Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Laika
#3395024
en dan blijkt het toch nog een klote dag te worden.

Vanmorgen was de cv ketel in storing. Monteur gebeld. Tsja oud beesie (klopt) en de storing zat in een deel waar alleen Nefit monteurs aan mogen sleutelen. Kost je al snel 300 euro zonder materiaal en dat voor een oude ketel. Wij hadden al besloten dat er dan maar een nieuwe moest komen toen de monteur van boven riep: Hij doet het weer! Na wat rommelen en tikken kwam er weer leven in.
Het kan natuurlijk elk moment afgelopen zijn met de ketel maar zolang hij het doet.. :)

Het heeft hier bijna de hele dag geregend en toen we om half 3 naar buiten gingen zagen we dat er een slachtpartij had plaatsgevonden in de kippenren. Van onze 4 overgebleven kippen lagen er 3 dood in de ren en de laatste is ws meegenomen want die konden we nergens vinden. Ach die arme kippen. Het waren van die superlieve kakelkonten :'( :'( :'( :'( Gewoon vermoord op klaarlichte dag. We hebben er van alles aan gedaan om roofdieren geen kans te geven maar blijkbaar was het niet voldoende zodat we ons nu ook nog hartstikke schuldig voelen :-[
Door Lizzy
#3395025
Nou ja, je weet nu in ieder geval dat de ketel op de laatste beentjes loopt :biggrin2:

Van de kippen is echt waardeloos zeg :'( . Enig idee welk roofdier ze om heeft gebracht? Maar waarom voel je je schuldig lieve Laika, je hebt alles gedaan om het te voorkomen :-* ! Blijft het wel vreselijk rot, daar niet van :'( . Sterkte :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3395042
fijn dat de ketel nog ff meegaat. Hier hangt ook zo'n lijk, maar doet het nog prima, dus lama hangen.

Ruk zeg van die kippies. :( Overdag zou je bijna gaan denken aan een buizerd, maar die hebben zich hier altijd beperkt tot 1 kip per keer en die bleef dan ook achter in de ren. Zou haast een vos geweest moeten zijn. Ze 100% beschermen tegen roofdieren is nou eenmaal erg lastig en al zou je fort knox maken voor ze, kunnen ze nog altijd de vogelgriep krijgen van een overvliegende gans.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3395045
Geen reden om je schuldig te voelen hoor.
Hier zijn ze vrij goed beschermd tegen de vos (niet 100% ze) maar buizerds en marters niet hoor. Je kan ze idd niet tegen alles beschermen. Al zeker niet op klaarlichte dag. Risico's horen bij het leven.

Maar het blijft wel erg jammer. :-\
Gebruikersavatar
Door Laika
#3395054
Dank jullie wel voor het medeleven :-*

Wij denken ook dat het een vos geweest is. 'S nachts zaten de kippen in het hok achter een kippenluikje dat automatisch open en dicht gaat. De grote ren van 15 x 15 staat rondom hoog in het gaas. Niet geheel vosproof ben ik bang maar voor overdag leek het ons afdoende, al heb ik wel vaker een vos langs de ren zien lopen overdag. Juist omdat het gisteren de hele dag regende pakte de vos zijn kans. Wij waren binnen en hebben niets gehoord. Eerder aanvallen van roofvogels meegemaakt en dan is het een geweldige herrie buiten door alle kraaien en gaaien die zich ermee bemoeien. Ik weet nog niet of we wel nieuwe kippen gaan nemen. We willen ze niet in een kleine ren houden en een grote ren roofdierproof maken kost een hoop geld en zwaar werk.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3395070
Als je de bovenzijde van het gaas, zo'n halve meter tot een meter niet ondersteund (dus nergens vastmaken) , kan de vos er heel moeilijk overheen. Zorg dat het rechtop blijft staan zolang je er niet aan komt, zo kan hij er niet overheen springen. Maar als hij gaat klimmen valt het gaas om naar zijn kant. Knappe vos die daar overheen komt.

Als je erop wil googlen, ze passen dat ook toe voor katten.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3395073
Wij hadden schrikdraad rondom het stuk waar de kippen liepen. Dat helpt goed tegen vossen, maar helaas niet tegen roofvogels. Vanwege de roofvogels zitten ze hier nu in een ren afgedekt met een net. Niet fijn, maar totdat er een andere oplossing is, moet het maar even.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3395079
Ik weet het eigenlijk niet, weet iemand of bomen en struiken helpen tegen roofvogels?
Gaan de kippen daaronder schuilen en werkt het afschrikkend of duikt een roofvogel daar gewoon onder?

Benjamin, mijn witte konijntje dat een achterpootje mist, is wel een heel gemakkelijk doelwit voor een roofvogel als ik er zo over nadenk. :-\
Hij is niet zo snel, en dan nog knalwit. Die zie je zelfs in het donker nog. :-X
Gebruikersavatar
Door doranto
#3395080
pearlsofpassion schreef: vr 14 feb 2020, 13:36 Ik weet het eigenlijk niet, weet iemand of bomen en struiken helpen tegen roofvogels?
Gaan de kippen daaronder schuilen en werkt het afschrikkend of duikt een roofvogel daar gewoon onder?

Benjamin, mijn witte konijntje dat een achterpootje mist, is wel een heel gemakkelijk doelwit voor een roofvogel als ik er zo over nadenk. :-\
Hij is niet zo snel, en dan nog knalwit. Die zie je zelfs in het donker nog. :-X
Hier helpen bomen en struiken helemaal niets. Toen wij nog geiten hadden, hadden we geen last van roofvogels. Nu ze weg zijn wel. De kippen hebben hier genoeg bomen en struiken, maar voor de roofvogels is dat geen belemmering.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door