Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3393014
Getsie. Heel veel sterkte vandaag. Ik duim ook mee.

En ik wilde nog even zeggen dat ik daarnet de foto's van de verjaardagstaart pas zag. Die zijn schattig zeg :smitten:. Wat een heerlijke diertjes!
Door frodo quin
#3393050
Dank jullie wel.

De da heeft ze gehouden. Thorgal haar bult doet vreemd. Hij was deze ochtend of weg of naar binnen gegaan. Ik denk het laatste trouwens, want ik voel iets wat op de bovenkant van die bol lijkt. De da vindt vreemd en heeft hen voor observatie gehouden. Ze wil niet snijden als het niet nodig is, maar ook niet niets doen als het wel nodig is. Ik had alleen niet verwacht dat dat voor twee dagen zou zijn, dus ik was er even niet goed van toen ik dat deze middag hoorde.

@Lizzy: ze zijn inderdaad wel heel goed in schattig wezen hé :)
Door Lizzy
#3393052
frodo quin schreef: di 14 jan 2020, 16:57 Dank jullie wel.

De da heeft ze gehouden. Thorgal haar bult doet vreemd. Hij was deze ochtend of weg of naar binnen gegaan. Ik denk het laatste trouwens, want ik voel iets wat op de bovenkant van die bol lijkt. De da vindt vreemd en heeft hen voor observatie gehouden. Ze wil niet snijden als het niet nodig is, maar ook niet niets doen als het wel nodig is. Ik had alleen niet verwacht dat dat voor twee dagen zou zijn, dus ik was er even niet goed van toen ik dat deze middag hoorde.

@Lizzy: ze zijn inderdaad wel heel goed in schattig wezen hé :)
Oh jee, ja gatsie :-\ . Nou, we duimen driftig verder :-* . Ik hoop zo dat het meevalt :-*

Ja, ze zijn echt ontzettend schattig :smitten:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3393055
Oh bah, twee dagen. Dat is best lang. Maar wel goed dat je dierenarts er zo goed naar wil kijken voor een goede afweging. Sterkte!
Door frodo quin
#3393058
Net even naar de da gebeld om te horen hoe het was. Ze had dus ook het idee dat het de ene keer groter was dan de andere keer. Ook even gevraagd of ze hen een beetje groentjes van haar zelf kon geven als ze iets ratproof in huis had, want mijn meisjes zijn niet gewend van zo lang enkel granen te krijgen. Op zich geen ramp hoor, maar het steekt wel tegen voor hen. Ze hadden blijkbaar al witloof gekregen :cool:
Kaela schreef:Oh bah, twee dagen. Dat is best lang. Maar wel goed dat je dierenarts er zo goed naar wil kijken voor een goede afweging. Sterkte!
Ja hé, het is vervelend, maar ik ben erg blij met mijn da's. Ze nemen hun job echt wel serieus en hebben een hart voor en kennis over ratten.

Dank jullie wel voor het medeleven.
Door Eef+Stippels
#3393064
Wat lief dat ze al witlof hadden gekregen :)

Fijn om dierenartsen met hart voor en verstand van ratjes te hebben!
Door frodo quin
#3393118
Er is besloten van niet te snijden. Of het een abces is of niet weten we niet, maar gezien de locatie is het eigenlijk niet operabel. Volledig wegnemen kan niet en de ingreep is enorm riskant.

Voorlopig staat ze op ab en de pijnstiller mag binnen een paar dagen naar omlaag, want we zouden graag haar nieren houden.

Ze zijn intussen thuis. Ze heeft deze ochtend wel de da een waarschuwingsneep gegeven toen die haar een gemene prik wou geven. Ze heeft nog nooit enige aanstalten tot bijten gemaakt, maar gemene prik, hele dagen bepoteld, in een duna en dan druif als ontbijt (waren ze het niet mee eens vertelde de da)... Even je grenzen stellen mag dan wel.
Door Lizzy
#3393167
Hopelijk helpen de medicijnen! Ik vind het ook hoor, dat ze dat mag gezien de omstandigheden!
Door frodo quin
#3393420
Momenteel is er geen bult te voelen, maar aangezien die nogal op en neer ging moet ze nog een tijdje ab nemen. Mentaal gaat het ook gelukkig weer iets beter, want ze was echt weer heel bang en zielig na haar logeertripje bij de da.

Eind deze week bellen we nog eens voor een stand van zaken en tegen dan zou de uitslag van het biopt ook binnen moeten zijn, dus misschien weten we dan meer over de oorzaak.

Door de zorgen om Thorgal is het uit mijn hoofd gegaan om het andere rattig nieuws te vertellen, maar er komen binnen enkele weken 2 kleine meisjes bij uit een opvangnestje. Ik kies maar bij ophalen welke het zullen worden, aangezien het karakter voor mij het allerbelangrijkst is.
Door Lizzy
#3393429
frodo quin schreef: di 21 jan 2020, 13:53 Momenteel is er geen bult te voelen, maar aangezien die nogal op en neer ging moet ze nog een tijdje ab nemen. Mentaal gaat het ook gelukkig weer iets beter, want ze was echt weer heel bang en zielig na haar logeertripje bij de da.

Eind deze week bellen we nog eens voor een stand van zaken en tegen dan zou de uitslag van het biopt ook binnen moeten zijn, dus misschien weten we dan meer over de oorzaak.

Door de zorgen om Thorgal is het uit mijn hoofd gegaan om het andere rattig nieuws te vertellen, maar er komen binnen enkele weken 2 kleine meisjes bij uit een opvangnestje. Ik kies maar bij ophalen welke het zullen worden, aangezien het karakter voor mij het allerbelangrijkst is.
Fijn dat het wat beter met haar gaat. Ben wel benieuwd wat het nou is!

Oh wat leuk, twee meiden erbij! Zijn het nog kleintjes?
Door frodo quin
#3393441
Lizzy schreef: di 21 jan 2020, 15:18 Fijn dat het wat beter met haar gaat. Ben wel benieuwd wat het nou is!

Oh wat leuk, twee meiden erbij! Zijn het nog kleintjes?
Ja ze zijn nu 30 dagen oud. Hun mama kwam samen met haar vermoedelijke dochter uit slechte omstandigheden in opvang bij de fokker van Jolan en Thorgal. Mama bleek zwanger te zijn en beviel van 5 rittens, 1 jongen en 4 meisjes (gelukkig een heel klein nestje). Mama, de grote dochter en hun broertje blijven bij de fokker en twee van de ritten meisjes komen naar mij.

Aangezien het ze alle 4 rex zijn zullen het dus sowieso 2 krulletjes zijn.
Door Eef+Stippels
#3393482
Fijn dat het mentaal beter gaat! Ik kan me voorstellen dat de tijd bij de da nogal wat indruk heeft gemaakt :-*

En gefeliciteerd met de komende gezinsuitbreiding!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door