Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3393542
frodo quin schreef: di 21 jan 2020, 18:05 Ja ze zijn nu 30 dagen oud. Hun mama kwam samen met haar vermoedelijke dochter uit slechte omstandigheden in opvang bij de fokker van Jolan en Thorgal. Mama bleek zwanger te zijn en beviel van 5 rittens, 1 jongen en 4 meisjes (gelukkig een heel klein nestje). Mama, de grote dochter en hun broertje blijven bij de fokker en twee van de ritten meisjes komen naar mij.

Aangezien het ze alle 4 rex zijn zullen het dus sowieso 2 krulletjes zijn.
Ach, wat fijn dat ze goed opgevangen zijn!

Hee leuk, krulletjes! Ik wil wel graag foto's zien als ze bij je wonen!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3393558
Net dit topic doorgelezen. Wat een leuke/lieve diertjes zijn ratjes, maar wat een zorgen.... :-\
Hopelijk gaat Thorgal nog een fijne tijd hebben en wat spannend die gezinsuitbreiding!
Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's.
Door frodo quin
#3393617
Dit een linkje naar hun pagina op de site van de fokker. http://ratterythegreenmile.weebly.com/o ... anche.html Daar staan veel foto's op.

Net met de da gebeld en Thorgal haar biopt was een ontstoken lymfeklier. Gelukkig geen kanker dus. Gezien de ontsteking rond de klier zit en niet er in zou je dus denken dat de ontstoken klier het gevolg is en niet de oorzaak van de abcessen. De oorzaak is dus nog steeds onbekend.

Er is zich momenteel een bolletje aan het vormen, maar gezien die streng en mogelijks littenkenweefsel is het niet zeker of het een nieuw abces is.
Door frodo quin
#3394533
Vanavond de mini's hun tijdelijk verblijf klaargezet. Er waren er wel enkelen heel nieuwschierig en dan niet naar het eten dat er in lag, maar of er al iemand in zat.

Vooral Jack was helemaal hyper en ook Pippin was nieuwsgierig.
Afbeelding

Jolan wou toch ook even gaan kijken.
Afbeelding
Door Lizzy
#3394539
frodo quin schreef: do 23 jan 2020, 18:37 Dit een linkje naar hun pagina op de site van de fokker. http://ratterythegreenmile.weebly.com/o ... anche.html Daar staan veel foto's op.

Net met de da gebeld en Thorgal haar biopt was een ontstoken lymfeklier. Gelukkig geen kanker dus. Gezien de ontsteking rond de klier zit en niet er in zou je dus denken dat de ontstoken klier het gevolg is en niet de oorzaak van de abcessen. De oorzaak is dus nog steeds onbekend.

Er is zich momenteel een bolletje aan het vormen, maar gezien die streng en mogelijks littenkenweefsel is het niet zeker of het een nieuw abces is.
Gelukkig, geen kanker! Maar je, wel vervelend dat de oorzaak onbekend is :-\ . Lastig...
Door frodo quin
#3394568
Lizzy schreef: wo 05 feb 2020, 07:54 Gelukkig, geen kanker! Maar je, wel vervelend dat de oorzaak onbekend is :-\ . Lastig...
Het is ook niet dat haar keel intussen helemaal oké is. Ze krijgt nu sinds een week geen ab meer en nog geen bol, maar het voelt daar wel nog steeds vreemd.
Door frodo quin
#3394569
Kaela schreef: wo 05 feb 2020, 07:32 Och wat lief. Iedereen aan de voorpret!
Intussen zijn de baby's er en hebben de meesten al even dag gezegd. Pippin en Phara uitgebreid. Ze zijn best wel al goed op hun gemak en hebben al geknuffeld, gegeten, de kooi verkend en ze zijn al op uitstap geweest. Daarmee is het wel genoeg voor de eerste uurtjes ;)
Door frodo quin
#3395175
De baby's zijn hier intussen anderhalve week. Echt geweldige rittens!!!! Lief, knuffelig en prettig gestoord :smitten:

Phara had wel wat moeite en reageerde vervelend in de grote kooi. Ik vraag mij af of de rex vachtjes daar ook wat mee te maken hebben, want hun haar staat daardoor wel wat recht. Intussen gaat het trouwens best wel goed hoor.

