Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ina
#3400202
Lizzy schreef: zo 05 apr 2020, 13:13 Een grote dikke virtuele knuffel voor jou, wijze man :bigarmhug:
+ 1 .....zo te horen zijn er hier een heleboel motorrijders niet zo wijs als jij bent....het knettert er zo af en toe flink hard langs op de binnendoorweg :o
Door zurca
#3400205
Ik kom ze in de winkel niet tegen hoor, de mensen die boodschappen doen nu zien als gevaarlijk iets ::)
Volgens mij denkt iedereen dat nu er een 'deurbeleid is dat het virus geen toegang meer heeft ofzo want afstand houden ho maar :-[ Mensen met handschoenen aan maar jou wel bijna aanstoten om hun product te kunnen pakken, echt dan heb je iets niet goed begrepen hoor...

Ik doe zelf nu zo boodschappen; maak thuis een boodschappenlijstje op volgorde van de indeling van de winkel. Bij de winkel ga ik zo snel mogelijk de winkel door, bij het moeten passeren van iemand doe ik mijn best afstand te houden en wendt mij zelf zoveel mogelijk af van die persoon. Dan bij de zelfscankassa afrekenen en na het poortje ontsmet ik mijn handen (heb zelf een flesje in mijn jaszak). Thuis boodschappen uitruimen en handen wassen.

Ik ga niet meer netjes op iemand in een gangpad staan wachten om op die manier afstand te kunnen houden. Niemand houdt dan rekening met mij en ik wordt gewoon gepasseerd om dat gangpad in te gaan. Om iedereen te blijven ontwijken kom je bijna niet aan je boodschappen en sta je zo enorm lang in de winkel. Dus dan maar zo snel mogelijk maken dat je de winkel weer uit bent....
#3400210
zurca schreef: zo 05 apr 2020, 13:24 Ik kom ze in de winkel niet tegen hoor, de mensen die boodschappen doen nu zien als gevaarlijk iets ::)
Volgens mij denkt iedereen dat nu er een 'deurbeleid is dat het virus geen toegang meer heeft ofzo want afstand houden ho maar :-[ Mensen met handschoenen aan maar jou wel bijna aanstoten om hun product te kunnen pakken, echt dan heb je iets niet goed begrepen hoor...

Ik doe zelf nu zo boodschappen; maak thuis een boodschappenlijstje op volgorde van de indeling van de winkel. Bij de winkel ga ik zo snel mogelijk de winkel door, bij het moeten passeren van iemand doe ik mijn best afstand te houden en wendt mij zelf zoveel mogelijk af van die persoon. Dan bij de zelfscankassa afrekenen en na het poortje ontsmet ik mijn handen (heb zelf een flesje in mijn jaszak). Thuis boodschappen uitruimen en handen wassen.

Ik ga niet meer netjes op iemand in een gangpad staan wachten om op die manier afstand te kunnen houden. Niemand houdt dan rekening met mij en ik wordt gewoon gepasseerd om dat gangpad in te gaan. Om iedereen te blijven ontwijken kom je bijna niet aan je boodschappen en sta je zo enorm lang in de winkel. Dus dan maar zo snel mogelijk maken dat je de winkel weer uit bent....
Zo ervaar ik het ook. Ik probeer wel nog afstand te houden, maar zat houdt in dat ik in een hoekje op rust wacht en geregeld een sprong opzij moet maken als ik vb groenten sta uit te kiezen.. :-X
In het gangpad ga ik maar zo snel mogelijk voorbij en wendt m'n gezicht af. Anders kom je idd gewoon niet meer aan boodschappen doen toe...
Door Chouka
#3400225
Ronald schreef: zo 05 apr 2020, 12:12 Het motorseizoen is al een tijdje aan de gang. Vandaag schitterend mooi weer en een motor die zachtjes tegen me staat te praten... "Gaan we vandaag de hort op?"...

Ik rijd altijd voorzichtig, kijk goed om me heen en ben geen snelheidsduivel. En toch ga ik niet motorrijden. Niet omdat ik niet durf of zo, maar er hoeft maar een een of andere kloothommel te zijn die mij niet ziet (en neem van mij aan: dat gebeurt dagelijks!) en dan moet ik een beroep doen op de gezondheidszorg, die toch al kraakt in al zijn voegen. En neem ik een ambulance in beslag die op dat moment geen corona patiënt kan ophalen...

Het wordt vast nog wel een keer mooi motorweer. Na de corona. Tot die tijd is het maar gewoon thuis blijven.
Fijn dat je dat zo bekijkt.

Deze week moest ik bij de apoteek zijn. Eerst heb ik gevraagd wat ik moest hebben. Daarna heb ik voorzichtig gezegd dat ik eigenlijk graag een fles hoestsiroop voor droge hoest had, om in de kelder te zetten om niet met symptomen naar de apoteek te moeten gaan als … En dan heb ik gevraagd of daar genoeg voorraad van was ofwel dat ik een fles nam van iemand die het nodig had. En nu hoop ik dat ik mijn fles kan doorgeven aan iemand die het nodig heeft.
Door MillyMol
#3400231
Durf ik het te zeggen?
Dat ik heel voorzichtig een beetje positief ben over de al drie dagen dalende cijfers?
Over minder ziekenhuisopnames, minder ICU-opnames en minder doden?
Dat ik hoop dat dit het begin is van de afvlakkende en daarna dalende curve?

