Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3393804
Ik ben gisteren onderuit gekletterd en heb mijn ribben gekneusd. En dat doet au. Nu bezig met de diclofenac omdat zonder iets echt niet gaat. Maar ik weet uit ervaring dat dit nog wel even gaat duren dus zijn er mensen die tips hebben voor natuurlijke pijnstilling en wat eventueel ook herstel kan bevorderen? We gaan over een maand op langlauf vakantie namelijk en ik wil wel wat kunnen doen..
Gebruikersavatar
Door Ina
#3393808
Iets 'natuurlijks' zou ik nu ook kiezen voor Arnica en/of traumeel

Qua chemische pijnstilling is mijn ervaring dat een combinatie van paracetamol+ibuprofen beter werkt als alleen diclofenac

Veel sterkte, hopelijk is de heftigste pijn snel onder controle
#3393810
Het gaat wel behalve gaan opstaan als ik lig en draaien in bed. Da's niet echt een feest zullen we maar zeggen. Verder doen we vandaag maar rustig aan bewegen. Meneer laat de honden uit en ik doe alles op eigen tempo maar probeer wel wat te doen om niet al te stijf te worden

Arnica heb ik, CBD ga ik morgen naar op zoek om te zien of dat werkt. Alleen wel graag echt THC vrij ;)

Dank !
Door Lizzy
#3393821
Siberienne schreef: zo 26 jan 2020, 12:29 Het gaat wel behalve gaan opstaan als ik lig en draaien in bed. Da's niet echt een feest zullen we maar zeggen. Verder doen we vandaag maar rustig aan bewegen. Meneer laat de honden uit en ik doe alles op eigen tempo maar probeer wel wat te doen om niet al te stijf te worden

Arnica heb ik, CBD ga ik morgen naar op zoek om te zien of dat werkt. Alleen wel graag echt THC vrij ;)

Dank !
Jacob Hooy is een goed merk, makkelijk aan te komen en absoluut THC vrij.
Door Lizzy
#3393831
Da's altijd fijn! Ik ga morgen gelijk weer ff halen. Overigens neem ik de 2,75% want ik krijg een duf hoofd van de 5%. Vraag me niet waarom. Het is dus heel persoonlijk maar ja goed, jij hebt nog weinig/geen ervaring begrijp ik? Ik nam de 2,75%..... Nee, herstel. Als je in de regel heel gevoelig op medicatie reageert: dan nam, ik de 2,75%. Als je de dubbele dosis normaal gesproken neemt voor enig effect: dan nam ik de 5%.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3393837
Ik heb hier ook de JH 2.75 en die helpt mij redelijk goed om te slapen zonder dat ik wakker wordt van pijn in mijn gewrichten

Bedenk wel dat die van Jacob Hooy echt goor smaakt
Ik had hem ooit gekocht voor Misty maar daar krijg ik hem echt niet zonder 'dwang' binnen

Dus nu gebruik ik hem zelf maar, ik weet waarvoor ik die smerigheid inneem ;)
#3393839
Siberienne schreef: zo 26 jan 2020, 11:18 Ik ben gisteren onderuit gekletterd en heb mijn ribben gekneusd. En dat doet au. Nu bezig met de diclofenac omdat zonder iets echt niet gaat. Maar ik weet uit ervaring dat dit nog wel even gaat duren
...
Het gaat wel behalve gaan opstaan als ik lig en draaien in bed.
Heel herkenbaar.
Mijn ervaring is dat niets nemen nog het beste is.
Ik lees duidelijk dat je schreef: 'zonder iets echt niet gaat'
maar met iets gaat ook niet.
Zonder iets voel je wat je doet en speel je het klaar om zo te bewegen en zo te draaien dat het het minst pijnlijk is.
Met iets voel je de pijn niet of minder en doe je bewegingen die het verergeren. Het duurt dan langer voor het genezen is.
#3393866
Chouka schreef: zo 26 jan 2020, 18:51 Heel herkenbaar.
Mijn ervaring is dat niets nemen nog het beste is.
Ik lees duidelijk dat je schreef: 'zonder iets echt niet gaat'
maar met iets gaat ook niet.
Zonder iets voel je wat je doet en speel je het klaar om zo te bewegen en zo te draaien dat het het minst pijnlijk is.
Met iets voel je de pijn niet of minder en doe je bewegingen die het verergeren. Het duurt dan langer voor het genezen is.
Ja klopt maar ik leg de grens wel bij door kunnen ademen ;) voor de rest doe ik rustig aan en heb me maar even ziek gemeld voor ‘t werk. Ik heb ooit geprobeerd door te werken met twee gebroken ribben en dat was niet slim...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door