Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3391977
Ja of ten minste proberen. Met een camera die 5 seconden doet over scherpstellen en ratten is het kwasi onmogelijk om iets op foto te krijgen :D
Door frodo quin
#3391980
Ik dacht: ik maak even een foto van de taart VOOR ik het aan de ratten geef. Dan staat die alvast op de foto :) Het is een vegan kaastaart met appel en kaneel geworden en een bodem van spelt.
Afbeelding

Lang bleef ze niet op hun bord liggen. Er werden pogingen gedaan om ze te stelen en uiteindelijk zijn ze met zijn allen in de wc gaan eten.

Van links naar rechts: Pippin, Phara, Thorgal, Jolan, Jack en Phelan
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Door frodo quin
#3392023
Delen, dat hangt er vanaf hoe je dat definieert ;) Ratten zijn dieven en bestelen elkaar ook onderling. In hun cultuur is dat geen misdaad. Stelen en terug stelen lokt dus geen agressie uit zoals je bv wel bij honden ziet.

Wat je dus ziet is dat er eentje met de buit gaat lopen, een ander neemt het af, weer een probeert het daarvan af te nemen en uiteindelijk heb je het merendeel van de groep die aan de buit hangt en gaan ze dan gezamenlijk zitten smikkelen.

Dus eigenlijk kunnen ratten beter delen dan bv honden, maar ze bestelen elkaar (en jou) wel.

Bij bv zieke groepsgenootjes gaan ze dat niet doen. Die geven ze voorrang met eten en worden niet opzij geduwd of bestolen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3392052
Oh, wat een grappige dynamiek beschrijf je daar..
M'n gerbils en konijnen stelen ook van elkaar, maar daar komt wel soms ruzie van. Vooral als de koppeling (of acceptatie) nog niet helemaal rond is natuurlijk, maar soms ook als een lagere in rang van een dominante steelt.
Wat leuk dat ratjes dat dan anders doen.
Tis alleszinds ook heel leuk om zien.
Door frodo quin
#3392092
Ratten zijn enorm sociaal ingesteld. Ik zou soms zelf wel een ratje willen zijn :) Lekker tussen de anderen in een hangmat kruipen...

De taart was trouwens heel snel op. Ik dacht eerst dat het ergens verstopt was omdat ze na een half uur weg was, maar toen ik iets later de kooi poetste bleek ze toch echt op te zijn. Het was blijkbaar heel lekker, want het was geen light ding en best wel zwaar ook :biggrin2:
Door frodo quin
#3392519
Thorgal haar abces is terug :( De da heeft haar gisteren geopereerd, maar het abces zat niet goed ingekapseld, dus ze kon het niet in zijn geheel wegnemen. Daarnaast was er nog iets vreemd: er zaten lymfeklieren in de etter (dus niet gescheiden door een kapsel. Ze heeft een biopt genomen en ik heb gevraagd om dat al op te sturen, want ik vind dit allemaal heel vreemd en vertrouw het voor geen haar.
Door frodo quin
#3392537
Oké, maar wel zielig. Ze zat al bij de da bovenop haar dekentjes alle ontsmetting heel aangedaan weg te wassen (haar zus had zich toch maar ingegraven). Thuis gekomen nog even de tut van ab zalf in het gat in haar keel en dat deed pijn :(

Vanmorgen dan ook nog niet haar alpro greek voor de meds (net even gehaald, dus vanaf nu kan ze daar toch al blij om zijn), maar confituur met yofu was ook nog wel oké en dan weer de tut in het gat in haar keel, wat ik al een beetje moest open trekken. Gelukkig niet zo pijnlijk als gisteren blijkbaar.

Ze is er bovendien ook niet goed van dat haar wc papier fort weg moest en ze geen nieuw mag bouwen en nog veel erger, dat de graafbak in beslag is genomen, maar met gat in rat en blootliggende klieren willen we zo min mogelijk dingen die daarin kunnen verdwijnen.

Ik moet wel zeggen, ik ben super blij en dankbaar dat mijn da gisteren ochtend consulten doet en dat ze haar vrije zaterdag avond en namiddag voor mijn kleine meid heeft opgeofferd, want dit was wel een spoedje en niet iets wat tot maandag kon wachten.

Fysiek is het natuurlijk wel pijnlijk, ondanks pijnstilling, maar verder hebben ze er geen last van. Mentaal heeft ze het dus wel een pak lastiger, maar hopelijk is dat met wat extra knuffels binnen een paar dagen wel oké.

De grootste zorg is het dus definitief weg krijgen, zeker gezien je op die locatie geen marge hebt en dan de vrees dat er iets onderliggend aan de hand is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door