Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3395235
frodo quin schreef: zo 16 feb 2020, 19:48 Ik zou denken van niet aangezien een dier niet immuun wordt, maar de kiem.

Ik weet dat het bv bij konijnen gewoon beter ter plaatse komt door een andere structuur van het weefsel. verder is hun formaat ook geen voordeel.
Ow, dan is het dus een kwestie van barrières in het lichaam zodat het niet komt waar het moet werken? Ik dacht ook aan de snelle stofwisseling.
Konijnen moeten ook het dubbele (of zelfs 3 dubbele) krijgen van katten van hetzelfde gewicht van pijnstilling en AB en dan werkt het ook nog maar de helft zo lang. Dus eigenlijk 4 dubbel.
En bij ratten is het dus nog meer dan. Bijzonder he, dat dat zo kan verschillen.
Door frodo quin
#3395238
pearlsofpassion schreef: zo 16 feb 2020, 19:53 Ratjes klinken ook ontdeugender ja.
Maar ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met konijntjes die ruimte krijgen om volledig zichzelf te zijn? Want dan zitten er ook echte ondeugden tussen, terwijl de meeste konijntjes gewoon niet de kans krijgen om dat te laten zien. Sommige zijn gewoon heel nieuwsgierig en gezellig, ook heel leuk. En ik vind ze vooral vaak zo guitig, ze lijken soms echt gezichten te trekken en doen je gewoon lachen. Of dat heb ik toch. :biggrin2:

Maar ik denk dat ratten volhardener en 'intelligenter' zijn in ondeugd. Dus origineler uit de hoek zullen komen en daardoor grappiger. Zo klinkt het toch, uit de verhalen.
En zowiezo meer mensgericht, denk ik.
Geen ervaringen met full time hokjes konijnen gelukkig. Ook niet zoveel konijnen gehad hoor.

Ik denk wat je hier boven beschrijft, maar ik denk ook omdat ratten heel anders met mensen omgaan. Veel interactiever, samen spelen..; meer te vergelijken met honden, maar ook weer heel anders.

Ratten gaan bv met jou spelen, worstellen, wegrennen, terug aan komen stuiteren... en vinden ook dat je alles moet delen, ook het eten in je mond, of gaan even je oor proberen wassen als ze vinden dat het nodig is... Ze onderhouden je nagelriemen en verzorgen wondjes. Ze kunnen ook goed schoot/hals liggen en dan moet je wel knuffelen. Elke rat is anders hé. Sommige zijn niet knuffelig, andere niet speels, sommige laten je geen seconde met rust en andere zijn meer op de achtergrond. Een beetje zoals een hond zonder will to please en geen begrip van personal space (persoonlijk bezit ook niet ;) )die ook erg zorgend is en op sommige vlakken wat meer zaken begrijpt.
Door frodo quin
#3395241
Ik had dus qua namen Ella en Eden in gedachte, maar vond baby blauw een te grote terrorist voor de naam Eden en Ella ook niet helemaal bij baby zwart passen. Een vriendin kwam oa met de naam Ivy en dat lijkt mij wel wat voor baby zwart en Ella past eigenlijk wel bij baby blauw.

We zijn nog aan het proefdraaien, maar mogelijks ben ik er uit met de namen :)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3395242
Leuke namen hoor

Ik vind wel 1 nadeel dat ze plassen als ik ze bij mij heb , niet altijd maar meestal ben ik de klos
Door frodo quin
#3395248
Hebben ze een wc die ze als ze bij jou zitten kunnen gebruiken? Als ik de kooi niet open tegen de zetel zet heb ik om die reden een wc in de zetel staan.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3395253
Ik had een wc in de kooi staan maar die schoven de heren op en gingen er achter zitten pissen, ja ook vast gemaakt maar toen gingen ze in ander hoekje piesen. Kooi staat bijna altijd open , ze blijven op de kooi en doen het netjes in hun hoekje, behalve dan als ze in me nek zitten :-X
Misschien moeten ze dan nodig hoor dat kan
De fokker zei het wel dat ze dat wel is doen ook om geur af te zetten ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3395255
frodo quin schreef: zo 16 feb 2020, 20:06 Geen ervaringen met full time hokjes konijnen gelukkig. Ook niet zoveel konijnen gehad hoor.

Ik denk wat je hier boven beschrijft, maar ik denk ook omdat ratten heel anders met mensen omgaan. Veel interactiever, samen spelen..; meer te vergelijken met honden, maar ook weer heel anders.

Ratten gaan bv met jou spelen, worstellen, wegrennen, terug aan komen stuiteren... en vinden ook dat je alles moet delen, ook het eten in je mond, of gaan even je oor proberen wassen als ze vinden dat het nodig is... Ze onderhouden je nagelriemen en verzorgen wondjes. Ze kunnen ook goed schoot/hals liggen en dan moet je wel knuffelen. Elke rat is anders hé. Sommige zijn niet knuffelig, andere niet speels, sommige laten je geen seconde met rust en andere zijn meer op de achtergrond. Een beetje zoals een hond zonder will to please en geen begrip van personal space (persoonlijk bezit ook niet ;) )die ook erg zorgend is en op sommige vlakken wat meer zaken begrijpt.
OH ja, das wel heel anders ja.
Wat een bijzondere dieren! Gezellig klinkt het wel.
Door frodo quin
#3395287
kiara schreef: ma 17 feb 2020, 07:59 De fokker zei het wel dat ze dat wel is doen ook om geur af te zetten ::)
Klopt, maar dan druppelen ze en gaan ze niet echt plassen. Vandaar dat ik het vroeg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door