Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3394689
Je loopt met je 11 jarige teckel in een losloopgebied met een vriendin. Dan kijk je na een poosje waar je teckel blijft en zie je die niet meer. Na een half uur zoeken vinden ze haar terug en is ze ernstig gewond door een andere hond en is ze bij de da ingeslapen. Nu is de eigenaar van de andere hond zeer aso want die heeft niks laten weten, niet ingegrepen enz. Maaruh waar was dan het baasje van de teckel..... en wat als de eigenaar van de andere hond net zo nonchalant om is gegaan met zijn hond daar. Die weet dan dus net zo goed niet wat er gebeurd is. Hoe ver is je teckel van je weg geweest als je zelf niks gehoord of gezien hebt?
Ik vind het uiteraard heel verdrietig voor de teckelmensen, maar ik vind het een raar verhaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door hannabelgje
#3394692
Dat is het verhaal inderdaad. In de teckelgroep staat het er heel anders. Dat ze haar vonden na een half uur zoeken.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door smulpaap
#3394694
Tja , wat jij je afvraagt, daar ben ik het mee eens
Opmerkelijk . ::) als dit echt pas na een half uur opvalt ?
En juist met kleine rassen moet je opletten denk ik . Je kunt er tegenwoordig echt niet meer vanuit gaan dat er alleen maar sociale honden lopen in een losloopgebied
Thara blijft ook weleens een stukje achter
Maar ik ga zelf nooit te ver vooruit
Ik let ondertussen op welke honden er zoal rondlopen . En zonodig ga ik zelf even terug

Maar het is natuurlijk triest ,om op die manier je hondje te moeten verliezen
Door Siberienne
#3394696
Haar na een half uur pas kwijt zijn of haar vinden na een half uur zoeken vind ik wel twee verschillende dingen. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat je zo'n klein hondje in hoog gras niet zomaar vindt. Wel apart dat ze geen gegil gehoord heeft ofzo.

Al met al gewoon een erg triest verhaal ...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3394700
Half uur weg of half uur zoeken nog daaraantoe, maar je hond tientallen meters (hou ik het voor het gemak op tussen de 50 en 100 meter) van je vandaan vinden, waar hij dan verscheurd zou zijn/meerdere keren gebeten en je hebt geen kik van de doorgaans prima (kunnen gillen teckel) gehoord.

Dat is geen raar verhaal, dat is een heel raar verhaal.
Door Lizzy
#3394702
hannabelgje schreef: vr 07 feb 2020, 21:08 Dat is het verhaal inderdaad. In de teckelgroep staat het er heel anders. Dat ze haar vonden na een half uur zoeken.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Dit is hier niet leesbaar.

Ik kan het met 1 ding volledig eens zijn en dat is dat het arme diertje zo absoluut niet aan haar einde had mogen komen :'(
Door Tanna
#3394703
Ja, het blijft raar. Mijn hondjes zouden ook echt niet onopgemerkt zo'n eind bij me vandaan zijn.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3394704
Angelique schreef: vr 07 feb 2020, 22:24 Half uur weg of half uur zoeken nog daaraantoe, maar je hond tientallen meters (hou ik het voor het gemak op tussen de 50 en 100 meter) van je vandaan vinden, waar hij dan verscheurd zou zijn/meerdere keren gebeten en je hebt geen kik van de doorgaans prima (kunnen gillen teckel) gehoord.

Dat is geen raar verhaal, dat is een heel raar verhaal.
Nou dat dus. Als je hond verscheurd wordt zonder dat je het doorhebt, dan kun je leuk een ander van alles gaan verwijten, maar dan ben je zelf zeer zeker ook niet helemaal zuiver bezig.

De hele cultuur van vingertjes wijzen en een ander de schuld geven begint wel een heel vervelende te worden.
Door frodo quin
#3394758
Wat erg! Zeker voor het hondje, maar ook voor het baasje. Onoplettend zijn maakt niet dat je niet afziet als je hond overlijdt en al zeker niet op zo'n manier.

Inderdaad wel heel vreemd dat ze niets gemerkt heeft. Als zij dat niet gedaan heeft, hoe kan ze er dan van uit gaan dat de eigenaar van de andere hond wel iets gemerkt heeft?
Gebruikersavatar
Door pike
#3394760
Niks gehoord, niks gezien. Dat komt op mij toch wel erg ongeloofwaardig over. Ze liep met meerdere honden volgens het stukje. Die hebben dus ook niet gereageerd toen er wat gebeurde? Dat kan ik ook maar moeilijk geloven. Misschien was het zelfs wel een van die "meerdere"...
Als je niets hebt gezien of gehoord en er ook geen andere eventuele getuigen zijn kan je ook niet met de vinger naar een grote onbekende wijzen. En te denken dat in een losloopterrein alleen sociale honden lopen dat is wel heel erg naïef. Wat er ook is gebeurd, het blijft hoe dan ook vreselijk voor de Teckel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door