Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3399469
Kim_S schreef: ma 30 mar 2020, 23:27 De grens van Denemarken is dicht voor zover ik weet, maar ik neem aan dat jullie dan rechtstreeks naar Duitsland rijden / varen.

Aan deze kant van Duitsland / Nederland was er in ieder geval geen controle afgelopen zaterdag, even ter info ;)

Ik zou me er zelf ook niet prettig bij voelen hoor, maar als je toestemming hebt vanuit Zweden, hebben ze dan echt iets om moeilijk over te doen?
Is het mogelijk om te zorgen dat de vriezers aan kunnen tussendoor? Met een aggregaat of zo? Dat zou je dan nog kunnen laten zien als je controle krijgt.

En anders toch maar gewoon de buurman lief aankijken en een eland schieten :biggrin2:
De vriezers kunnen aan als er een stopcontact is, maar zo'n aggregaat is inderdaad een goed idee. Kunnen we wel van de buren lenen.

Misschien maak ik me ook druk om niets, ik ben ook normaal altijd nerveus als we met een afgeladen barfaanhanger terugkeren naar Zweden, ook al doen we niets illegaals. Ik zal wel een smokkelaar zijn geweest in een vorig leven. :biggrin2:
#3399474
Kan je niet kijken of je een leverancier zover krijgt dat ze willen rijden. Of dat jullie mekaar tegemoet rijden oid. Darf komt in Duitsland, Floris vlees gaat de grens over, dogmeat heeft diverse Vries wagens. Dan geb je iig geconditioneerd transport. Nee heb je...
Door Lizzy
#3399476
src_esther schreef: ma 30 mar 2020, 23:41 Ja, interessant. Maaarrrr, het lijken mij mensen die niet met de poten in de modder staan. Met wat voor trauma's zadel je het verplegend personeel op? Ik kan me zo voorstellen dat er straks in Italië en Spanje heel wat PTSS onder het zorgpersoneel op gaat treden. Als er niet zoveel IC capaciteit nodig zou zijn en/of we voldoende IC capaciteit (en handen aan de bedden) zouden hebben was het misschien een optie, nu vind ik dat niet.
Zover ik weet is er in Waterland een man (80+) overleden aan de gevolgen van Covid-19 en weet ik van een hoop mensen dat ze het hebben (gehad) en daar niet doodziek van zijn geweest. Maar ze zeggen allen dat het vreselijk was en niet gewoon een griepje. Vandaag vertelde iemand over een kennis (in de 30), die ligt al enkele dagen in kunstmatige coma op de IC, beide ouders zijn ook ziek en liggen in het ziekenhuis. Vreselijk en het zal waarschijnlijk niet het enige gezin zijn waar het zo gaat.


Verder hoop ik dat er heel wat koppen gaan rollen in die adviesorganen want er is nogal wat te verwijten...
Ik dacht precies hetzelfde hoor, ben het helemaal met je eens. Maar ja goed, ik wilde ook eens een ander geluid laten zien.
#3399477
Ik begrijp niet goed waarom het vlees bedrijf geen transport kan regelen.. Of desnoods jijzelf.
OK, bedrijf op slot, maar je kan het wel zelf gaan ophalen? Dan kan een transporteur dat toch ook?
En transportbedrijven werken toch nog gewoon? Mogen dat ook gewoon.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3399484
dinky89 schreef: di 31 mar 2020, 08:00 Waarom Nederland vergeleken met andere landen weinig IC-bedden heeft - https://nos.nl/l/2328874
Kan mogelijk een verschil verklaren maar ik kan mij niet voorstellen dat het zo'n groot verschil oplevert....
Mooi stukje om het recht te l*llen?

Dat gevoel krijg ik er een beetje bij. Het is straks makkelijker te kiezen wie wel en niet, omdat je dat normaal al doet?
Ik kan me niet van het gevoel ontdoen dat een financieel plaatje toch ook sterkte invloed erop heeft , naast de filosofie " voltooid leven" zeg maar.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3399485
Anne in Zweden schreef: ma 30 mar 2020, 23:55 De vriezers kunnen aan als er een stopcontact is, maar zo'n aggregaat is inderdaad een goed idee. Kunnen we wel van de buren lenen.

