Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3393136
Ik wil.van de Doils af , om te doseren is het ideaal met zo'n kleintje .Maar het staat te lang nu ik nog maar 1 klein hondje heb .
Ik wil.dus over op een goede kwaliteit visolie capsules. De juf eet nl geen ei en geen noten ook .
Hoeveel moet ik haar geven ? Ik geef haar nu 3 x per week 7 ml
Hoe doen andere mensen met kleine hondjes dit ? Is bv een visolie voor kinderen tot 6 jaar een optie ? Of is het een capsule leeg knijpen en een gedeelte geven ? Teveel leid al.snel.tot dunne poep
Het is dus puur voor de omega .gezondheidsproblemen zijn niet aan de orde
Door Ruisje
#3393142
De katten hier blieven geen vis dus die krijgen visolie. Twee keer per week delen ze 1 hema visolie* capsule en die knijp ik uit over hun eten. Nu nog twee katten, maar toen we nog meer katten hadden werd ook 1 capsule verdeeld over twee katten voor diegene die geen vis aten.

* niet de kinder of extra sterk, maar de gewone.
Door Lizzy
#3393143
Je kunt ook marine phytoplankton geven. Daar hoef je maar weinig van te geven, is heel gezond en dikke kans dat je hond daar ook geen diarree van krijgt. Ik vind maar een paar capsules kwalitatief goed en dat zijn wel grote capsules... Niet gezegd dat ze daar diarree van krijgt maar het kan. Je zou ook algenolie kunnen geven van Testa. Ook goede kans dat ze daar geen diarree van krijgt. Prachtig spul is dat.
Door smulpaap
#3393168
Doranto schreef: do 16 jan 2020, 12:37 Voer je regelmatig wild en vis? Volgens mij zou ze dan genoeg omega 3 binnen moeten krijgen ook al blieft ze geen ei.
Dat ben ik vergeten te schrijven
Madam lust geen vis
Wild is wisselend , gans eet ze momenteel weer wel . Maar ze blijft kieskeurig
Door frodo quin
#3393246
Ik geef Wolf (kat, maar qua formaat dus wel vergelijkbaar) soms een capsule algenolie. Hij eet hoofdzakelijk wild en anders bio, maar in periodes dat hij minder wild eet krijgt hij het dus wel af en toe. Hij heeft daar geen diarree van zolang het niet in combinatie met lever en nier is.

Royal green en artic blue hebben trouwens vrij kleine capsules.
Door smulpaap
#3393974
Even bekeken hoeveel ze kan hebben
Een hele capsule is te veel .dunne kak
Dus nu de helft gegeven ,en dat gaat goed
En ik neem de rest maar :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door