Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3419790
Hylos, wat een verschrikkelijk moeilijke tijd zitten jullie als familie nu in... Heel veel sterkte :-*

Ik 'sluit' mijzelf een beetje af voor corona. Volg niet dagelijks het nieuws en probeer vooral in het hier en nu te leven. Niet te veel na te denken over wat als...
Ik houdt mij wel gewoon netjes aan alle regels. En wat voor mij echt een zegen is, is ons "hutje" op de Veluwe. Lekker met Pippa het bos in, kilometers maken, verstand op nul ;) Ik was altijd al blij met ons plekje daar maar nu helemaal...
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3419792
Kaela schreef: do 11 feb 2021, 21:05 Iedereen mag klagen. Want we hebben allemaal onze eigen situatie en beleving en elk leed staat los van elkaar. Er is altijd iemand die het erger heeft, maar dat zegt niets over jezelf.
Het is absoluut gezond en goed om je te realiseren wat je wel allemaal aan fijns en moois hebt. Maar dat zegt niet dat de dingen die naar zijn maar voor lief moet nemen. Jezelf daarover mogen uiten zorgt er juist voor dat je ook weer verder kan. Dus je mag wel klagen, iedereen mag dat.
Precies. Vandaar dat ik even mijn situatie er in kwam gooien want ja, ik overtreed de regels. Maar ongeacht hoe je je voelt of wat je meemaakt.. als je het niet ziet zitten en het even niet meer weet, dan hoop ik dat men steun en hulp zoekt en niet verzwelgt omdat er een maatregel overtreden wordt. Ik vind dat het niet waard, je moet om je eigen leven denken.. daar zijn we hier toch voor?

Er zitten 4 mensen in "mijn" kantoor van ca 30 m2 en er lopen de hele dag door mensen in en uit. In de pauze zit men zo met 20 man in de kantine (op anderhalve meter ::) ), andere vestigingen werken tussen de 200 en 1600 man. :o En dan mag je, als je steun nodig hebt, geen 2 mensen ontvangen. Ja dag hoor >:( Mijn verstand begrijpt dan wel dat zoiets wel kan als je verder gewoon je gezonde verstand gebruikt. Geestelijk ongemak is serieus, pas er op hoor. :-*
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3419793
Dank voor alle lieve reacties! :-*
Ik probeer goed op mezelf te passen.
Linksom of rechtsom, we gaan door en de enige die er wat van kan maken ben je zelf.
Na regen komt zonneschijn.. toch? :)
Door hannabelgje
#3419799
Kijk weet je wat het is met de corona regels. Je moet kijken waar ze voor bedoelt zijn. Dat is niet om mensen te pesten, maar om verspreiding te voorkomen. (En om het volk te onderdrukken uiteraard) En soms zijn er situaties die de coronaregels overtreden, maar die geen gevaar vormen voor de verspreiding van corona. Toen we hier de eerste lockdown hadden mochten we alleen met de auto weg voor essentiële verplaatsingen. Ik ga altijd met Zoë lopen in the middle of nowhere zodat ik zeker geen mensen en verkeer tegen kom. Dat deed ik ook in de eerste lockdown. Ja dat was in strijd met de regels, maar vormde geen gevaar voor de verspreiding van het virus. Zoals een vroegere collega van het uwv tegen mij zei. Je moet niet kijken naar de letter van de wet, maar naar de geest ervan en waar het voor bedoelt is.
Daar geloof ik nu ook nog steeds in.
En ja iedereen heeft het recht om zich slecht te voelen. Ik vind persoonlijk dat alleenstaanden het het zwaarste hebben nu. Als je in een gezinssituatie woont heb je nog mensen om mee te communiceren, om tijd mee door te brengen, om mee te praten, fysiek contact mee te hebben enz. Als je alleen woont, heb nu dus alleen jezelf en dat is voor veel mensen geen optie. Ik vorm daar een uitzondering op. Ik vind het fijn om alleen te zijn en heb daar dus weinig last van. Ik vind de regels dan oom niet zo zwaar. Ja ik mis mijn collega's, en mijn vrienden, maar ik overleef het wel. Ik bel en app wel wat meer. En geniet van iedere dag die ik nu bij mijn meisje thuis mag zijn, aangezien ze een dagje ouder wordt zie ik iedere dag samen als een cadeautje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3419827
Hylos schreef: do 11 feb 2021, 22:09 Dank voor alle lieve reacties! :-*
Ik probeer goed op mezelf te passen.
Linksom of rechtsom, we gaan door en de enige die er wat van kan maken ben je zelf.
Na regen komt zonneschijn.. toch? :)
Voor zo’n kanjer als jij zeer zeker weten :-*
Door eelke
#3421607
Mag ik nou eigenlijk Joep nog op gaan halen na een avonddienst? Tot nu toe heb ik het zo kunnen regelen dat oppas niet nodig was, maar aangezien ik misschien moet invallen ergens, is het dan wel nodig. Hij zou kunnen blijven logeren daar hoor, maar ik ben benieuwd of het mag.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3421611
eelke schreef:Mag ik nou eigenlijk Joep nog op gaan halen na een avonddienst? Tot nu toe heb ik het zo kunnen regelen dat oppas niet nodig was, maar aangezien ik misschien moet invallen ergens, is het dan wel nodig. Hij zou kunnen blijven logeren daar hoor, maar ik ben benieuwd of het mag.
Ik denk dat het gewoon mag ::)
Mijn vader mocht 's avonds ook over straat naar ons huis om de honden uit te laten toen we met Aislinn in het ziekenhuis lagen... (hij is toen elke keer expres langs het politiebureau gefietst en werd pas op de 3e avond aangehouden ;D )

