Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3393957
pearlsofpassion schreef: ma 27 jan 2020, 17:03 Ik zou de hechtingen dagelijks controleren. En zolang die gewoon goed genezen en rustig zijn, eraf blijven.
Pas als ze wat minder ideaal zouden genezen, zou ik gaan smeren. Honingzalf is super voor open wonden of krabben/ondiepe sneden. Bij hechtingen blijf je er naar mij idee best zoveel mogelijk af zodat ze er ook niet aan gaan zitten.
Thanks, zo'n gevoel had ik ook. Ik blijf er netjes vanaf.
Wel HEEL moeilijk, want het zit onder zijn kin en achter zijn oor, en dat zijn nou net zijn/onze favoriete knuffel/kriebelplekjes.... :-\

Vandaag was mijn vader weer druk, en vriendje werken, en heel stoer toch weer lekker wezen wandelen. Op zich ging het goed, maar ik durfde niet langer te blijven dan het rondje, en elke keer als ik iemand zag lopen, moest ik stilstaan en eerst kijken of, en wat voor hond erbij was.
Ik ben zo bang om die mevrouw weer tegen te komen, aan de andere kant zou ik graag willen laten weten wat de schade/kosten zijn... >:(
Snow liep even weg toen ik ze in de auto wilde zetten, en dat was wel even een dingetje, doet hij wel vaker maar nu raakte ik gewoon in paniek :o Ik hoop dat het nog wel slijt, morgen nog een rondje en dan is mijn vader met de hondjes mee, dan kan ik vast wat relaxer voor mezelf bezig zijn.... :)
Door tt-tjes
#3393999
Misschien dat je er wel zilverwater op kunt spuiten?

Wel ff een andere vraag, ken je die mevrouw met haar hond, ben je haar al vaker tegengekomen? Want anders zou ik toch uitzoeken wie het was en haar de rekening presenteren.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3394355
Wat lief!
Het gaat op zich best goed, alleen sinds 2 dagen is het zo verleidelijk voor hem om te krabben. Als we er zijn blijft hij er op zich mooi af. Hierdoor is het voor ons zo verraderlijk om het door te hebben, dus soms vergeten we hem soms te wijzen dat het niet mag.

Jacy was al geen lieverdje met andere honden, maar daar is hij redelijk stabiel in gebleven. Vandaag zelfs met 2 grote zwarte honden (labrador en dogachtige) gespeeld, maar het was net op een randje en ik vond het ook spannend, dus een bal gegeven en Jacy is even weggelopen.

Snow rent op zich weer overal op af, maar als hij bang is voor een hond, komt hij wel naar mij. Die gereserveerdheid is nieuw. Hij kan niet meer ZO uit zijn bol gaan, dus ik hoop dat hij nog verder bijtrekt. Verder is Snow aan de lijn heel erg bang voor honden, ook voor honden die echt niet bij hem kunnen komen...

Zelf was ik de eerste keer heel bang daar, vandaag ook even geschrokken want ik zag dus eenzelfde mevrouw, maar met hele andere hond (die grote dog) en een heel ander accent ;) Ik loop weer wat rustiger, alleen let ik er wat beter op dat ik snoepjes bij heb. Ik durf even geen 'lege' zak te hebben (terwijl dat eerder wel eens gebeurde ::) )

Foto's van de wondjes vandaag, die achter zijn oor is heel mooi acceptabel

Wondje op zijn keel, hier krabt hij wel eens
WhatsApp Image 2020-02-01 at 20.42.04 (3).jpeg
WhatsApp Image 2020-02-01 at 20.42.04 (3).jpeg (110.92 KiB) 1747 keer bekeken

