Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3422167
pluk schreef: za 13 mar 2021, 14:18 Je kunt aantonen dat je 's avonds hebt gewerkt, ik denk dat de boa's (als je al gecontroleerd wordt) het daarna wel prima vinden.
Ik geloof werkelijk niet dat het ze boeit dat er een hond achterin zit.
De info over kind ophalen staat hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... verklaring
Bedankt nog! Inderdaad, ik heb zitten lezen en een hond ophalen zal dan ook wel mogen. Tis niet nodig geweest.

Begin wel erg te balen hoor... ik heb zo'n last van de avondklok...en dan zeggen om hem 2 weken in te voeren, worden het 2 maanden. En dan is de kans nog aanwezig dat ie dinsdag verlengd wordt...
Maar ja, wat dan :-\ 7700 besmettingen... :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door pluk
#3422177
eelke schreef: zo 21 mar 2021, 13:18 Bedankt nog! Inderdaad, ik heb zitten lezen en een hond ophalen zal dan ook wel mogen. Tis niet nodig geweest.

Begin wel erg te balen hoor... ik heb zo'n last van de avondklok...en dan zeggen om hem 2 weken in te voeren, worden het 2 maanden. En dan is de kans nog aanwezig dat ie dinsdag verlengd wordt...
Maar ja, wat dan :-\ 7700 besmettingen... :-\ :-\
Graag gedaan!
Op zich heb ik niet zo'n last van die avondklok. Vind het hooguit jammer dat we Scott zn laatste ronde niet samen kunnen lopen. Principieel begin ik er nu wel echt moeite mee te krijgen. 2 weken is inderdaad wat anders dan 2 maanden.
Door eelke
#3422179
pluk schreef: zo 21 mar 2021, 15:30 Graag gedaan!
Op zich heb ik niet zo'n last van die avondklok. Vind het hooguit jammer dat we Scott zn laatste ronde niet samen kunnen lopen. Principieel begin ik er nu wel echt moeite mee te krijgen. 2 weken is inderdaad wat anders dan 2 maanden.
Sociaal contact is gewoon erg lastig zo. Dat is op zich wel het hele idee er achter ook, dat snap ik ook wel. Maar ja, ik zit toch flink een stuk lekkerder in mijn vel als ik zo om de paar dagen een ander mens zie. En dat is best een boel geregel en gedoe zo, om op tijd thuis te zijn en dat het dan nog de moeite is. Ik werk vaak tot 19.00.

Zeker als je het afzet tegen alle feestjes die er gewoon nog zijn, maar bv ook nog de kantoren die open en druk zijn. Doe daar in ieder geval óók wat aan. Als de avondklok nodig is, is hij nodig. Maar er zijn nog zo veel andere dingen die gedaan kunnen worden...
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3422791
sam28 schreef: di 30 mar 2021, 19:23 Ik zie geen plaatje??

Bij ons is de uitslaapkamer vanaf morgen weer een IC geworden.
Hopelijk is het een scheet in een glas water en gaat het afnemen. :-\
Ik was vandaag in het ziekenhuis, had een date met een cardioloog. En het was erg rustig op de poli's... Ik hoop niet dat dit de stilte voor de storm is.
#3422797
sam28 schreef: di 30 mar 2021, 19:23 Ik zie geen plaatje??

Bij ons is de uitslaapkamer vanaf morgen weer een IC geworden.
Hopelijk is het een scheet in een glas water en gaat het afnemen. :-\
Ik hoorde gisteren op de radio dat de IC bij ons ook vol ligt maar dat ze willen vermijden om bedden bij te creëeren omdat dat in de vorige golven voor meer overlijdens gezorgd zou hebben.
Ik begreep het niet.
Kan dat?
Of hebben ze dat op de radio verkeerd begrepen?
Dat er dan meer doden vielen in absolute aantallen lijkt me logisch, aangezien meer mensen IC nodig hadden. Maar als ze een uitbreiding echt willen vermijden, geeft dat toch het idee dat ze meer overlijdens in verhouding bedoelen.
Door Elf
#3422811
Pffff, ik word zo heel en weer geslingerd tussen allerlei emoties. Aan de ene kant ben ik, zoals bijna iedereen, helemaal klaar met corona en kan ik het woord corona niet meer horen. Aan de andere kant zijn mijn vader en schoonmoeder volledig gevaccineerd en dat geeft wat rust. Ik zie mijn studerende kinderen worstelen met het gebrek aan fysieke lessen en sociale contacten. Gelukkig wordt het beter weer en mag zoonlief weer trainen (voetbal) en daar is hij een stuk vrolijker van geworden. Als ik de gesloten horeca zie en de gedeeltelijk gesloten winkels dan heb ik het zo met die ondernemens te doen. Tegelijkertijd weet ik waarom dit allemaal moet. Een goede vriend vecht al 8 weken op de IC voor zijn leven. Het is een meedogenloos virus als je de pech hebt dat je de complicaties krijgt. Ik heb zelf weinig last van de maatregelen gehad en heb me er best oke bij gevoeld maar de laatste week is het onrustig in mijn hoofd. We moeten echt een lange adem hebben...

