Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3392930
Nadat we een huis kochten, hadden we een 5-jarenplan. Eén van de dingen was, dat we binnen 2 jaar een uitbouw zouden doen... We wonen er nu bijna 3 jaar, en de plannen worden wat concreter.
Nu stelt vriendje ineens de vraag om het helemaal anders te doen. Op zich geen verkeerd idee, en het is goedkoper ook....
WhatsApp Image 2020-01-12 at 12.31.21.jpeg
WhatsApp Image 2020-01-12 at 12.31.21.jpeg (112.06 KiB) 848 keer bekeken
Dit is hoe onze woonkamer er nu uitziet. Ik wilde eigenlijk op de plek waar nu de kerstboom staat, een deur. Dan is hij mooi in het hoekje bij de kast.
WhatsApp Image 2020-01-12 at 12.31.21(1).jpeg
WhatsApp Image 2020-01-12 at 12.31.21(1).jpeg (131.9 KiB) 848 keer bekeken
Dit is het stuk dat we bij het huis willen betrekken. Vriendje vroeg waarom we de bestaande deur niet konden veranderen? Op zich kan dat natuurlijk wel, maar ik heb dan het idee dat ik midden in de woonkamer een deur heb en dat is stom.
Aan de andere kant heb je dan wel een mooi hoekje voor iets (bijvoorbeeld computertafel o.i.d.

Wat vinden jullie? Als jullie andere ideeën hebben, graag! Eind februari komt er een aannemer kijken, dus brand los zou ik zeggen :)
Door MillyMol
#3392931
Tja, de plaats van de deur is afhankelijk van persoonlijke voorkeur hè.
Dan komt het neer op kosten. Als die een rol spelen dan zou ik de deur laten waar deze nu is. Als je een mooie onopvallende deur plaatst dan valt het niet zo op. De deur op een andere plek betekent een deel van de muur slopen om de muuropening te creëren en ergens anders een opening dichtmaken.

Als jullie dat zelf kunnen vallen de kosten natuurlijk wel weer mee: alleen materiaalkosten.
Door src_esther
#3392933
Ik raad jullie aan de boel even goed op te meten met bijvoorbeeld een Leica Geosystems Disto D1 Laserafstandsmeter en een plattegrond te maken van de huidige situatie en de gewenste situatie. Of hebben jullie dat al?
Er zijn meerdere gratis programma's waarmee je plattegronden kunt tekenen, ik ken deze: SweetHome3D.
Oh, ik zie dat die afstandsmeter tegenwoordig met bluetooth uitgerust is en er een Leica Sketch app is. Wauw, da's gaaf. ((Vind ik dan.))
Door Eef+Stippels
#3392989
Bij ons huidige huis en ons vorige huis zit/zat de deur in het midden van de kamer ;D
Ik vind het niet storend.

Het is net wat jullie voorkeur heeft en welk budget je ervoor wilt uittrekken.
Een tekening kan idd ook handig zijn om te bepalen waar alles moet komen. Hoe ga je de woonkamer straks inrichten qua meubels etc. en wat is dan handig qua looppad en ruimte om de deur te openen.

Succes met het uitvogelen ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3392995
Ik zie persoonlijk geen graten in de deur waar hij nu is. Ik denk dat ik dat zelfs liever zou hebben dan helemaal in de hoek.
Maar ja, onze deur naar de hal komt ook midden in de woonkamer uit...
Maar je moet daarin gewoon je eigen gevoel volgen.
En misschien eens wat huizen bekijken waar de deur in het midden van de kamer staat, zodat je weet hoe het kan zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door