Deze zit precies in de vouw in zijn oor. Volgens mij heeft hij volledige functie van zijn oor (hij beweegt hem bijna op dezelfde manier als de ander, hij blijft iets achter maar dat kan door de hechting komen)
WhatsApp Image 2020-02-01 at 20.42.04 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-02-01 at 20.42.04 (1).jpeg (103.46 KiB) 1747 keer bekeken
Bijlagen
WhatsApp Image 2020-02-01 at 20.42.04.jpeg
WhatsApp Image 2020-02-01 at 20.42.04.jpeg (76.64 KiB) 1747 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3394366
Ziet er mooi uit. Maar het duurt nog wel een paar dagen voor het dicht is, denk ik.
Dus nog wel even opletten met krabben.
:)
Maar ziet er mooi rustig uit. Komt wel goed.
Gelukkig he. Pffff...
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3394757
Hoi!
Achter zijn oor blijft mooi, de hechtingen er uit gehaald en de dag erna had hij er toch gekrabd dus wel gebloed maar die wond is gewoon mooi.
Onder zijn kin is een smerige wond, daar heb ik de hechtingen er wisselig uitgehaald. Er zit er nu nog 1 in, die zit in een dikke korst. Morgen wordt het 2 weken, dus hij moet er dan wel snel uit.
De korst heb ik langs de randen van de week al los gepeuterd en dat is mooi genezen.
Een beetje lastig iets dus, er zit een korst in de wond die genezing tegenhoudt, waar de laatste hechting nog in zit, dus de hele korst durf ik er nog niet af te halen... (durf ik op het werk ook nooit, wonden/korsten laat ik altijd aan mijn collega over ;) )

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3394764
Moet die er dan uit? Zijn het hechtingen die niet vanzelf oplossen? Anders komt het toch vanzelf met die korst wel los, wanneer dat ook mag zijn?
Ik bleef eraf hoor.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3394769
Na 2 weken kan de hechting ook gaan ontsteken, je wilt die er dus dan wel uit ook.
Fijn dat het er op zich mooi uitziet, zou je de korst wat kunnen losweken? Of vaseline opdoen?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3394845
Ik heb vandaag inderdaad de laatste hechting eruit gehaald, en een groot deel van de korst kwam mee.
IMG_20200209_213310.jpg
IMG_20200209_213310.jpg (77.37 KiB) 1553 keer bekeken
Ik denk dat hij wel mooi gaat sluiten, met honingzalf echt met 2 dagen.

Wonden zijn makkelijk. Helaas zijn er dingen die langer nodig hebben om te herstellen... :( Jacy was al niet de allerliefste tegen anderen, maar hij is nu stabiel gebleven. Snow kon eerder soms echt een rotbeest zijn, rent als kip zonder kop op alles af. (ging dan wel op 5-7 meter netjes liggen voor hij verder ging, maar naar mij luisteren dan niet meer).
Dat onbezonnen is veel minder geworden, hij rent nog graag op honden af, maar niet meer zo blij-ei als eerst, en als hij twijfelt gaat hij niet meer liggen en afwachten maar rent in een bochtje weg.
Aan de lijn is Snow een ramp geworden, alles is spannend, zelfs ienie-minie hondjes... Dat wordt een lange weg om het eruit te krijgen... Hopelijk gaat het over een paar weken beter...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door sam28
#3394870
Succes met trainen, ik weet nog hoeveel tijd daar in gaat zitten in de hoop dat het er uit gaat.
Fijn dat de wonden er goed uit zien.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3396421
Wat fijn dat de wonden goed genezen zijn! :)
Dat Jace stabiel is gebleven naar andere honden is toch fantastisch!

Misschien een tipje voor Snow.
Bandit is (ook) onzeker naar andere honden als hij aangelijnd is. Als we nu een hond naderen kijk ik goed naar hem. Vaak laat ik hem staan, zodat hij rustig de energie kan onderzoeken van de andere hond (op afstand he). Als het te spannend wordt, loop ik weg. Daarmee voorkom ik dat Bandit in de situatie komt dat hij het té eng vindt en meent te moeten uitvallen.
Ik geef hem ook de ruimte als hij zelf wegloopt (een zijstraat neemt i.v.p. rechtdoor) en ga met hem mee.
Hierdoor heeft hij meer zelfvertrouwen gekregen en gaat het passeren van andere honden veel makkelijker.

Ik begrijp dat dit lastig is als je twee honden hebt, maar misschien heb je er iets aan. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door