Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3388509
Mijn keukenmachine klinkt gaar. ( het draaien gaat niet meer goed vanuit de motor, en is al zeker 15 jaar oud hoor)
Dus nu op zoek naar een nieuwe.
Ik hak er vooral groentes mee, maak bloemkoolrijst, rasp groenten. Soms maak ik er vlees mee. Soms noten.
En soms ook een fijne saus. Dus dat ie niet al te grote portie fijn kan malen is ook wel een fijn iets

Dus nu moet ik een nieuwe.
Welke ? Heel goedkoop ( goedkoop is vaak duurkoop) hoeft niet maar de hoofdprijs ook niet perse ;)
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik denk bijv. aan een magimix maar welke :g: of zijn er nog betere ideeën?
#3388529
Ik heb de 4200 XL maar had rustig de 5200 kunnen nemen. Toen kreeg ik er extra schijven bij, bijv. voor ribbeltjesgroente...
maar in de praktijk gebruik je maar 2 of 3 schijven het meest dus die andere 3/4/5 zijn overbodig (bij mij dan).
En het was een aanbieding. Met een Magimix kun je weer een jaar of 20 vooruit :yeah:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3388535
Ik zie dat vele mensen voor mij al het enige juiste antwoord hebben gegeven.
Je hebt gewoon een Magimix nodig. Ik heb zelf de 5200XL, want ik voorzag een groot gezin. Jij hebt ook een groot gezin, want je hebt 3 honden. En jouw honden zijn echt wel groter dan mijn kleuter en peuters.
Iedere Magimix komt met 3 kommen: klein, middel en groot. En in de 5200 is de grote kom ook lekker groot. Dan kan je eens een goed formaat deeg of beslag maken. Of gewoon zonder pardon de hele kool schredden, zonder gehannes van tussendoor de kom te moeten legen. Wel of geen XL zeg iets over de vulopening. Ik hou van XL vulopening, want minder in stukken snijden en meer er gewoon zo inkappen.
Alle dingen je hebt genoemd die je graag met de keukenmachine doet, kan de Magimix met gemak, want het is een alleskunner. Onderdelen en accessoires zijn eeuwig verkrijgbaar. Nog een fijn punt: het motorhuis zit direct onder de kom. Dit zorgt voor weinig tot geen krachtverlies en het neemt niet meer plek op je aanrecht in beslag dan nodig is.
Een Magimix is ook fijn om naar de kijken en ze komen in verschillende kleurtjes. Steek vooral de visite de ogen ermee uit :cool:
Gun het jezelf, een Magimix.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3388538
Je moet magimix verkoopster worden koek! ;D
Ja die vulopening die leek me inderdaad ideaal

Ik zie op een online winkel de 5200 voor 345 pleuris staan, deze heeft dan maar dezelfde accessoires als de 4200+ citruspers. Die andere accessoires niet dan. Dus voor een klein beetje meer dan de 4200 heb je dan wel een betere motor + citruspers erbij. (al die accesoires is ook altijd maar de vraag of ze allemaal nodig zijn he, los kopen kan dus ook nog als je echt iets mist)
Plus dat er nu een acite zit op de 4200 en 5200 dat je er als je registreert spiraalsnijders opgestuurd krijgt, (daar heb ik nu een losse machine voor) .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door