Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3435606
hannabelgje schreef:Op de een of andere manier vinden mensen met klachten dat ze geen klachten hebben. Gisteren ook weer. Man van collega is positief. Maar heeft geen klachten zegt ze. Ik vroeg waarom hij dan getest is. Ja hij heeft een loopneus. Pfff dan heeft hij toch klachten.... ik begrijp niet dat mensen dan zeggen ja maar hij heeft geen klachten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Omdat sommige mensen (met dit weer) altijd loopneus hebben? Net zoals ik in de hooikoortsperiode de hele tijd "klachten" heb en dat toch ook niet zeker aan Corona relateer.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3435607
pearlsofpassion schreef: do 02 dec 2021, 07:31 Wij laten ons morgen testen en zitten in afwachting thuis. Zondag waren we op bezoek bij m'n schoonvader en z'n nieuwe vrouw en blijkbaar had zij corona (al met klachten en al :-X).
Ik moet me laten testen op het werk, meneer heeft een testcode gekregen. De kindjes niet. Nu ben ik wel blij dat ze geen stok in hun neus moeten, maar ik had toch graag geweten of ze het hebben of niet. Wij zijn beide gevaccineerd, de kindjes uiteraard niet. De kans dat zij besmet zijn is dus wel heel erg groot. Maar nee, ze moeten niet getest en mogen ook gewoon naar school. Pas als wij positief testen moeten ze mee thuis blijven. ( Echt he! Ik krijg het van die regels die nergens op slaan!)

Tot nu toe heeft niemand echt klachten. Maxime hoest een beetje maar dat is al maanden zo. Af en toe eens een natte neus, ook al maanden aan een stuk.
Maar natuurlijk zorgt dat alles er wel voor dat we onze plannen voor dit weekend afgezegd hebben. M'n moeder zit thuis met een burnout. Al sinds de zomer. We waren er op tijd bij dus ze herstelde nog goed. Zo ging ze een paar weken terug weer deeltijds aan het werk. Maar dat draait toch verkeerd uit (onwillige baas) en dus gaat het weer niet. Omdat mijn moeder heel gevoelig is aan zich nutteloos of waardeloos voelen, wilden we haar een hart onder de riem steken door nog eens samen te komen voor de feestdagen. Bovendien is het morgen haar verjaardag.
Maar ja, dat zal dus niet lukken... Want we kunnen de kindjes niet testen en dat riskeer ik echt niet bij m'n ouders.
oo dat is balen zeg. Hopelijk hebben jullie niks opgelopen. Dat is wel serieus balen dat van je moeder . Zou je bij je kindjes geen sneltest kunnen doen, ja weet het minder betrouwbaar. Trouwens er bestaan ook PCR lollytesten voor kinderen, of is dat in Belgie niet?


En verder beterschap voor alle zieken
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3435612
Ik heb maar eens de QR code in een duitse app gezet , leek me wel handig aangezien ze echt overal de 2G regel gaan voeren (behalve supermarkt ed) plus contactverboden voor niet gevaccineerden....
ja de nederlandse app zou ook moeten werken, maar aangezien ml al eens in Duitsland bij een restaurant heeft gehad dat ze er geen raad mee wisten ::)
Door Siberienne
#3435614
En ook hier blijkt de omicron variant al binnen: mogelijk uitbraak in Oslo stad na 2 'julebord" oftewel kerstfeestjes - waarschijnlijk van het werk. (vaak gepaard gaande met zingen en veel drank... )
#3435624
Siberienne schreef: do 02 dec 2021, 09:08 Beterschap voor alle zieken!

En PoP wat naar zo met je moeder. Misschien schrale troost maar ze is niet de enige die tegen dit soort dingen aanloopt. Terugkomen op een eigen werkplek is zoooo moeilijk en al helemaal als de baas niet meewerkt....