Zo, even mn hart gelucht. Dat helpt soms wel ;)
Door src_esther
#3422817
Klaar met corona, tja wie niet.
Ik begin behoorlijk nijdig te worden over dat vaccineren, veel te langzaam.
(En ik word misselijk van het medelijden met die zeurende ondenemers die een paar maandjes dicht moeten, wij staan inmiddels al ruim een jaar stil.)
Coronageld gaat ondertussen naar (buitenlandse) beleggers via divident, miljonairs als Van De Ende ipv naar de mkb-ers en zzp-ers die het echt zwaar hebben en het volk stemt weer vrolijk op rechtse partijen... :-\
#3422820
Nou, ik heb echt wel medelijden met de Vlaamse restauranthouders.
Die zijn echt de grote dupe.
Ze hebben vorig voorjaar begonnen met maatregelen te nemen en het merendeel heeft echt geïnvesteerd om veilig te kunnen werken en enorm zijn best gedaan. Loonde ook want iedere klant werd geregistreerd en er werden zelden of nooit besmettingen op restaurant (dus van de ene klant naar de andere) vastgesteld. Dit itt tot bij de kappers nu, blijkt.
Maar al deze maatregelen en investeringen hebben geen steek verschil gemaakt, want ze moesten als eerste weer dicht en staan helemaal achteraan de rij om weer open te mogen. En daar heb ik dan echt medelijden mee. Zij die zo hun stinkende best doen, geen oorzaak zijn van de uitbraken (in oktober was dat vnl feestjes) maar er wel de gevolgen van mogen dragen. Door anderen die er wss geen last van hebben.

Ik zou het wel eerlijk vinden als de winkels een tijdje dicht zouden gaan en de restaurants dan eens open. Ieder op z'n beurt een keer vind ik niet verkeerd.
Maar dat gebeurt niet want uit eten gaan is een luxe, iets extra, en niet nuttig genoeg. Fun shoppen wel natuurlijk ::) :-X >:(

Nou, dat geldt natuurlijk gewoon voor branches die al een heel jaar dicht moeten zijn.. Alle cultuur vb ook...
Gebruikersavatar
Door sam28
#3422822
pearlsofpassion schreef:
Ik hoorde gisteren op de radio dat de IC bij ons ook vol ligt maar dat ze willen vermijden om bedden bij te creëeren omdat dat in de vorige golven voor meer overlijdens gezorgd zou hebben.
Ik begreep het niet.
Kan dat?
.
Ja dat kan wel. De ic zorg is erop ingericht dat een ic verpleegkundige 1 of misschien 2 patiënten heeft die intensief gemonitored word. Bij uitbreiding ic zijn er niet ineens meer ic plegen. Dus zien zij ipv die 1 of misschien 2 patiënt, 4 patiënten die zeer ziek zijn. En veel ziekenhuizen maken gebruik van buddy's. Een buddy die alleen verpleegkundige is heeft geen verstand van arterielijnen, centrale lijnen, beademing, pompen in deze hoeveelheden en met deze medicatie. Als vb, als wij een patiënt met noradrenaline op de pomp hebben moet dat eerst gestopt worden voor ze naar de afdeling kunnen.
Ik heb veel 'oe dat ging net goed' verhalen gehoord vorig jaar.
Dan moet je dus als ic pleeg 4 patiënten en 2 buddy's in de gaten houden en met pauzes of ziekte dan dus meer.

In ons ziekenhuis zijn de buddy's dus van de anesthesie. En tegenwoordig ook een aantal verpleegkundigen die een cursus gehad hebben. Ze zitten niet aan de beademing maar weten wel de basis van de ins en outs van de rest.
Door eelke
#3422823
src_esther schreef: wo 31 mar 2021, 02:14 Klaar met corona, tja wie niet.
Ik begin behoorlijk nijdig te worden over dat vaccineren, veel te langzaam.
(En ik word misselijk van het medelijden met die zeurende ondenemers die een paar maandjes dicht moeten, wij staan inmiddels al ruim een jaar stil.)
Coronageld gaat ondertussen naar (buitenlandse) beleggers via divident, miljonairs als Van De Ende ipv naar de mkb-ers en zzp-ers die het echt zwaar hebben en het volk stemt weer vrolijk op rechtse partijen... :-\
Wie staat er al een jaar stil? Ik dacht dat alles wel weer open geweest was, behalve de festivals en de discotheken.
Door hannabelgje
#3422831
pearlsofpassion schreef:Nou, ik heb echt wel medelijden met de Vlaamse restauranthouders.
Die zijn echt de grote dupe.
Ze hebben vorig voorjaar begonnen met maatregelen te nemen en het merendeel heeft echt geïnvesteerd om veilig te kunnen werken en enorm zijn best gedaan. Loonde ook want iedere klant werd geregistreerd en er werden zelden of nooit besmettingen op restaurant (dus van de ene klant naar de andere) vastgesteld. Dit itt tot bij de kappers nu, blijkt.
Maar al deze maatregelen en investeringen hebben geen steek verschil gemaakt, want ze moesten als eerste weer dicht en staan helemaal achteraan de rij om weer open te mogen. En daar heb ik dan echt medelijden mee. Zij die zo hun stinkende best doen, geen oorzaak zijn van de uitbraken (in oktober was dat vnl feestjes) maar er wel de gevolgen van mogen dragen. Door anderen die er wss geen last van hebben.

Ik zou het wel eerlijk vinden als de winkels een tijdje dicht zouden gaan en de restaurants dan eens open. Ieder op z'n beurt een keer vind ik niet verkeerd.
Maar dat gebeurt niet want uit eten gaan is een luxe, iets extra, en niet nuttig genoeg. Fun shoppen wel natuurlijk ::) :-X >:(

Nou, dat geldt natuurlijk gewoon voor branches die al een heel jaar dicht moeten zijn.. Alle cultuur vb ook...
+1

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door