Misschien maak ik me ook druk om niets, ik ben ook normaal altijd nerveus als we met een afgeladen barfaanhanger terugkeren naar Zweden, ook al doen we niets illegaals. Ik zal wel een smokkelaar zijn geweest in een vorig leven. :biggrin2:
Ik kan het je niet zeggen. Er is wel verschil in barf leveranciers, de een komt wel naar Duitsland de ander niet. Ik weet niet waaraan dat ligt! Of dat met regels te maken heeft.
Wij nemen zelf wel ook mee, maar dat is dus eigen gebruik. Ik weet niet hoeveel jij gaat meenemen, best veel gok ik , en weet niet hoe ze bij de grens doen. Hier staan ze te controleren, de Duitsers,, maar dat is volgens mij echt op wat kom je doen (er is nl niet te doen) en ben je ziek?
#3399487
dinky89 schreef: di 31 mar 2020, 08:00 Waarom Nederland vergeleken met andere landen weinig IC-bedden heeft - https://nos.nl/l/2328874
Kan mogelijk een verschil verklaren maar ik kan mij niet voorstellen dat het zo'n groot verschil oplevert....
;D
Ja sorry, ik vind het duidelijk geschreven door een Nederlander, laat ik het zo stellen.

Duitsland wil gewoon investeren in reserve voor 'je weet maar nooit' en NL wil niets onderhouden dat geld kost maar (meestal) niet nodig is.
Nu, in alle eerlijkheid, België was ook waarschijnlijk van plan het aantal bedden terug te brengen. Dat stond alleszinds op de politieke agenda. Omdat ze gewoon niet gebruikt werden. Dat zal nu wel van tafel zijn. ::) want nu weten we plots wel waarvoor ze dienen.
Door MillyMol
#3399488
Kaio schreef: di 31 mar 2020, 08:32 Mooi stukje om het recht te l*llen?

Dat gevoel krijg ik er een beetje bij. Het is straks makkelijker te kiezen wie wel en niet, omdat je dat normaal al doet?
Ik kan me niet van het gevoel ontdoen dat een financieel plaatje toch ook sterkte invloed erop heeft , naast de filosofie " voltooid leven" zeg maar.
Nederland heeft in vergelijking met andere Europese landen zo weinig IC-bedden omdat de artsen van tevoren heel goed nadenken of een patiënt wel enige kans heeft om zo’n opname, met alles wat daarbij komt kijken, te overleven met enige kwaliteit van leven. Er is niks geheimzinnigs o.i.d. aan. Dat Italiaanse ICU's zo ongelooflijk overspoeld zijn heeft vooral te maken met het feit dat echt iedereen daar opgenomen werd. In Nederland wordt gewoon eerst een zo goed mogelijke inschatting gemaakt van iemands overlevingskansen. Dat zou in het katholieke Italië echt ondenkbaar zijn.

In Nederland zijn, naast ICU’s ook SCU’s (Special Care Units, waar mensen komen te liggen die te goed zijn voor een ICU, maar te ziek voor een gewone afdeling) en CCU’s (Cardiac Care Units, waar mensen na bijvoorbeeld een hartinfarct of een dotter ingreep komen te liggen). Die categorieën komen in andere landen allemaal op de ICU terecht. Dan is het ook logisch dat ze daar meer bedden hebben.

Vergeet niet dat we in een zeer, zeer uitzonderlijke situatie zitten. Je kunt gewoon geen dure ICU capaciteit daarvoor genereren. Al die apparatuur die bij elk bed hoort is reteduur en staat daar dan maar ongebruikt oud te worden en kan na max. 10 jaar ongebruikt worden vervangen. Hoeveel denk je dat dat kost? Gaan we met zijn allen weer klagen dat de ziektekostenpremie of de belastingen in NL zo hoog zijn. In normale omstandigheden is de ICU-capaciteit in NL voldoende (maar is het personeel de bottleneck).

