Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3389529
Nu mijn lief voorlopig en in het ergste geval nooit meer mag autorijden zit ik lelijk in de puree wat vervoer betreft. Ik had al een elektrische fiets maar daar moet een nieuwe accu op en ik voel me ook niet zeker genoeg meer op een tweewieler, zo wankel.
Nu zit ik te kijken voor een elektrische driewieler en dan met twee wielen aan de voorkant, ik heb pas gelezen dat dat veel veiliger is omdat je dan betere stabiliteit hebt.
Ik kom uit op een heel mooie fiets van Van Raam maar ergens anders zie ik een bakfiets, ook leuk. Maar wel erg massief, zo'n bakfiets. En is dat dan toch niet erg zwaar ondanks dat hij elektrisch is?
Iemand hier die ervaring heeft?
Nadat ik dit had geschreven bedacht ik me dat twee wielen voor natuurlijk best lastig zijn, zwaarder met sturen en lastig met de draaicirkel.
Door charmed
#3389530
Hoi Tanna,

ik heb bij gebruiktebakfietsen.nl een fiets besteld, een bakfiets (voor mij was belangrijk dat er 8 honden in konden) deze kan je ook electrisch laten maken. Ik heb hem niet electrisch laten maken omdat ik dat voor nu nog geen prioriteit vond, maar het is zeker een aanrader. Ze maken de fiets op maat, precies zoals je hem hebben wilt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3389535
Ik ken iemand met reuma die een elektrische bakfiets voor grote honden heeft. En ze is daar tevreden over. Dus ik denk niet dat zo'n ding te zwaar is dan
Gebruikersavatar
Door koekje
#3389543
Ik rij al een tijdje met een bakfiets, sinds een paar maanden elektrisch (daarvoor volledig zelf trappen).
Met een driewieler is je draaicirkel iets groter ja, maar niets onoverkoombaar. Er zijn wel een paar dingen om op te letten, buiten de draaicirkel (is vooral met scherpe bochten). Je moet iets eerder de bocht insturen, want de totale fiets is ook wat langer. in de bocht zelf vooraf een beetje inhangen, voor je eigen (gevoel van) stabiliteit. Heel onstabiel terrein (kinderkopjes bijv) is niet prettig om over te fietsen, zeker niet met een lege of weinig gevulde bak en met een flinke vaart. De bak klappert dan meer en dan heb je de bak minder snel onder controle. Verder ben je ook minder snel dan andere (elektrische) fietsen. Een driewieler heeft kleinere wielen namelijk.

Verder kan ik het iedereen aanraden. Ik kan met gemak 4 kinderen vervoeren en dan ook nog een stapel boodschappen erbij.
Door Tanna
#3389557
Ik heb me bedacht dat ik misschien beter kan proberen toch nog mijn rijbewijs te halen. Ik heb rijles van mijn lief gehad en reed met de lesauto regelmatig naar Den Bosch. Toen mijn moeder ziek werd ben ik gestopt en door mijn moeilijke hoofd ben ik nooit meer verder gegaan. Misschien nu dan toch mezelf een schop onder mijn kont geven? De auto staat uiteindelijk voor de deur en dan kunnen we tenminste met z'n allen weg.
#3389565
Ik denk dat je rijbewijs halen dan een beter plan is.
Zonder iemand persoonlijk aan te vallen, ik vind die dingen vaak levensgevaarlijk op de weg, net omdat de bestuurder geen rijbewijs moet hebben maar zich wel als een auto in het verkeer begeeft. Dat geeft vreemde en gevaarlijke situaties. Ik vind dat een heel kwalijke zaak, voor de bestuurder zelf en alle andere weggebruikers, inclusief de zwakke.
Door Hanny
#3389566
Zo'n brommobiel is denk ik een goed idee. Natuurlijk afhankelijk van hoe ver en waar je zou willen rijden. Hier in Twente zie ik ze veel rijden en dat lijkt gewoon goed. Soms erg oude mensen en dan ziet het wat gammel uit, maar met gewoon gebruik lijkt het me een prima idee
Hoe lang zou het duren voor je je rijbewijs hebt enz? In die tijd is het toch wel prettig als je mobiel bent, zeker voor de komende koude tijd. Het lijkt mij een heel goed idee.

