Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3388597
Dat heb jij ook Liz. Wat voor Kaio geldt, geldt ook niet zo goed voor jou.
Jij hebt natuurlijk zo'n power-blender, maar die raspt geen groente en snijdt het niet in plakjes etc. Wat dacht je van home made frieten op een bepaald specifiek moment 1x in de maand? De Magimix heeft een friet-schijf.
Het is nu en de komende maanden wortelseizoen. Je kan natuurlijk gewoon tot snot koken of soep van maken. Of zo rauw uit het vuistje knagen. Maar in jullienne in de slaai als juist als salade (met wat specerijen als gemalen komijn, gemalen korianderzaad, minibeetje kaneel; sinaasappelsap, half bosje gesneden korianderblad, klein gesnipperd sjalotje) is erg lekker. Dat doet de power-blender niet en met de hand krijg je al RSI als je eraan denkt.
Door Lizzy
#3388599
koekje schreef: zo 27 okt 2019, 10:13 Dat heb jij ook Liz. Wat voor Kaio geldt, geldt ook niet zo goed voor jou.
Jij hebt natuurlijk zo'n power-blender, maar die raspt geen groente en snijdt het niet in plakjes etc. Wat dacht je van home made frieten op een bepaald specifiek moment 1x in de maand? De Magimix heeft een friet-schijf.
Het is nu en de komende maanden wortelseizoen. Je kan natuurlijk gewoon tot snot koken of soep van maken. Of zo rauw uit het vuistje knagen. Maar in jullienne in de slaai als juist als salade (met wat specerijen als gemalen komijn, gemalen korianderzaad, minibeetje kaneel; sinaasappelsap, half bosje gesneden korianderblad, klein gesnipperd sjalotje) is erg lekker. Dat doet de power-blender niet en met de hand krijg je al RSI als je eraan denkt.
Godzijdank heb ik geen plek meer op m'n aanrecht, pjieuw! Het water loopt me de bek uit :dribble:
Door Lizzy
#3388608
koekje schreef: zo 27 okt 2019, 11:08 Je zou natuurlijk een ander apparaat de deur uit (op marktplaats oid) kunnen doen.
Hahahaha, ja doei! M'n Vitamix is me heilig. Verder heb ik nog een koffiemolen van Encore: heilig. Een waterkoker en een melkopschuimer : heilig! Klein aanrechtbladje he, dus dan moet je keuzes maken :biggrin2:
Door Paulus5
#3388652
Lizzy schreef: zo 27 okt 2019, 11:18 Hahahaha, ja doei! M'n Vitamix is me heilig. Verder heb ik nog een koffiemolen van Encore: heilig. Een waterkoker en een melkopschuimer : heilig! Klein aanrechtbladje he, dus dan moet je keuzes maken :biggrin2:

De vloer is nog vrij?


Ik heb zo te lezen ook 1 nodig :-\
Straks heeft heel Bp een magimix :D
#3388661
koekje schreef: zo 27 okt 2019, 10:13 Dat heb jij ook Liz. Wat voor Kaio geldt, geldt ook niet zo goed voor jou.
Jij hebt natuurlijk zo'n power-blender, maar die raspt geen groente en snijdt het niet in plakjes etc. Wat dacht je van home made frieten op een bepaald specifiek moment 1x in de maand? De Magimix heeft een friet-schijf.
Het is nu en de komende maanden wortelseizoen. Je kan natuurlijk gewoon tot snot koken of soep van maken. Of zo rauw uit het vuistje knagen. Maar in jullienne in de slaai als juist als salade (met wat specerijen als gemalen komijn, gemalen korianderzaad, minibeetje kaneel; sinaasappelsap, half bosje gesneden korianderblad, klein gesnipperd sjalotje) is erg lekker. Dat doet de power-blender niet en met de hand krijg je al RSI als je eraan denkt.


Afbeelding

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een absolute keukengereifetisjist en zou graag een Magimix bezitten, maar de laatste jaren doe ik juist weer veel met de hand, om niet helemaal vast te roesten op deze gevorderde leeftijd. Bakken met bevroren barf voor vier honden draag ik ook weer van de schuur het huis binnen (meter of 30 lopen) ipv met de kruiwagen, juist omdat het goed is voor het lichaam om te worden gebruikt. Natuurlijk moet je dat niet doen als je al ergens pijn hebt, maar zolang een mens het kan, is het best goed karweitjes met de hand/het hele lichaam te doen, ipv het leven lichter te maken dmv hulpstukken. Sprak oma Anne. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door