Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3388835
Dank jullie wel.

Gisteren haar mee naar huis genomen en de andere ratjes afscheid van haar laten nemen. De da had haar niet terug bij Pippin en Phelan gelegd dus anders wist niemand dat ze overleden was (ik ga er van uit dat ze het wel vertellen aan elkaar). Vooral Jack en Pippin waren heel overstuurd.

Het doet raar om naar de kooi te kijken en te weten dat ze er niet meer is. Het doet raar om wakker te worden en haar niet aan de deur te zien staan om ontbijt te krijgen (ze was altijd als eerste wakker en vroeg dan om eten). Het doet raar om haar niet te knuffelen of stiekem extra's toe te steken (was een uitdaging om haar op gewicht te houden), het doet raar om eten uit te nemen en te beseffen dat het veel te veel is, want ingevroren voor haar erbij en Robin eet evenveel als vier ratten...

Ik zie ze allemaal even graag, maar Robin was mijn zorgenkindje en speciaaltje, we hebben een aantal keer samen gevochten voor haar leven en samen de trauma's van de mislukte intro te boven gekomen. Alles was ook aangepast aan haar. De kooi, het soort eten, welke ratten er bij moesten om haar ideale groep te creëren, tikken tegen alles zodat ze wist waar ik was of dat er ergens iets stond....

Gisteren avond vond ik ook nog een mysterieuze wonde aan Thorgal's keel. Verzorgd en hopelijk geneest dit gewoon vlot.
pearlsofpassion schreef:Ach wat erg. En net nu je haar hier kwam voorstellen. Dit hoorde een leuk topic te zijn/blijven en dan nu dit....
Echt hé. Ik had gehoopt om nog wel minstens een jaartje en liefst twee niemand te moeten afgeven. Het ging ook al een hele tijd zo ongelofelijk goed.

Ik ben wel ontzetten blij dat ze de afgelopen tijd gehad heeft. Voor al mijn dieren zet ik alles op alles, maar voor niemand heb ik ooit zoveel gedaan/kunnen doen om hun ideale wereld te creëren en dat is ook aardig gelukt. Ze verdiende het alleen om er nog veel langer van te genieten.
Door Lizzy
#3388891
Het is ook echt wel heel verdrietig allemaal :'( . Kan me zo goed voorstellen dat je er stuk van bent....

Hoe is het nu met Thorgal?
Door frodo quin
#3388892
Thorgal doet alsof er niets aan de hand is. De wonde ziet er langs de buitenkant goed uit en ze is best wel flink met ontsmetten en zalven, maar ik ben niet overtuigd dat het binnenin ook zo is. Het is een vreemde wonde en ik kan ook geen mogelijke oorzaak bedenken.

De ab zalf is in principe wel grof geschut voor iets wat er op het eerste gezicht oppervlakkig uit ziet, maar zeker op die locatie neem ik liever geen risico's, want als er iets de diepte in gaat is het dik mis. Haar luchtpijp en slokdarm liggen uiteindelijk maar millimeters verder.
Door frodo quin
#3388924
Dank je wel.

Ja lap, er zit dus wel degelijk een abces en fistel onder bij Thorgal. Morgen maar bellen voor een operatie dus :(
Door Danny
#3389052
Jeetje ik begon met lezen in dit topic en dacht oh wat leuk! Ratjes, die heb ik vroeger ook gehad!
Zulke gezellige diertjes. Maar idd ook steeds met veel verdriet afscheid moeten nemen,...

Sterkte!
Door frodo quin
#3389072
Met de groep gaat het redelijk. Ze zijn wat stilletjes en niet in hun normale doen, maar dat is natuurlijk niet vreemd. Jack wou enkele dagen geleden zelfs kusjes, terwijl hij anders echt wel enkel van de aaitjes is. Kusje geven is heel hard wegrennen.

Met Thorgal is het afwachten. We zijn maandag naar de da geweest en zij en haar zus zijn de hele dag daar gebleven. De da vond opereren op dat moment te riskant gezien de plek en het was zeer onduidelijk wat er eigenlijk allemaal aan de hand was. We hebben afgesproken eerst ab en ontstekingsremmer te proberen en dan vandaag opnieuw te overleggen.

Ik voel maar één bolletje en buisje meer en dat is denk ik haar strottenhoofd. Wel is haar keel dik. Het voelt niet echt als een abces, al kan dat er onder zitten. Ik zou instinctief gokken op opgezet weefsel, maar het is niet iets wat ik ooit eerder gevoeld heb.

We gaan vrijdag terug en indien nodig wordt er dan geopereerd.

Silver lining: medicatie is erg lekker in alpro greek style :)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3389113
Tijd om de prikker uit dit topic te halen, maar we blijven natuurlijk keihard duimen voor Thorgal.

We laten dit topic dan ook wel nog in de bar staan. Sterkte.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door