Hanny
Door K&D
#3389586
Ken je Incatechniek? Die maken van gewone en elektrische scooters (snorfietsen) driewielers met twee wielen aan de achteras. Wil je onbeperkte afstand dan is een snorfiets handig, en wil je alleen in de buurt of reikwijdte van de accu is een elektrische lekker rustig.
Mijn vader kan al jaren niet meer fietsen, en heeft een snorfiets met dubbele achteras en knort er de halve provincie mee rond in de zomer. Vrijheid blijheid :)
En dan is er ook nog iets als dit:
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Door Tanna
#3389809
pearlsofpassion schreef: za 16 nov 2019, 13:43 Ik denk dat je rijbewijs halen dan een beter plan is.
Zonder iemand persoonlijk aan te vallen, ik vind die dingen vaak levensgevaarlijk op de weg, net omdat de bestuurder geen rijbewijs moet hebben maar zich wel als een auto in het verkeer begeeft. Dat geeft vreemde en gevaarlijke situaties. Ik vind dat een heel kwalijke zaak, voor de bestuurder zelf en alle andere weggebruikers, inclusief de zwakke.
Helemaal met je eens, levensgevaarlijk die dingen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3390194
Tanna schreef: za 16 nov 2019, 11:43 Ik heb me bedacht dat ik misschien beter kan proberen toch nog mijn rijbewijs te halen. Ik heb rijles van mijn lief gehad en reed met de lesauto regelmatig naar Den Bosch. Toen mijn moeder ziek werd ben ik gestopt en door mijn moeilijke hoofd ben ik nooit meer verder gegaan. Misschien nu dan toch mezelf een schop onder mijn kont geven? De auto staat uiteindelijk voor de deur en dan kunnen we tenminste met z'n allen weg.
Dat denk ik ook, en er is vast wel een rijschool in de buurt die ook 'moeilijke hoofden' kan begeleiden. :bigarmhug:
Door Borke
#3390857
Ik weet niet hoe “moeilijk” jouw hoofd is?
Wellicht een idee voor advies over het behalen van jouw rijbewijs eens contact op te nemen met:
https://www.dctm.nl/

Sjaak de Coninck is een ontzettende aardige en vakbekwame man en speciaal geschoold in het lesgeven van ‘moeilijke hoofden’.
Hij traint ook rij-instructeuren, wellicht kan hij je er een adviseren. Daarnaast traint hij ook de examinatoren van het CBR.

Hij heeft voor mij wel vaker mensen geholpen.
Als je belt dan krijg je vermoedelijk zijn vrouw aan de lijn, maar die kan jou vast ook prima op weg helpen!
Door Tanna
#3390860
Borke schreef: wo 04 dec 2019, 08:51 Ik weet niet hoe “moeilijk” jouw hoofd is?
Wellicht een idee voor advies over het behalen van jouw rijbewijs eens contact op te nemen met:
https://www.dctm.nl/

Sjaak de Coninck is een ontzettende aardige en vakbekwame man en speciaal geschoold in het lesgeven van ‘moeilijke hoofden’.
Hij traint ook rij-instructeuren, wellicht kan hij je er een adviseren. Daarnaast traint hij ook de examinatoren van het CBR.

Hij heeft voor mij wel vaker mensen geholpen.
Als je belt dan krijg je vermoedelijk zijn vrouw aan de lijn, maar die kan jou vast ook prima op weg helpen!
Bedankt! Maar ik weet in principe al een goede. Woont nu in het noorden maar heeft jaren in het westen lesgegeven en ik ken hem nog uit de tijd dat mijn lief zelf instructeur was.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door