is dus een subtype van Omikron aangetroffen. In Nederland is verreweg het meeste aantal besmettingen veroorzaakt door de BA.1 variant van Omikron, maar er is dus ook nog een BA.2 variant.
Maar veel meer dan dat weet ik ook nog niet. :-\
Oh zo!
BA.2 is er ook al even, dat weet ik toevallig want het bedrijf waar ik werk maakt controlemateriaal voor coronatests, en we hebben ook een BA.2 versie ;)
Maar hoe de verdeling precies zit in Nederland weet ik niet.
Door Too
#3438749
hannabelgje schreef: wo 26 jan 2022, 00:09 Als afgelopen vrijdag een collega een positieve test had, hoe kan die dan vandaag op kantoor rondlopen? Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
:o
Kan dat dan 7+1 dagen na het besmette contact zijn?
Als de contact datum onbekend is tel je vanaf de testdatum, bij een bekende bron tel je het laatse contact

En gewoon vragen..? Is dat ongepast of raar , nee toch!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3438750
Geldt misschien dat het is dat je uit quarantaine mag wanneer je geen klachten meer hebt?
Overigens ben ik al lang het spoor bijster wat de laatste regels zijn want hier in Nederland worden die regels om de haverklap gewijzigd ::)
#3438751
hannabelgje schreef: wo 26 jan 2022, 00:09 Als afgelopen vrijdag een collega een positieve test had, hoe kan die dan vandaag op kantoor rondlopen? Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Je mag beginnen tellen vanaf de eerste dag dat je symptomen hebt. Dus dat is al vlug 3 dagen voordat je testresultaat hebt. En dan dus 7 dagen.
Dat mag, volgens de artsen. Maar de meeste mensen doen dat natuurlijk niet.
Je moet wel al een paar dagen klachtenvrij zijn eer je terug mag.
Dat is in België natuurlijk, Nederland weet ik niet.
#3438752
Laurens testte zojuist positief. Krijgen we via school geen gratis test voor de andere 2 kindjes ze. ::) :-X
Geraak daar nog maar aan uit.. Die moeten we dus gewoon naar school laten gaan? Zodat er nog meer klassen dicht kunnen of wat?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3438753
pearlsofpassion schreef: wo 26 jan 2022, 08:21 Laurens testte zojuist positief. Krijgen we via school geen gratis test voor de andere 2 kindjes ze. ::) :-X
Geraak daar nog maar aan uit.. Die moeten we dus gewoon naar school laten gaan? Zodat er nog meer klassen dicht kunnen of wat?
In Nederland zijn de regels sinds vanmorgen 5 uur gewijzigd dat een kind dat contact heeft gehad met een besmet persoon niet in quarantaine hoeft maar dus inderdaad gewoon naar school mag gaan zoals jij het beschrijft. Ook wanneer je een booster hebt gehad minstens een week geleden hoef je dan niet meer in quarantaine en mag je dus gewoon alles blijven doen. Ook gaan klassen niet meer compleet naar huis met 3 besmettingen zoals dat tot vanmorgen het geval was om te voorkomen dat vele klassen thuis komen te zitten.
Door eelke
#3438754
hannabelgje schreef: wo 26 jan 2022, 00:09 Als afgelopen vrijdag een collega een positieve test had, hoe kan die dan vandaag op kantoor rondlopen? Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Of een positieve test zonder klachten. Dan mag je in nederland ook na 72 uur uit quarantaine. Of een positieve zelftest, en erna negatieve officiële test. Dat gebeurt ook.
pearlsofpassion schreef:Laurens testte zojuist positief. Krijgen we via school geen gratis test voor de andere 2 kindjes ze. ::) :-X
Geraak daar nog maar aan uit.. Die moeten we dus gewoon naar school laten gaan? Zodat er nog meer klassen dicht kunnen of wat?
Waarom zou je daar per se een gratis test voor moeten krijgen? Ik weet niet goed wat de regels zijn bij jullie hoor, maar hier krijg je die ook niet gratis voor de onderbouw kinderen. Gratis testen kan gewoon via de ggd. En een zelftest moet je kopen inderdaad.
Door eelke
#3438755
Ik voel me een beetje verward ofzo. Gisteren alle versoepelingen, die hartstikke fijn zijn want leuke dingen kunnen weer, maar ondertussen staan we op mijn werk echt gereed voor een noodscenario door personeelsgebrek... lijken wel twee andere werelden.
#3438759
Das trouwens niet de beslissing van de school zelf, dat komt van de overheid uit. Via huisarts ook niet zonder positieve zelftest, maar das nogal nutteloos he. En bovendien niet eenvoudig om bij zo'n kleine kindjes zelf voldoende goed af te nemen.
Door hannabelgje
#3438761
pearlsofpassion schreef:Das trouwens niet de beslissing van de school zelf, dat komt van de overheid uit. Via huisarts ook niet zonder positieve zelftest, maar das nogal nutteloos he. En bovendien niet eenvoudig om bij zo'n kleine kindjes zelf voldoende goed af te nemen.
Je hebt ook een sabbel zelftest voor kinderen. Kun je ook gewoon in de winkel kopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3438764
Daar moeten ze dan op sabbelen? Cool.
Probleem is, we waren niet van plan nog naar de winkel te gaan, in deze situatie. Tis niet omdat dat volgens de regels mag, dat we zo asociaal moeten zijn. Kan wel aan m'n vader vragen of hij er eens naar wil kijken..
Bedankt voor de tip.
Door hannabelgje
#3438765
pearlsofpassion schreef:Daar moeten ze dan op sabbelen? Cool.
Probleem is, we waren niet van plan nog naar de winkel te gaan, in deze situatie. Tis niet omdat dat volgens de regels mag, dat we zo asociaal moeten zijn. Kan wel aan m'n vader vragen of hij er eens naar wil kijken..
Bedankt voor de tip.
Zelfs bol.com heeft ze. Lollytest heet het.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Lizzy
#3438766
eelke schreef: wo 26 jan 2022, 08:38 Ik voel me een beetje verward ofzo. Gisteren alle versoepelingen, die hartstikke fijn zijn want leuke dingen kunnen weer, maar ondertussen staan we op mijn werk echt gereed voor een noodscenario door personeelsgebrek... lijken wel twee andere werelden.
Ja, ik vrees dat dit ook het grootste probleem gaat zijn de komende tijd, het aantal zieke mensen (die daarom niet kunnen werken). Ik denk dat we naar een situatie toe gaan waarbij we niet meer in quarantaine kunnen als we besmet zijn. Gewoon doorwerken. Net als dat we "vroeger" deden.
#3438769
hannabelgje schreef: wo 26 jan 2022, 09:44 Zelfs bol.com heeft ze. Lollytest heet het.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ik ga eens kijken.. :)

Staat mij wel tegen dat je eerst een positieve zelftest moet verkrijgen om een pcr test te krijgen. Hoe zot is dat? Dat heeft met diagnostiek nog maar weinig te maken he.. Dan doe je't enkel nog om het officieel te kunnen bewijzen en de kans op vals negatief is gewoon erg groot.
Klopt ergens ook niet. De helft van de testen zijn positief, maar de andere helft is wel negatief. Je maakt mij niet wijs dat die allemaal vals positief getest hebben bij een zelftest of vals negatief bij de PCR zijn.
Als iemand in je gezin positief test en je zelf symptomen hebt, moet je toch een pcr test krijgen? Wat is anders in godsnaam nog the point van al dat testen en quarantaine's?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door