In Nederland heb je dan recht op re-integratie op een andere werkplek, ik weet niet hoe dat in België is maar misschien goed om dat te checken? In mijn ervaring weten de mensen op de werkplek dat vaak niet eens zo goed, ik heb hulp gehad via mijn beroepsorganisatie, die wisten veel beter waar ik recht op had.
Ze zit op 2 jaar van haar pensioen of zo. Dus gaat ze geen gekke dingen meer doen. Desnoods gewoon ziekte tot aan het pensioen.
Ze zou nog graag terug in het labo (op de werkvloer als het ware) aan haar favoriete toestel een halftijdse wat gaan uitbollen. Daar is ze nu voor aan het rondvragen, maar als iemand dat toezegt is het eigenlijk om haar een plezier te doen. Ookal doet ze dat heel erg goed dat toestel, krijgt ze daar energie van, deeltijds vinden ze eigenlijk allemaal maar lastig in een labo.
Zonde, want dat zou het wss veel eenvoudiger maken om voldoende laboranten te vinden. Dat is door de strenge regels zo goed als een knelpuntberoep in België.

Ja, tis best lullig dat m'n stiefschoonmoeder zich niet liet testen. Maar ik begrijp het ook wel. Ik heb de laatste maanden ook zo vaak vage verkoudheidsklachten gehad waar de kindjes mee naar huis kwamen. Ik heb dat ook niet steeds laten testen. Das gewoon geen doen.
Tis gewoon jammer dat we zo kort op elkaar plannen hadden. En de eerste keer voor ons dat we mogelijke kort bij corona komen. Beetje spannend wel en dan denk je op voorhand dat je weet wat je moet doen, maar als het zover is blijkt dat toch niet helemaal... :P
Door Siberienne
#3435720
Slecht nieuws over omicron: het eerder doorgemaakt hebben van een COVID19 infectie lijkt nauwelijks te beschermen.

Voor wie interesse heeft een interview met een Zuid Afrikaanse professor https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/N ... tured_home?

Afwachten of vaccin wel nog steeds bescherming biedt tegen ernstige ziekte.

Kortom; deze mutant, ontstaan in gebied met lage vaccinatie graad maar hoog percentage ‘natuurlijke immuniteit’ (schatting dat 70% aldaar de infectie al door heeft gemaakt) is mogelijk besmettelijker maar nog onduidelijk of milder beeld of niet.

Heb trouwens medelijden met de Belgische kindjes die mondkapjes moeten gaan dragen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3435722
Super interessant interview. Ik hoor ook dat hij zegt dat er voornamelijk vermoedens zijn en dat ze kunnen beredeneren hoe het gaat verlopen maar dat ze eigenlijk nog weinig weten omdat ze nog maar een week geleden deze variant ontdekt hebben.
Dat ze zien dat mensen herbesmet raken en dat ze daar wel wat over kunnen beredeneren maar nog niks met echte zekerheid kunnen zeggen.

De laatste minuut vond ik ook sterk. Dat we alles moeten gebruiken wat we hebben aan instrumenten (bv mondkapjes) en ons niet moeten vasthouden aan alleen maar vaccineren. Maar dat het en, en, en moet zijn.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3435725
Siberienne schreef: vr 03 dec 2021, 16:37 Heb trouwens medelijden met de Belgische kindjes die mondkapjes moeten gaan dragen.
Ja dat is even anders dan anders inderdaad. Zal wennen zijn.

En toch hè, mijn kinderen (8 en 12) dragen al meer dan een jaar mondkapjes op school (Duitsland), en ik heb echt nog niet 1x de indruk gehad dat ze dat als vervelend ervaren. Ze komen regelmatig naar huis gefietst met hun mondkapjes nog op, en ploffen ermee op de bank daarna. Dan moet ik echt zeggen dat ze hem nog op hebben, want ze hebben het niet eens door. Dus echt veel last hebben ze er niet van geloof ik ;D
Door Siberienne
#3435732
Kim_S schreef: vr 03 dec 2021, 17:55 Ja dat is even anders dan anders inderdaad. Zal wennen zijn.

