Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door evelyn02
#3403682
Het zijn vochtige doekjes die zouden werken tegen vet, vuil en stof.
Er zit in:
2-Brompton-2-nitropropane-1,3-diol octylisothiazolinone 😀
Kan alleen vinden dat het wat antibacterieel werkt.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3403684
evelyn02 schreef: di 19 mei 2020, 18:13 Er zit hier veel kennis dus vandaar hier mijn vraag:
Op de roeivereniging mogen we weer roeien in de skiff maar moeten na het roeien de boot reinigen. Daarvoor staat er spray Dettol allesreiniger en van die schoonmaakdoekjes van de Aldi klaar. In geen van beide zit alcohol, chloor of zeep. Je haalt zo’n lapje snel even over de boot en dat is het. Ik heb het gevoel dat dit volledig onvoldoende is. Als er al stoffen in zitten die dezelfde werking hebben als zeep, is alleen afnemen veel te kort om het virus te desintegreren
Ik denk dat het schijnveiligheid is en dat je beter kan zorgen voor goede handalcohol. Zorg dat iedereen vooraf en achteraf zijn handen desinfecteer. Onder het roeien zal je je gezicht niet aanraken.
Wat is jullie idee?
Ik heb me laten vertellen door iemand die ik hierin blind vertrouw dat een klamvochtige microvezeldoek voldoende is. Geen zeep, geen chloor, geen dettol, alleen zo'n vochtige doek.
Binnen ziekenhuis waar zij werkt worden hier werkplekken etc mee schoon gemaakt.
Door Siberienne
#3403686
pluk schreef: di 19 mei 2020, 19:17 Ik heb me laten vertellen door iemand die ik hierin blind vertrouw dat een klamvochtige microvezeldoek voldoende is. Geen zeep, geen chloor, geen dettol, alleen zo'n vochtige doek.
Binnen ziekenhuis waar zij werkt worden hier werkplekken etc mee schoon gemaakt.
+1
Vraag me nu acuut af of dat hetzelfde ziekenhuis is ;D
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3403688
Kaela schreef: di 19 mei 2020, 18:56 Lief dat je het zegt! Mijn moeder heeft al meerdere keren gebeld. Ze staat bovenaan de lijst, maar in de regio waar zij woont (Een heel eind zuidelijker) is dit soort zorg nog niet opgestart. Misschien wordt het tijd dat ze de zorgverzekeraar inschakelt, maar ze is niet zo heel mondig in dit soort dingen vrees ik.

Beterschap voor je man!
Oh wat jammer dat ze niet in het noorden woont ;) Man merkt al verschil qua pijn maar helaas nog niet qua tintelingen. Hopelijk komt dat nog.
Beterschap voor jouw mams!
Door evelyn02
#3403694
Siberienne schreef: di 19 mei 2020, 20:45 Ander ziekenhuis, zelfde beleid dan dus
Maar volgens jullie zou het dus voldoende zijn om goed af te nemen met een natte microvezeldoek. Ik zou dat ook liever doen dan met zo’n vochtig lapje. Alleen hoe vaak moet je de microvezel doek dan reinigen?
Door Siberienne
#3403696
Klamvochtig dus niet zeiknat. En dan liefst iedere keer een schone. En dan wassen op 60C. Er zijn ook vochtige wegwerp microvezeldoekjes. Maar ik zal het morgen nog even checked bij een vd experts
Gebruikersavatar
Door pluk
#3403699
evelyn02 schreef: di 19 mei 2020, 21:05 Maar volgens jullie zou het dus voldoende zijn om goed af te nemen met een natte microvezeldoek. Ik zou dat ook liever doen dan met zo’n vochtig lapje. Alleen hoe vaak moet je de microvezel doek dan reinigen?
Ik zou per gebruik van een boot 1 doek nemen.
En voor en na uiteraard je handen wassen.

Verder ter info:
Microvezeldoekjes
Als microvezeldoekjes op de juiste manier worden gebruikt, nemen ze vuil en ziekteverwekkers veel beter op dan gewone schoonmaakdoekjes. Je kunt microvezeldoekjes zowel droog als vochtig gebruiken maar altijd zonder schoonmaakmiddelen.

Microvezeldoekjes mogen alleen in een beschermend netje samen met ander wasgoed in de wasmachine omdat vezels van ander wasgoed tussen de microvezels kunnen gaan zitten waardoor ze hun reinigende werking verliezen. Om die reden mag je ook geen wasverzachter gebruiken, maar wel azijn (eventueel met een paar druppels rozen- of lavendelolie).
Door evelyn02
#3403703
Siberienne schreef: di 19 mei 2020, 21:19 Klamvochtig dus niet zeiknat. En dan liefst iedere keer een schone. En dan wassen op 60C. Er zijn ook vochtige wegwerp microvezeldoekjes. Maar ik zal het morgen nog even checked bij een vd experts
Heel graag! Dus dan zou elke roeier zelf een doek moeten meenemen als hij/zij gaat roeien en daarna thuis wassen!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3403706
evelyn02 schreef: di 19 mei 2020, 22:08 Heel graag! Dus dan zou elke roeier zelf een doek moeten meenemen als hij/zij gaat roeien en daarna thuis wassen!
Dat is een optie. Of de vereniging zorgt voor een voorraad, een bak waarin gebruikte gedeponeerd worden en zoekt een vrijwilliger voor het wassen.
Op het laatste ging het bij ons mis ::) wij hebben nu wegwerpdoekjes. En die zijn dus stervensduur :-\
Door Cathelijn
#3403707
Ik zie zoveel verkeerd gebruik van desinfectiemiddelen, men weet echt niet hoe je dat goed doet. Maar als je het probeert uit te leggen of vraagt wat er precies in het flesje zit, krijg je vaak rare blikken. Dan maar niet. Ik neem nu maar mijn eigen flesje mee, dan weet ik tenminste wat ik op mijn handen smeer.
Door src_esther
#3403765
Lazy Garfield schreef: di 19 mei 2020, 01:27 Deze postte ik een paar uur eerder en daar reageren jullie niet op.

Deze man is (klinisch ethicus aan het Erasmus M.C. Rotterdam en vertelt precies hetzelfde verhaal.
Dit bestempel je dus ook als complottheorie?
Ten eerste is daarop gereageerd.
Ten tweede waarom geef je geen antwoord op de gestelde vragen?
Ten derde wat is jou verlies dat je zo te keer gaat?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3403773
Vanaf volgende week geen crisisoverleg meer.

Ik snap wel dat het nu goed/beter gaat, dat is fijn. Maar een tijdje geleden zeiden ze: als je gaat versoepelen duurt het zo'n drie weken voor je het in de cijfers ziet. Vanaf 11 mei is de versoepeling echt begonnen en op de echt grote evenementen, horeca, sportscholen en vast nog een paar dingen die ik vergeet na, mag nu zo ongeveer alles weer met 1,5 meter afstand. En crisisoverleg zal wel weer terug in het leven geroepen worden als het nodig is, maar ik vind het bizar snel gaan, ben ik daar de enige in?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door