Het is wel nogal een week geweest. Niet enkel met de ratten vanalles aan de hand, maar om het rattig te houden: Jolan had vrijdag twee bollen in haar hals (Jolan is de zus van Thorgal). Met de da gebeld en eerst met een NSAID kijken of het beterde. Maandag dan toch ab opgestart en donderdag beslist om te opereren. Vrijdag ochtend zat er een gat in de jonge dame, dus het bleek wel een abces te zijn. Het andere is in zijn geheel verwijderd.

De da die haar opereerde was niet de da die haar daarvoor behandelde en de info is blijkbaar niet goed doorgekomen en ze had dus ook het opengeklapt abces dichtgenaaid. Vandaag dus maar terug om het open te maken, maar we konden ook nadat de hechtingen eruit waren er niet meer echt in. Het was al dichtgegroeid. Teveel trekken lijkt ook geen strak plan, want het was gisteren kantje boordje omdat ze zoveel bloed verloren had en we willen natuurlijk niet dat ze alsnog leegbloed.

Waarschijnlijk krijgt dit dus nog een staartje :(
Door Siberienne
#3395177
Wat vervelend van Jolan.

En je nieuwe meisjes, als je nou foto’s plaats willen we best helpen met namen hoor! Heb je nog een thema? Je andere namen zijn gebaseerd op boekfiguren uitbreiden fantasy hoek? Of Noorse sagen oid?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3395182
Ow, wat erg bij Jolan. :-\
En dan net bij zo'n gevoelig diertje zo'n fout maken.
Er zit nog een holte onder wat dichtgegroeid is vermoed ik? Kunnen ze dan geen klein gaatje maken (knippen of zo) zodat je het kan spoelen? Dat heb ik al meerdere keren gehad bij konijnen met abcessen en geneest dan mooi.

Fijn dat de rittens vrij goed aanvaard worden. Leuk leuk.
Ik ken weinig van ratjes, maar mijn gevoel zegt dat die wel wat kattenkwaad kunnen uithalen? :D
Gebruikersavatar
Door kiara
#3395191
Wat een leuk topic , ik heb er ook 2 ( broertjes) en nooit problemen , worden in september 2 jaar, maar bij goede fokker en ook gezond voer( geen dierenwinkel troep)

Ze heten Randy en Buddy
Zal kijken of het lukt foto te maken
Ze zijn zo leuk
Door frodo quin
#3395193
pearlsofpassion schreef: zo 16 feb 2020, 06:51 Ow, wat erg bij Jolan. :-\
En dan net bij zo'n gevoelig diertje zo'n fout maken.
Er zit nog een holte onder wat dichtgegroeid is vermoed ik? Kunnen ze dan geen klein gaatje maken (knippen of zo) zodat je het kan spoelen? Dat heb ik al meerdere keren gehad bij konijnen met abcessen en geneest dan mooi.

Fijn dat de rittens vrij goed aanvaard worden. Leuk leuk.
Ik ken weinig van ratjes, maar mijn gevoel zegt dat die wel wat kattenkwaad kunnen uithalen? :D
De hechtingen zijn er gisteren middag uitgeraakt, maar het was al dichtgegroeid. Ratten zijn op vlak van abcessen een pak moeilijker dan konijnen, oa omdat ab niet zo goed werkt en ze een extreem snel metabolisme hebben, dus het ook op enkele uren dichtgroeit. In de mate dat het er in kan gaat er abzalf in.

Ratten zijn inderdaad een stuk minder serieus dan konijnen. Ze zitten qua karakter dichter bij honden, maar ze zijn meer empatisch en hebben geen onderdanige will to please.
Door frodo quin
#3395194
Siberienne schreef: za 15 feb 2020, 22:42 Wat vervelend van Jolan.

En je nieuwe meisjes, als je nou foto’s plaats willen we best helpen met namen hoor! Heb je nog een thema? Je andere namen zijn gebaseerd op boekfiguren uitbreiden fantasy hoek? Of Noorse sagen oid?
Neen geen thema en aangezien het deze keer rittens uit een opvangnest zijn (dus geen boom) ook geen letter. Ik vind altijd dat de naam bij de rat moet passen qua persoonlijkheid en natuurlijk ook iets dat ik graag hoor en niet al te hard verbaster wegens een lettergreep teveel ofzo.

Foto's van deze ochtend:
Baby blauw
Afbeelding

Baby zwart
Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door