En toch hè, mijn kinderen (8 en 12) dragen al meer dan een jaar mondkapjes op school (Duitsland), en ik heb echt nog niet 1x de indruk gehad dat ze dat als vervelend ervaren. Ze komen regelmatig naar huis gefietst met hun mondkapjes nog op, en ploffen ermee op de bank daarna. Dan moet ik echt zeggen dat ze hem nog op hebben, want ze hebben het niet eens door. Dus echt veel last hebben ze er niet van geloof ik ;D
Gelukkig maar! Maar hebben ze die dan de hele dag op op school? Wonderlijk hoe flexibel kinderen zijn..
#3435737
Amai, Vincent moest onlangs van mij eentje op in het ziekenhuis. 5x5 min of zo en dat was al niet te doen.
Vincent is nu 5 jaar.

Ik kan wel volgen dat het went.
Ik ben er toch tegen. Ik zie al voor me hoe dat gaat. De kinderen hoeven hem op de speelplaats niet te dragen. Dus dan wordt dat in een zak gefrommelt waarna ze (zonder tussendoor hun handen te kunnen wassen) rustig een tussendoortje gaan eten. Of zelfs delen...
Los van het feit dat het redelijk belachelijk is dat hij in de klas wel op moet als ze van hun plek willen maar tijdens de speeltijd dus niet.
De ramen zoveel mogelijk open, kinderen zoveel mogelijk stilzitten, ideaal in de winter ale.
Gaat volgens mij echt minder dan iets uithalen. Echt kindjes pesten in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3435740
Siberienne schreef: vr 03 dec 2021, 18:53 Gelukkig maar! Maar hebben ze die dan de hele dag op op school? Wonderlijk hoe flexibel kinderen zijn..
Yep. Alleen buiten niet. Dus ook tijdens de les. Ik hoor er echt nooit iets over.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3435741
pearlsofpassion schreef: vr 03 dec 2021, 19:16 Amai, Vincent moest onlangs van mij eentje op in het ziekenhuis. 5x5 min of zo en dat was al niet te doen.
Vincent is nu 5 jaar.

Ik kan wel volgen dat het went.
Ik ben er toch tegen. Ik zie al voor me hoe dat gaat. De kinderen hoeven hem op de speelplaats niet te dragen. Dus dan wordt dat in een zak gefrommelt waarna ze (zonder tussendoor hun handen te kunnen wassen) rustig een tussendoortje gaan eten. Of zelfs delen...
Los van het feit dat het redelijk belachelijk is dat hij in de klas wel op moet als ze van hun plek willen maar tijdens de speeltijd dus niet.
De ramen zoveel mogelijk open, kinderen zoveel mogelijk stilzitten, ideaal in de winter ale.
Gaat volgens mij echt minder dan iets uithalen. Echt kindjes pesten in mijn ogen.
5 jaar is ook wel jong om zoiets te begrijpen en je er aan te houden. 6 kan misschien net. Dan is 7 of 8 toch alweer makkelijker denk ik. En inderdaad, ze zullen er niet voorzichtig mee omgaan. Hoewel handen wassen hier wel tig keer per dag moet van de leraren. Daar letten ze goed op. Maar dan nog, zeker met jonge kinderen, lijkt het mij moeilijk te beheersen.
#3435748
Ja, het is wel jong. Maar ik stond er gewoon naast, maar na 20 tellen wilde hij dat al met alle geweld van z'n gezicht af.
Ze wassen bij ons op school ook constant handen.
Maar als het mondmasker in de gang aan moet en op de speelplaats niet weet je zo wat er gebeurt he...
Door eelke
#3435749
pearlsofpassion schreef: vr 03 dec 2021, 21:39 Ja, het is wel jong. Maar ik stond er gewoon naast, maar na 20 tellen wilde hij dat al met alle geweld van z'n gezicht af.
Ze wassen bij ons op school ook constant handen.
Maar als het mondmasker in de gang aan moet en op de speelplaats niet weet je zo wat er gebeurt he...
Misschien juist daarom? 1 op 1 met een ouder, ipv gewoon met de hele klas het gelaten over je heen laten komen en toch een soort van groepsdruk?

Maar inderdaad, of het echt nut heeft bij die met elkaar spelende kinderen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door