Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3425675
Nee, maar er is wel maar 1 organisatie die het uitvoert, dus dat is dan wel anders.

Das de GGD. En die heeft dus meerdere locaties, en vast ook contracten met meerdere labo's, maar dus wel een vast en eigen werkwijze. En die is gewoon wachten , en binnen 48 uur de uitslag. Die je ook online kunt krijgen, dat is wel sneller dan wanneer je vraagt of ze je bellen (dat is natuurlijk een handeling minder)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3426219
Ik heb er nog maar weinig over gehoord; de Indiase variant.
Leef ik nu zo onder een steen? Is het al bekend of de vaccins tegen deze mutatie werken?
Hoorde iig dat er al wel gevallen waren aangetroffen in NL.
Door Siberienne
#3426220
sam28 schreef: di 18 mei 2021, 07:00 Ik heb er nog maar weinig over gehoord; de Indiase variant.
Leef ik nu zo onder een steen? Is het al bekend of de vaccins tegen deze mutatie werken?
Hoorde iig dat er al wel gevallen waren aangetroffen in NL.
Grootste probleem is dat er weinig goede gegevens zijn uit India, daar pas een 2% vd bevolking gevaccineerd is, en ook experts er nog weinig over durven zeggen. Besmettelijkheid zoiets als de Engelse variant, of mogelijk besmettelijker, vaccins werken mogelijk wat minder goed.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3426222
sam28 schreef: di 18 mei 2021, 07:00 Ik heb er nog maar weinig over gehoord; de Indiase variant.
Leef ik nu zo onder een steen? Is het al bekend of de vaccins tegen deze mutatie werken?
Hoorde iig dat er al wel gevallen waren aangetroffen in NL.
Ik dacht er al iets over te hebben gelezen omdat het ook in VK was aangetroffen. In dit nieuwsbericht (klik) staat het volgende:
Volgens de Britse minister Hancock zouden de eerste resultaten van tests in laboratoria aan de universiteit van Oxford er echter op wijzen dat de vaccins tegen het coronavirus ook effectief zijn tegen de Indiase variant. Onderzoeker Sir John Bell bevestigde dat op Times Radio. Hij zei dat de resultaten tot dusver “veelbelovend” waren en dat de nieuwe varianten het vermogen om het virus te neutraliseren enigszins verminderde, maar dat dit “niet aanzienlijk” was.
Ook staat er in dat artikel dat bij zorgpersoneel in India vaccinatie ook goed beschermd tegen ernstige ziekte.

Maar je hoort er inderdaad veel minder over dan toen de Britse variant er ineens was bijvoorbeeld.
Door Elf
#3426743
Naast vaccinaties zou het ook fijn zijn als er een medicijn oid komt. Een Japanse vriendin stuurde me onderstaand artikel. De universiteit in Nagasaki is met een trial bezig. Het lijkt erop dat het 5-ALA aminozuur virusremmend werkt. Dit aminozuur zit veel in donkere miso. Ik ben een paar keer in Japan geweest en bij elke maaltijd wordt een kommetje misosoep gedronken. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor de relatief lage besmettingsaantallen en doden daar. Ik ben benieuwd. Ik ben geen wetenschapper dus don’t shoot the messenger ;) , maar ik deel het toch even:

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 1X2100156X
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3426744
Of het klopt weet ik natuurlijk niet en een medicijn zou fijn zijn naast de vaccinatie natuurlijk. Maar het is ook zo dat in Japan nu al tijdje de noodtoestand geldt en er twijfel is voor de olympische spelen vanwege oplopende besmettingen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3426903
Kim_S schreef:Kaio!!!!
We mogen weer!!!!!!!!! :D :D :D
20210528_184603.jpg
Ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik was/ben echt in feeststemming :beerchug: :fool:
Dit geeft echt zoveel lucht!
:D :D :D
Kan nu mijn werk weer gewoon doen, en gewoon naar familie en vrienden :smitten:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3426910
In Nederland is 5 juni ook officieel het einde van de lockdown in Nederland :)
Wat ben ik blij dat een les pilates eindelijk weer mogelijk wordt sinds half december. Komende dinsdag al eerste les omdat het dan warm wordt en we dan buiten kunnen waar groep van 30 al is toegestaan :D

Oh en bioscoop en restaurants gaan weer open en mooi weer voor terras dus wellicht dat vriendje dan weer eens van huis is en ik keer huis voor mijzelf heb. ::)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3426919
Kim_S schreef:Kaio!!!!
We mogen weer!!!!!!!!! :D :D :D
20210528_184603.jpg
Oh wat fijn! ik kan weer tanken!!
Oh, wacht, vriendje heeft vorige week VAN MIJN REKENING mijn tank vol gegooid omdat ik met zijn auto naar mijn werk was gereden.. :boo:
Door Djeena
#3428570
Ik draag ook nog steeds een mondkapje. Ik blijf deze dragen tot 14 dagen na de 2e prik (6 juli). Gisteren liep er een vrouw in de supermarkt, wel op afstand maar zonder mondkapje en ze moest ineens hoesten. Ik vind het dan niet prettig daar onbeschermd te lopen. Draag nu zelfs een FFP2 masker als het ergens druk is en niemand een kapje draagt. Tot 20 juli.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door