Hmmm…. morgen misschien.
Door Lizzy
#3400232
MillyMol schreef: zo 05 apr 2020, 16:47 Durf ik het te zeggen?
Dat ik heel voorzichtig een beetje positief ben over de al drie dagen dalende cijfers?
Over minder ziekenhuisopnames, minder ICU-opnames en minder doden?
Dat ik hoop dat dit het begin is van de afvlakkende en daarna dalende curve?

Hmmm…. morgen misschien.
Hardop is wel link :biggrin2:

Daarom heel voorzichtig: Las vandaag dat er in België meer mensen het ziekenhuis levend hebben verlaten dan er zijn op genomen.

Ik durf niet te denken aan wat vandaag en volgend weekend voor gevolgen kan hebben. Ik hoop zo dat mensen zich goed hebben gehouden en dat volgend paasweekend ook weer doen. Anders was de moeite van de afgelopen weken voor Jan met de Korte Achternaam.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3400234
Als ik jullie zo lees wonen de meeste sukkels niet in het noorden. Hier geen drukte in de winkels en bossen. Als ik mensen tegen kom gaan ze\we keurig aan de kant en knikken we even zo van gaat u eerst? Andere mentaliteit denk ik.
Door Siberienne
#3400236
Fioon schreef: zo 05 apr 2020, 16:56 Als ik jullie zo lees wonen de meeste sukkels niet in het noorden. Hier geen drukte in de winkels en bossen. Als ik mensen tegen kom gaan ze\we keurig aan de kant en knikken we even zo van gaat u eerst? Andere mentaliteit denk ik.
Hier in het dorp in het zuiden is het ook prima te doen
Gebruikersavatar
Door Ina
#3400239
Ik moet zeggen dat ik hier in de buurt ook eigenlijk verbaasd ben over hoe goed iedereen zich houdt aan de regels.

Ja....er spelen kinderen buiten achter op het plein, maar er is telkens minstens 1 ouder bij die optreed als het nodig is.....en toen het gister aan het einde van de middag onwijs lekker warm was op het pleintje kwamen de statafels naar buiten....allemaal achter hun eigen garagedeur dus keurig op afstand en werden de wijntjes en kaasjes naar buiten gesleept :)

In de winkel heb ik tot nu toe ook nog niks meegemaakt waarvan ik mijn wenkbrauwen zou moeten fronsen....keurig rekening houden met elkaar en plaats maken als er iemand langs wil

Buiten met wandelen is het wel drukker als normaal, ik vraag me nog steeds af waar mensen opeens een hond vandaan hebben.
Behalve dat ik die mensen nooit eerder ben tegen gekomen ken ik de honden ook niet :???: .... toch raar als je al bijna 10 jaar hier de buurt dagelijks doorkruist en nu opeens zo veel vreemden tegenkomt

Maar ja, voor ons is het wel lekker wandelen nu....mijn blondje is opeens niet meer de oorzaak dat ik (of een ander hondenbaasje) oversteekt om ruimte te maken ;D
Door Mandarijn
#3400240
Siberienne schreef: zo 05 apr 2020, 16:58 Hier in het dorp in het zuiden is het ook prima te doen
Hier ook in ut durp. Alleen in het uiterste zuiden niet. 3 landen punt was het erg druk en de Duitsers wilden met grote aantallen naar Roermond
Door Elf
#3400241
Fioon schreef: zo 05 apr 2020, 16:56 Als ik jullie zo lees wonen de meeste sukkels niet in het noorden. Hier geen drukte in de winkels en bossen. Als ik mensen tegen kom gaan ze\we keurig aan de kant en knikken we even zo van gaat u eerst? Andere mentaliteit denk ik.
Nou nou, dat vind ik nogal bot gesteld ::)

Maar fijn dat er geen sukkels bij jou wonen!
#3400242
MillyMol schreef: zo 05 apr 2020, 16:47 Durf ik het te zeggen?
Dat ik heel voorzichtig een beetje positief ben over de al drie dagen dalende cijfers?
Over minder ziekenhuisopnames, minder ICU-opnames en minder doden?
Dat ik hoop dat dit het begin is van de afvlakkende en daarna dalende curve?

Hmmm…. morgen misschien.
Ik wil geen spelbreker zijn - al ben ik dat natuurlijk wel :biggrin2: - maar de Zweedse staatsepidemioloog zei gisteren op het nieuws dat in Zweden de cijfers in de weekends altijd dalen, om door de week weer te klimmen. Zo is het althans tot nu toe geweest. Waarom dat zo is, weet ik niet, kan ik voor je opzoeken als je wilt.

Maar ik hoop natuurlijk dat de daling van blijvende aard is en dat de curve blijft zakken!
Door Siberienne
#3400243
Mandarijn schreef: zo 05 apr 2020, 17:05 Hier ook in ut durp. Alleen in het uiterste zuiden niet. 3 landen punt was het erg druk en de Duitsers wilden met grote aantallen naar Roermond
Ik lees net vooral veel motorrijders die zich ook nog eens achterlijk gedragen door veel te hard te rijden.

@Ronald waren er maar meer zo verstandig als jij...

Mij verbaast het eigenlijk nog steeds dat er geen grote uitbraak is geweest in Roermond; mega drukke outlet, tot voor kort heel veel Chinese bezoekers en ook nu dus nog steeds druk....

Maar dat gaat mogelijk veranderen... https://nos.nl/artikel/2329482-gevolgen ... ed-is.html
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door