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door Suzanne
#3421619
formeel mag het niet.
Je mag voor een zeer gering aantal zaken nog buiten zijn na 21.00 uur.
De hond uitlaten valt daaronder, daar heb je zelfs geen verklaring voor nodig.
Ophalen bij de oppas mag niet.
Met de hond naar de DA bij een noodgeval mag wel.
Of je er daadwerkelijk een boete voor kunt krijgen? Ik weet het niet. Persoonlijk zou ik het er niet op wagen; het is nogal zondegeld. Maak in ieder geval een eigen verklaring, met verklaring van je werkgever dat je tot tijdstip X moet werken enzo. En hopen dat je een aardige agent of boa treft als je gecontroleerd wordt.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door pluk
#3421622
eelke schreef: za 13 mar 2021, 10:29 Mag ik nou eigenlijk Joep nog op gaan halen na een avonddienst? Tot nu toe heb ik het zo kunnen regelen dat oppas niet nodig was, maar aangezien ik misschien moet invallen ergens, is het dan wel nodig. Hij zou kunnen blijven logeren daar hoor, maar ik ben benieuwd of het mag.
Die avonddienst duurt tot na 21:00? Dan krijg je een verklaring van de werkgever toch? Dan zou ik 'm gewoon ophalen. Als je wordt gecontroleerd kun je aantonen dat je moest werken. Als je in een cruciaal beroep werkt mag je ook je kind na 21:00 nog van de opvang halen. Ik zie niet in waarom dit voor een hond niet zou gelden.
Door eelke
#3421624
pluk schreef: za 13 mar 2021, 12:28 Die avonddienst duurt tot na 21:00? Dan krijg je een verklaring van de werkgever toch? Dan zou ik 'm gewoon ophalen. Als je wordt gecontroleerd kun je aantonen dat je moest werken. Als je in een cruciaal beroep werkt mag je ook je kind na 21:00 nog van de opvang halen. Ik zie niet in waarom dit voor een hond niet zou gelden.
Ja ik heb wel een werkgeversverklaring inderdaad, ook al 'nodig' gehad (tussen haakjes, want ze controleerden mij toen niet). Maar die is alleen voor als je van je werk vandaan komt... En dat is raar, met een hond achterin, lijkt mij :P
Ahhh voor kinderen is er een regel. Leek mij niet te bestaan, want wie haalt zn kind zo laat nog op, dacht ik. Ik ga daar eens op zoeken.
Door Too
#3421628
pluk schreef: za 13 mar 2021, 12:28 Die avonddienst duurt tot na 21:00? Dan krijg je een verklaring van de werkgever toch? Dan zou ik 'm gewoon ophalen. Als je wordt gecontroleerd kun je aantonen dat je moest werken. Als je in een cruciaal beroep werkt mag je ook je kind na 21:00 nog van de opvang halen. Ik zie niet in waarom dit voor een hond niet zou gelden.
Nou dit, het zou waarschijnlijk niet eens bij me opkomen dat hond halen na een dienst niet zou kunnen.
Ik zou t gewoon doen op weg naar huis mn hondje oppikken
Gebruikersavatar
Door pluk
#3421629
eelke schreef: za 13 mar 2021, 12:39 Ja ik heb wel een werkgeversverklaring inderdaad, ook al 'nodig' gehad (tussen haakjes, want ze controleerden mij toen niet). Maar die is alleen voor als je van je werk vandaan komt... En dat is raar, met een hond achterin, lijkt mij :P
Ahhh voor kinderen is er een regel. Leek mij niet te bestaan, want wie haalt zn kind zo laat nog op, dacht ik. Ik ga daar eens op zoeken.
Je kunt aantonen dat je 's avonds hebt gewerkt, ik denk dat de boa's (als je al gecontroleerd wordt) het daarna wel prima vinden.
Ik geloof werkelijk niet dat het ze boeit dat er een hond achterin zit.
De info over kind ophalen staat hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... verklaring
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door