Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3388470
Zijn er hier mensen die daar komen met hun hond(en)?
Als ik het goed heb is er een omheind gebied waar honden los mogen en daarbuiten nog een uitgezette route waar honden los mogen.
Ik ben benieuwd hoe het daar is, is het leuk voor de hond? En zit er, met name binnen de omheining, wild? En dan in het bijzonder zwijnen...

Wij zouden er eens met Pippa naar toe willen want hier in het losloopbos stikt het momenteel van de wilde zwijnen :-X
Door Lizzy
#3388474
zurca schreef: do 24 okt 2019, 22:33 Zijn er hier mensen die daar komen met hun hond(en)?
Als ik het goed heb is er een omheind gebied waar honden los mogen en daarbuiten nog een uitgezette route waar honden los mogen.
Ik ben benieuwd hoe het daar is, is het leuk voor de hond? En zit er, met name binnen de omheining, wild? En dan in het bijzonder zwijnen...

Wij zouden er eens met Pippa naar toe willen want hier in het losloopbos stikt het momenteel van de wilde zwijnen :-X
Ik heb er nog nooit wild gezien. Er lopen wel veel honden + bazen. Voor mij zou dat reden zijn om al helemaaaaal niet tijdens een vakantie te gaan. Verschrikkelijk, wat een drukte :-X
Door eelke
#3388476
Ik was er eens, toen waren ze de boel aan het verbouwen en reden er bulldozers. Dat was niet per see handig in combinatie met loslopende honden.
En er waren een heleboel andere honden die wel aangelijnd waren, dat was niet persee handig met bulldozer-Gijs. Kijk het is heus een prima regel dat je je hond bijhoudt als de andere hond aangelijnd is. Maar als je dan in zo'n losloopgebied loopt en je moet elke 20 meter je hond weer bij je roepen omdat er een aangelijnde hond aan komt, dan gaat de lol er ook wel af.

En er was heel veel modder en ik kon nergens een meertje of schone sloot in de buurt vinden zodat ze weer even konden spoelen, waardoor ze in het vakantiehuisje in bad moesten :-X

Was niet het beste gebied voor ons.

Al zal dat ook wel komen omdat ik echt een hekel heb aan loslopende honden en andere loslopende honden en dan het gedoe ervan ::) doe mij maar gewoon een gebed waar verder niemand komt. Dus ik ben misschien niet de juiste persoon om hier advies over te geven :P
Gebruikersavatar
Door Ina
#3388489
Binnen de omheining zul je (overdag) echt geen wild spotten....die zijn allemaal wijzer en kiezen hun moment wel als de honden weg zijn
Groot wild zal je er denk ik hoe dan ook niet treffen, want honden kunnen er "in principe niet uit" , dus zij kunnen er niet in.
Wel veel konijnenholen die driftig uitgegraven zijn toen wij er waren, maar de laatste keer was al weer een jaar of 3 geleden.

Op zich een prima plek voor loslopers, maar het kan er wel erg druk zijn als er toevallig een club/stichting/of wat dan ook heeft afgesproken....naast de normale bezoekers.
Door Siberienne
#3388500
En met een JRT zou ik wel opletten als er een grote groep loslopende husky's is... ik weet van groepen die daar soms afspreken maar een meute huskies en iets kleins dat gaat rennen is niet perse een goede combinatie. Ik ben er met mijn honden nooit geweest, omdat ik dat spannend vind (andere honden, vooral kleintjes) en omdat het hek voor ons toch te laag is.
Gebruikersavatar
Door pike
#3388507
Ik ben er lang geleden geweest met een Fauvenwandeling. Het was toen droog terrein. Maar de omheining was vrij laag en zeker Duc kan er met gemak overheen. Pike ging er evengoed op jacht. Lees: Was pleite. Gelukkig was hij redelijk snel weer in beeld en had ik zijn bal bij me waar hij graag voor terug kwam. Dus wild liep er niet, dan was hij nooit en te nimmer voor de bal teruggekomen.
Ik ken iemand die er een Fauve is kwijtgeraakt, en vele maanden later dood heeft teruggevonden (binnen de omheining). Er was toen niet veel meer van over (identificatie aan de hand van de chip) dus de doodsoorzaak is niet bekend.
Mijn grootste probleem met dit gebied: Te druk.
Door zurca
#3388524
Mmm niet echt positief dus...
Het gaat mij hoofdzakelijk om het wild, niet zo zeer om de omheining. Pippa is geen weglopen, wel een jagertje( :P ) Ze loopt alleen los in hé losloopgebied bij ons achter, verder durf ik haar niet los te laten. Vandaar dat ik naar het Leesten wou gaan. Het idee dat door het hek er geen zwijnen zouden zijn en dan eens kijken hoe ze reageert in een heel ander gebied waar ze dan los mag.

Als we gaan zullen we op een doordeweekse dag gaan, hopelijk omzeilen we zo grote drukte.

Letten op grotere groepen jagende honden is een goede tip! Vooral omdat pippa vaak eerst gaat rennen bij andere honden voor ze kennis maakt.

Mmmm.. Ik denk er nog maar ff over na ;)

Bedankt voor jullie reacties!
Door Greece
#3388534
Mss een beetje mosterd na de maaltijd, ik kom heel regelmatig bij Het Leesten. Ik woon nl in Apeldoorn. Ik kan mij niet vinden in de negatieve reacties. Ja het kan er wat druk zijn op bepaalde tijdstippen en op zondag. Op zondag kom ik er dus niet. Op zaterdag en zondag kunnen er wel eens een groep wandelaars zijn met een bepaald ras maar die gaan al gauw de loslooproute op. Neem wat kleinere paden en niet de geijkte grote paden. De omheining is aan de kant van de heide wat lager, de rest is hoog omrasterd. Binnen de omheining komen er geen zwijnen en overdag ook geen reeën/herten. Aangelijnde honden ben ik niet tegen gekomen. Kortom ik zie niet al die problemen.
Door zurca
#3388549
Zeker geen mosterd hoor ;)
Alle ervaringen zijn nog steeds welkom! Fijn dat jij er gewoon goede ervaringen hebt. En voor mij prettig om te lezen dat het qua wild binnen de omheining prima te doen is overdag.
Ik denk dat we er gewoon eens moeten gaan kijken en dat we daar dan geen mooie zondag of vakantiedag voor uitzoeken ;)
Door smulpaap
#3388552
Het Leesten staat natuurlijk wel in de top tien van populaire losloopgebieden ::)
Ik ben er al jaren klaar mee
Mijn ervaringen met dergelijke gebieden zijn dus niet zo goed
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door