Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3389264
Fenixjuh schreef: za 09 nov 2019, 15:58 Ik vind hem leuk!! Maar ik vind die foto, waarbij ze samen wijs de boel lijken te overzien echt prachtig!! :D Fijn dat ze elkaar lief vinden :)
Echt wel, wat een gave foto! En dat ze zo goed met elkaar overweg kunnen is natuurlijk ook helemaal super.
Door Anne in Zweden
#3389265
Dank allemaal! Hij lijkt inderdaad goed in de roedel te passen, gedraagt zich keurig, neemt braaf en rustig zijn snoepjes aan. Alleen elandenpens is een acquired taste, blijkbaar. Gebruiksaanwijzing: neem pens uit de bak, schud eens flink met je kop.

Oftewel, mama nu gaat even de hondenkeuken met een doekje langs. ;D
Door Siberienne
#3389267
Anne in Zweden schreef: za 09 nov 2019, 23:02 Dank allemaal! Hij lijkt inderdaad goed in de roedel te passen, gedraagt zich keurig, neemt braaf en rustig zijn snoepjes aan. Alleen elandenpens is een acquired taste, blijkbaar. Gebruiksaanwijzing: neem pens uit de bak, schud eens flink met je kop.

Oftewel, mama nu gaat even de hondenkeuken met een doekje langs. ;D

;D ;D ;D komt me bekend voor, dat schudden. Alleen doen ze dat bij mij met worteltjes enzo. Ze krijgen hier geen elandenpens...
Gebruikersavatar
Door pike
#3389280
Anne in Zweden schreef: za 09 nov 2019, 23:02 Alleen elandenpens is een acquired taste, blijkbaar. Gebruiksaanwijzing: neem pens uit de bak, schud eens flink met je kop.

Oftewel, mama nu gaat even de hondenkeuken met een doekje langs. ;D
;D ;D dat hebben ze ook niet op Cyprus :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3389281
Siberienne schreef: za 09 nov 2019, 13:35 Ik meende in een ander topic gezien te hebben dat dat nu juist wat meer mocht zijn - dat bewegen....
Bij langlaufen moet je inderdaad zelf ook wat doen en vooral ook overeind blijven..
Ik kwam op de site van een winkel waar ik wel eens spullen koop deze nog tegen: https://www.mushingsupplies.eu/Kickspar ... odigdheden

Grotere sledes heb je toch al snel 4 honden nodig. Je moet wel aangestampte paden hebben, anders werkt het niet. Maar in de diepe sneeuw ploeteren is ook al aardig vermoeiend voor een husky, die van ons waren na een wandeling door het bos waar wij op sneeuwschoenen liepen en zij hun eigen pad maakten echt wel moe maar voldaan.

Leuk trouwens om te zien hoe Mellow en hij elkaar gevonden hebben!
Bewegen: ja, maar langlaufen is sport. :nono2: ;D

Die link is wel fijn. De prijzen voor beginners zijn toch net even iets prettiger dan hier in Zweden, waar je onder de 600 euri niets kunt vinden. We hebben weliswaar vrienden hier met een toeristisch sledehondenbedrijf, maar die hebben al hun sledes in de winter natuurlijk zelf nodig.

Heb er wel zin in om met Aris aan de slag te gaan, hij is er echt geschikt voor. Paden maken we met de sneeuwscooter, dat hebben we één winter met sneeuwschoenen aan gedaan en hoewel dat goeie beweging is :cool: , frustreert het enorm als je net een paar uur hebt lopen stampen en dan de wolken zich samenpakken en er weer 10 cm sneeuw vallen. :biggrin2:
Door Siberienne
#3389288
Anne in Zweden schreef: zo 10 nov 2019, 14:40 Bewegen: ja, maar langlaufen is sport. :nono2: ;D

Die link is wel fijn. De prijzen voor beginners zijn toch net even iets prettiger dan hier in Zweden, waar je onder de 600 euri niets kunt vinden. We hebben weliswaar vrienden hier met een toeristisch sledehondenbedrijf, maar die hebben al hun sledes in de winter natuurlijk zelf nodig.

Heb er wel zin in om met Aris aan de slag te gaan, hij is er echt geschikt voor. Paden maken we met de sneeuwscooter, dat hebben we één winter met sneeuwschoenen aan gedaan en hoewel dat goeie beweging is :cool: , frustreert het enorm als je net een paar uur hebt lopen stampen en dan de wolken zich samenpakken en er weer 10 cm sneeuw vallen. :biggrin2:
Maar met een sleurende husky valt dat mee ;) maar overeind blijven is een kunst

De eigenaren van mushing supplies zijn trouwens heel behulpzaam en een andere leuke site is www.cooldogs.nl maar daar zag ik nu geen sledes op staan, je zou hun wel kunnen mailen met vragen.
Door Siberienne
#3389289
Trouwens, ik zou voor je begint wel het boek ‘Winterdance’ lezen van Gary Paulsen. In het kader van ‘dan weet je hoe je niet moet beginnen’ :biggrin2:
Een van mijn favoriete boeken over sledehonden en training.

En in ‘north’ van Nicolas Vanier staat hoe je zelf een slede kan maken mocht je die ambitie hebben

Aaaaaaah ik wil ook daar wonen waar echte winters zijn !!!
Door src_esther
#3389298
Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding en veel plezier gewenst!
Die foto's samen met Mello zijn geweldig. Prachtig stel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door