Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door ellenned
#3393800
Anderhalf jaar geleden ben ik gescheiden. Dit houdt in dat ik nu in een drukke wijk in een appartement woon, zonder vogelgeluiden etc. Ik ben heel erg dol op de natuur, kan uren naar vogeltjes kijken en luisteren. We hadden een caravan in een natuurgebied, maar dat is allemaal weg. En daar ben ik prima mee maar ik mis het heel erg.....Yilla woont voornamelijk bij mijn ex, door mijn onregelmatige werktijden is het haast niet te doen om haar bij mij te hebben.

Dus nu dacht ik...zou een vogeltje, parkietje of weet ik veel leuk zijn, eentje die praat of zingt ::) Maar ik ben werkelijk totaal blue in het land der huisvogeltje :biggrin2: Ik ben niet zo dol op beesten in een kooitje dus ik zou het leuk vinden als hij of zij los kan vliegen, en moet je er 1 of 2? Wie kan mij er meer over vertellen of linkjes geven zodat ik mij er meer in kan verdiepen?
En Barfen ze ook :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3393801
Vogeltjes zijn erg leuk om gezelligheid in huis te halen!

Je kunt kiezen uit zangvogels zoals kanaries, of parkieten of andere kromsnavels. Die kwetteren meer, kanaries zingen vooral. Zebravinken maken een vrij monotoon geluidje. Als je in een dierenwinkel gaat luisteren hoor je al snel verschil.

Parkietjes en kanaries kun je tam genoeg maken om los te vliegen. En vaak worden ze ook tam genoeg om echt gezelligheid van te hebben, dat ze bij je komen zitten. Ik zou er wel altijd twee nemen, desnoods de tweede pas als je de eerste tam hebt. Want het zijn groepsdieren en alleen verpieteren ze.

Ik weet zo geen linkjes voor je, ben zelf meer van de papegaaien. WIl je nog wel meegeven dat de dierenwinkel niet zo’n goede plek is om te kopen. Een hobbiekweker is een meer geschikte plek. Of herplaatsers, ik gok dat marktplaats ook vol staat met kleine vogeltjes.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3393802
Ik heb een grasparkietje gehad, en hij was geweldig :)
Hij kon praten, komen als ik riep/op mijn schouder klopte. Nam zaadjes trosgierst van mijn lip aan, was dol op knuffelen, echt heel gezellig. Toen hij dood was, wist ik het meteen, want ik kreeg altijd een kwettertje bij thuiskomst.
Grasparkieten schijnen het liefst met z'n tweeën te leven. Toen ik ging studeren dacht ik lief te zijn door een tweede te kopen, maar omdat de eerste al zo dol op mij was, is het nooit een koppeltje geweest. Dus of zorg ervoor dat je heel veel tijd hebt zodat hij/zij echt je partner kan worden, of koop er 2.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door ellenned
#3393803
Ahhh dank jullie wel! Ik word nog enthousiaster :) Ik weet nu waar ik een beetje op moet googelen. Ik denk dat ik zeker tijd heb om ze tam te krijgen, ik werk voornamelijk avonden en nachten en ben overdag veel thuis.
Beetje de stilte verdrijven en iemand om tegen te kletsen ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door