Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door tt-tjes
#3388690
Getver. Hoe krijg ik die weg? Heb ze nog nooit gehad en heb ook geen lekkend riool.
Het enige wat ik kan bedenken is het bakje wat we op het aanrecht hebben staan voor koffiefilters e.d.

Hoe heb jij ze weggekregen? Ik heb net gloeiend heet sodawater door de gootsteen gekiept. En door de pijp van de vaatwasser.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3388693
Inderdaad een motmugje. Heb ze hier ook al eens gehad. Hier lag het aan een zinkputje dat in de serre zit en eigenlijk nooit wordt gebruikt. Nu spoel ik er regelmatig wat water door en is het weg.
Door tt-tjes
#3388698
Stilstaand water kan dan alleen de gootsteen in de keuken zijn. En de afvoer van de vaatwasser. En dat wordt beide dagelijks gebruikt. Vreemd dus. Het zal toch niet uit de goot buiten kunnen komen?

Net nog een keer baking soda en azijn er door gekiept.
Morgen eens ff wat door de pijp van de vaatwasser gooien.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3388699
tt-tjes schreef: di 29 okt 2019, 16:23 Stilstaand water kan dan alleen de gootsteen in de keuken zijn. En de afvoer van de vaatwasser. En dat wordt beide dagelijks gebruikt. Vreemd dus. Het zal toch niet uit de goot buiten kunnen komen?

Net nog een keer baking soda en azijn er door gekiept.
Morgen eens ff wat door de pijp van de vaatwasser gooien.
Als daar langer stilstaand water in staat, zou dat goed kunnen.
Motmugjes zijn overigens niet schadelijk. Het zijn opruimers en concurreren met gewone muggen waarbij de gewone mug het onderspit delft. :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3388703
constance.blokzijl schreef: di 29 okt 2019, 15:20 Rioolvliegje. Dan is er ergens stilstaand water in huis of vlakbij huis.
Wij hebben ze op het werk wel eens en dat betekend altijd dat er recht tegenover de receptie een plas water in een put staat.
Motmugje, oftewel Clogmia albipunctata. De larven ontwikkelen zich in ondiep vervuild water of in zeer nat organisch materiaal (afval). Hun voorkomen hangt vaak samen met een slecht werkend riool maar ze kunnen zich ook voortplanten in composthopen, afvalcontainers, vijvers, regentonnen, regenpijpen, onder bloempotten, niet geschoonde dakgoten, nou ja noem maar op, overal waar vies water blijft staan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door