Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3436766
Kaio schreef:Ik weet oprecht niet of ik zo verder wil :-X dat is "gewoon" mijn gevoel bij alles
Ja inderdaad. En ik weet zeker dat als ik geen werk had gehad, of had moeten thuiswerken, ik er niet meer zou zijn. :-\

Ik moet dus heel hard denken aan de ondernemers die weer thuis zitten, de mensen die alleen wonen en nergens heen kunnen, de mensen die een onveilige thuissituatie hebben wat door een lockdown weer nog onveiliger wordt.
En tegelijk moet ik daar niet aan denken, het maakt me krankjorem.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436773
Ik ben ook erg blij dat ze bij mij op het werk redelijk soepel zijn. Uitgangspunt is thuiswerken maar als je er behoefte aan hebt mag je wel op kantoor komen. Daardoor heb ik af en toe nog oppepper van plezier met collega's. Mijn partner is sinds maart 2020 maar enkele keren op kantoor geweest, dat is op twee handen te tellen :-X Woensdag hebben we in principe kleinschalig afscheid van collega op kantoor, ben benieuwd of ze dat door laten gaan.

@Sam: ik snap je medelijden met iedereen die het moeilijker krijgt door de lockdown. Ik hoop dat de lockdown snel het gewenste effect heeft op jouw werk en de drukte in de zorg weer beter beheersbaar wordt :-*
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3436794
sam28 schreef: za 18 dec 2021, 19:22 Ik weiger te kijken. Wat ik niet zie is er niet. :cool: :biggrin2:
Ik doe met je mee. Ik snap er helemaal niets meer van en ik wil het ook niet meer snappen.

's Avonds kruip ik maar vroeg in bed en kruip weg onder de dekens. En dan hoop ik dat het op een morgen gewoon allemaal een boze droom is geweest...
:'(
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436987
Hier inderdaad ook veel ouders met kinderen in de supermarkt ::)

Verder lijken er nu steeds meer betrouwbare berichten te komen dat Omikron daadwerkelijk minder ernstig ziekmakend is.
Volgens een lopend onderzoek van Imperial College, gepresenteerd in Londen, is de kans zo'n 45 procent kleiner om minimaal een dag opgenomen te worden in een ziekenhuis.
Wat ik dan wel weer zorgwekkend vind is een bericht vanuit de WHO waarin wordt gesteld dat we de pandemie wereldwijd aan het verlengen zijn met alle boosters voor iedereen: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211222_96371702

* kruipt weer terug onder een steen *
#3437074
Volgens mij weten ze dat ook niet hoor. Of het nu gaat verlengen of net niet.
Want men zegt dat vanaf een vaccinatiegraad van 40% de acute fase voorbij is. Maar wat wil dat dan zeggen? En hoe lang duurt het? Voor altijd? Als ik zie hoe gewoon delta (dus steeds dezelfde variant) reageerde en hoe in de gevaccineerde landen de ziekte reageerde en evolueerde, durf ik daar toch mijn twijfels bij hebben.
De bescherming zakt te snel weg en dan krijg je gewoon weer een nieuwe golf. We hebben die net achter de rug... Begon al eind oktober opnieuw terwijl bijna alle Belgen in de zomer (juni, juli, begin augustus) hun 2e prik kregen. Alleszins ruim boven de 40%!
Dus hoezo dan, pandemie voorbij? Zelfs als ze dat in de hele wereld voor elkaar krijgen.

Ik denk niet dat deze pandemie te beëindigen is door vaccinatie. Zelfs niet als het wereldwijd is. Bescherming duurt gewoon niet lang genoeg en kan circulatie niet verhinderen en dan komt er weer een andere variant want het is nu eenmaal een muterend virus.
Vaccinatie is een middel om overlijdens te vermijden. Om je mensen te beschermen. Maar geen middel om er vanaf te raken. Dat denk ik niet.
Ik denk dat je daarvoor net afhankelijk bent van nieuwe varianten, die hopelijk snel, minder virulent worden. Dan wordt het geen groot probleem. Niemand ligt wakker van een verkoudheid die extreem besmettelijk is oid. En als het zo onschuldig wordt dat het rond mag gaan, en iedereen het in de hele wereld in een termijn van 3 maand idd doormaakt, krijgen we misschien toch nog groepsimmuniteit. Al maakt dat dan niet zoveel meer uit.
Ik denk niet dat omicron daar al onschuldig genoeg voor is, besmettelijk wel, en er lijken wel steeds meer wetenschappers en andere mensen daarop te hopen. Het zou kunnen, maar ik durf er niet te hard op te hopen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3437112
Trouwens he, Duitsland heeft wel vaker landen een hoogrisico status ivm corona, hoge cijfers hoog risico om het op te lopen. Nu heeft dat land dat het ook zo goed deed en 98% van de bevolking gevaccineerd was die status gekregen, ja Portugal. Viel me al op dat we niet meer te horen kregen hoe geweldig het daar wel niet ging
:-\
Door yazzie
#3437187
Ik mag ook heel graag naar haar luisteren. Heel goed te volgen voor niet-medisch onderlegden. :biggrin2: Als ik weet dat zij in een programma verschijnt, ga ik kijken. Dank je voor het delen. :) En fijne vakantie.
Door Lizzy
#3437222
Siberienne schreef: zo 26 dec 2021, 18:02 Ik heb vakantie en ook even Corona vrij maar wilde deze toch even delen, Marjon is weer bij Lex: https://decorrespondent.nl/13023/virolo ... 3-7400e033


(((Ik vind haar vorige interviews verhelderend, nuchter en ze zoomt tenminste een beetje uit, ik heb deze zelf nog niet geluisterd, gaan we op de terugweg denk ik doen )))
Was wel even een zit om je hier doorheen te worstelen maar ik vond het een mooi interessant gesprek.
Door - pien -
#3437264
Siberienne schreef: zo 26 dec 2021, 18:02 Ik heb vakantie en ook even Corona vrij maar wilde deze toch even delen, Marjon is weer bij Lex: https://decorrespondent.nl/13023/virolo ... 3-7400e033


(((Ik vind haar vorige interviews verhelderend, nuchter en ze zoomt tenminste een beetje uit, ik heb deze zelf nog niet geluisterd, gaan we op de terugweg denk ik doen )))
Weet je wat ik dacht? Wat heb ik nou weer gemist dat Marjon weer terug is bij Lex :confused1: Zijn dat BN-ers? In het Corona-topic?
Kon het even niet plaatsen ;D
Ik ga het nog luisteren :)
Fijne vakantie Siberienne :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door