Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3393573
Siberienne schreef: wo 22 jan 2020, 22:32 Sommige kleine hondjes hebben volgens mij vaak nog meer behoefte aan uitdaging en interactie. Althans, ik heb een poosje regelmatig op een JRT gepast in mijn studententijd (gered uit een bench-op-balkon situatie trouwens) maar die was niet moe te krijgen ...

De JRT die ik heb gehad waren erg baasgericht . Wat de baas ook doet , als ik er maar bij mag zijn . En als het kan de baas helpen . We hebben de tuin eens helemaal verandert . Daar waren we een week mee bezig , en we hadden drie JRT . Ze waren net zo druk als wij , wandelen schoot er toen bij in . Maar daar taalden ze niet naar , komt de baas weer met een kruiwagen zand . Oh dan spring ik in de kruiwagen :D Maar wat is mijn maatje aan het doen ? Oh ik help ook wel even met die stronken . Ik moest laatst hoognodig naar de kapper , maar toen liep ik toevallig met Thara langs een kapper waar ik zonder afspraak naar binnen kon . Dus even gevraagd of de freule ook mee naar binnen mocht :biggrin2: Geen probleem . Ze lag eerst op de vloer , later zat ze op schoot . Dat dus :biggrin2: En met het klimmen der jaren hangen ze als een klit aan je . Maar ook hoe meer zielen hoe meer vreugd , ga ik bv uit eten dan kan juf gerust mee . Drie minuten even laten zien dat je als hond ook aanwezig bent . En met een guitig hoofd trek je altijd wel de aandacht . Dan verdwijnt ze onder tafel . En dan is het maar goed dat ik de lijn vast heb , anders zou ik haar bij wijze van vergeten :biggrin2: En ja daar naast is het veel bewegen en dat dagelijks , ze blijven tot hoge leeftijd actief . Maar ook uitdaging , honden wandelen . Ik als JRT kan dat ook vervelend gaan vinden . Ik werk bv graag met mijn neus , en ik ben erg slim dus kom maar op baas , verzin maar weer iets . Mee naar de bouwmarkt ? Ja hoor de hele familie Russell zat in de kar ( toen ik er nog drie had ) Dat dus allemaal . En je eigen karakter . Een baas met een rustig karakter is het beste voor dit type hond ;) Mensen vroegen ook vaak , word je daar niet helemaal gek van drie Russells ? Nee ! Als ze hun ei kwijt waren vond ik ze niet meer
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3393613
Toen wij besloten om een hond in huis te nemen (katten waren beiden net overleden), zou ik in principe thuis zijn de hele dag.... helaas bleek oud werkgeefster de verkeerde papieren te hebben ingeleverd (echt waar ;) ) en dus moesten mn collega en ik nog 2 en 3 maanden ‘aan het werk’....
Dat was behoorlijk k*t, want daar waren wij niet vanuit gegaan.. gelukkig werkte ML 5 min van zn werk af en kon thuis werken, dus de dagen dat ik werkte, werkte hij thuis tot een uur voordat ik thuis kwam, Ap ging dan in z’n bench voor een uurtje en dan kwam ik thuis en dan kon ie gaan en staan waar ie wilde....
Uiteindelijk, nu, nu ie ruim 7 is, en Saar ook, wil ie soms niet eens uit als ik thuis kom (om half 3), maar je wilt niet weten hoe schuldig ik me voel!!!!!
Maar een hele dag in de bench?????? Nee.... dat gaat er bij mij niet in, sorry....

Barfplaats wordt gesponsord door