Laten we nu niet gaan paniekvoetballen en roeptoeteren m.b.t. de Nederlandse ICU-capaciteit omdat we ineens in een toch wel gevaarlijke pandemie zitten. Jullie hebben toch ook niet standaard FFP2-maskers en een zuurstoftank in huis voor het geval dat??? En wie van jullie beschikt er over een blusdeken, brandmelders en een brandblussertje in huis? De kans op brand is namelijk veel groter hoor.
Door Chouka
#3399493
MillyMol schreef: di 31 mar 2020, 09:51 Nederland heeft in vergelijking met andere Europese landen zo weinig IC-bedden omdat de artsen van tevoren heel goed nadenken of een patiënt wel enige kans heeft om zo’n opname, met alles wat daarbij komt kijken, te overleven met enige kwaliteit van leven. Er is niks geheimzinnigs o.i.d. aan. Dat Italiaanse ICU's zo ongelooflijk overspoeld zijn heeft vooral te maken met het feit dat echt iedereen daar opgenomen werd. In Nederland wordt gewoon eerst een zo goed mogelijke inschatting gemaakt van iemands overlevingskansen. Dat zou in het katholieke Italië echt ondenkbaar zijn.

In Nederland zijn, naast ICU’s ook SCU’s (Special Care Units, waar mensen komen te liggen die te goed zijn voor een ICU, maar te ziek voor een gewone afdeling) en CCU’s (Cardiac Care Units, waar mensen na bijvoorbeeld een hartinfarct of een dotter ingreep komen te liggen). Die categorieën komen in andere landen allemaal op de ICU terecht. Dan is het ook logisch dat ze daar meer bedden hebben.

Vergeet niet dat we in een zeer, zeer uitzonderlijke situatie zitten. Je kunt gewoon geen dure ICU capaciteit daarvoor genereren. Al die apparatuur die bij elk bed hoort is reteduur en staat daar dan maar ongebruikt oud te worden en kan na max. 10 jaar ongebruikt worden vervangen. Hoeveel denk je dat dat kost? Gaan we met zijn allen weer klagen dat de ziektekostenpremie of de belastingen in NL zo hoog zijn. In normale omstandigheden is de ICU-capaciteit in NL voldoende (maar is het personeel de bottleneck).

Laten we nu niet gaan paniekvoetballen en roeptoeteren m.b.t. de Nederlandse ICU-capaciteit omdat we ineens in een toch wel gevaarlijke pandemie zitten. Jullie hebben toch ook niet standaard FFP2-maskers en een zuurstoftank in huis voor het geval dat??? En wie van jullie beschikt er over een blusdeken, brandmelders en een brandblussertje in huis? De kans op brand is namelijk veel groter hoor.
In België is een hoogbejaard echtpaar van 90 jaar genezen van Colvid 19. De man heeft een aantal dagen aan de beademing gelegen. Fijn dat hij die kans gekregen heeft.
Door Lizzy
#3399495
MillyMol schreef: di 31 mar 2020, 09:51 Nederland heeft in vergelijking met andere Europese landen zo weinig IC-bedden omdat de artsen van tevoren heel goed nadenken of een patiënt wel enige kans heeft om zo’n opname, met alles wat daarbij komt kijken, te overleven met enige kwaliteit van leven. Er is niks geheimzinnigs o.i.d. aan. Dat Italiaanse ICU's zo ongelooflijk overspoeld zijn heeft vooral te maken met het feit dat echt iedereen daar opgenomen werd. In Nederland wordt gewoon eerst een zo goed mogelijke inschatting gemaakt van iemands overlevingskansen. Dat zou in het katholieke Italië echt ondenkbaar zijn.

In Nederland zijn, naast ICU’s ook SCU’s (Special Care Units, waar mensen komen te liggen die te goed zijn voor een ICU, maar te ziek voor een gewone afdeling) en CCU’s (Cardiac Care Units, waar mensen na bijvoorbeeld een hartinfarct of een dotter ingreep komen te liggen). Die categorieën komen in andere landen allemaal op de ICU terecht. Dan is het ook logisch dat ze daar meer bedden hebben.

Vergeet niet dat we in een zeer, zeer uitzonderlijke situatie zitten. Je kunt gewoon geen dure ICU capaciteit daarvoor genereren. Al die apparatuur die bij elk bed hoort is reteduur en staat daar dan maar ongebruikt oud te worden en kan na max. 10 jaar ongebruikt worden vervangen. Hoeveel denk je dat dat kost? Gaan we met zijn allen weer klagen dat de ziektekostenpremie of de belastingen in NL zo hoog zijn. In normale omstandigheden is de ICU-capaciteit in NL voldoende (maar is het personeel de bottleneck).

Laten we nu niet gaan paniekvoetballen en roeptoeteren m.b.t. de Nederlandse ICU-capaciteit omdat we ineens in een toch wel gevaarlijke pandemie zitten. Jullie hebben toch ook niet standaard FFP2-maskers en een zuurstoftank in huis voor het geval dat??? En wie van jullie beschikt er over een blusdeken, brandmelders en een brandblussertje in huis? De kans op brand is namelijk veel groter hoor.

Ik. Ik heb twee brandmelders aangesloten op NES, die ook uitbellen naar mijn telefoon, mocht ik niet thuis zijn. Ik heb twee gewone brandmelders (ook 1 in de schuur) en 2 koolmonoxide melders. Verder twee brandblussers en meerdere blusdekens en kan ik in het donker m'n vluchtroute vinden, alwaar ook twee hondenriemen hangen om de honden mee naar buiten te kunnen nemen.

Ik vind het een beetje voorbereid zijn op een pandemie geen probleem hoor. We zijn gewaarschuwd met Ebola, SARS en MERS en nog kleed Nederland alle zorg uit. Maar goed, laatste keer dat ik keek hebben we als volk deze stroming van politiek zelf gekozen en dus ook gekozen voor een uitgeklede steeds duurder wordende markt-werkende zorg.

De hele wereld heeft natuurlijk toch wel een beetje z'n harses in het zand gestoken en gedacht dat we zo'n pandemie als deze niet gingen krijgen. Gegokt en verloren.

En toch krijg ik een beetje het gevoel dat wat je hier schrijft niet helemaal in lijn is met wat je eerder schreef?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3399500
Kaela schreef: ma 30 mar 2020, 18:19 Taxichauffeurs wilden protesteren op het malieveld omdat zij niet gecompenseerd worden vanwege corona.

Dan heb je echt niet helemaal begrepen wat er momenteel speelt hoor ::) ::) ::)
Nou, ik denk dat ze best een punt hebben.
Best vervelend hoor, als je al zowat 2 maanden weinig of geen inkomsten hebt en niet in aanmerking komt voor compensatieregelingen (wat die zijn voor grotere bedrijven; die bijv bedrijfsruimte elders dan hun woonadres hebben). In de tussentijd moet er wel hypotheek betaald worden en eten op tafel en de kinderen nieuwe kleding en schoenen waar ze uitgroeien.

Ik krijg sinds een tijdje best agressieve gevoelens van meneer Wiebes. Met zijn 'zzp'ers kiezen er zelf voor' :hammer:
In sommige sectoren zijn er geen banen in loondienst, is alles eigen baas (denk aan creatieve beroepen). En als dat sinds half februari al je klussen geannuleerd worden en ook alles tot zeker na de zomervakantie, is dat niet een heel prettig idee. Veel van deze eigen ondernemers hebben namelijk ook een leven met bijbehorende financiele lasten.
En ergens aardbeien gaan plukken of asperges steken is ook niet altijd een optie.
Door Lizzy
#3399501
koekje schreef: di 31 mar 2020, 11:00 Nou, ik denk dat ze best een punt hebben.
Best vervelend hoor, als je al zowat 2 maanden weinig of geen inkomsten hebt en niet in aanmerking komt voor compensatieregelingen (wat die zijn voor grotere bedrijven; die bijv bedrijfsruimte elders dan hun woonadres hebben). In de tussentijd moet er wel hypotheek betaald worden en eten op tafel en de kinderen nieuwe kleding en schoenen waar ze uitgroeien.

Ik krijg sinds een tijdje best agressieve gevoelens van meneer Wiebes. Met zijn 'zzp'ers kiezen er zelf voor' :hammer:
In sommige sectoren zijn er geen banen in loondienst, is alles eigen baas (denk aan creatieve beroepen). En als dat sinds half februari al je klussen geannuleerd worden en ook alles tot zeker na de zomervakantie, is dat niet een heel prettig idee. Veel van deze eigen ondernemers hebben namelijk ook een leven met bijbehorende financiele lasten.
En ergens aardbeien gaan plukken of asperges steken is ook niet altijd een optie.
Maar NU protesteren, terwijl je 2 meter uit mekaar moet blijven, is gewoon dom.

En verder ben ik het helemaal met je eens.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door