Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3387910
Namens mijn dochter, die bezig is om iemand te assisteren bij haar promotie een vraag die haar moet helpen bij het helpen opstellen van een vragenlijst:

Op basis van welke signalen / gedragingen van jullie hond(en) weten jullie dat je hond iets (heel) lekker vindt? Staan de oren anders, kreunen ze, smakken ze harder, kwispelen ze?

Of merken jullie helemaal niks?
#3387912
Bij een lekkere snack: als een krokodil zo'n snack uit mijn hand happen :biggrin2: . Bij een bak zelf samengestelde voeding zie ik het aan de snelheid waarmee ze het opeten en met half dichte oogjes staan te genieten.
#3387919
Uhhhh... wat betreft eten algemeen: hap, slik, weg...
bij knuffelen: op hun rug liggen en kwispelen...
Bij iets lekkers, zoals stukje kaas, smeerworst: naast me zitten en heel hard piepen ;)

Maar over het algemeen, zijn ze altijd erg enthousiast als ze iets (kunnen) krijgen wat ze lekker vinden, of het nu eetbaar is of knuffelen/spelen......
#3387924
Bij Duc:
Wat erg lekker is daar ren ik voor om het te krijgen
Wat gewoon "alleen" maar eetbaar is dat laat ik mij in mijn mand bezorgen :biggrin2: :biggrin2:
En mocht de bezorging niet lekker zijn dan stap ik uit bed en ga ergens anders liggen ;D ;D
#3387925
Als het echt echt echt heel lekker is, dan kom ik als je me roept. Als het minder dan echt echt heel lekker is heb ik bananen in mijn mooie oren.

Verder vrat ie alles met evenveel smaak en enthousiasme op. Zat weinig verschil in ;D
#3387930
Heel erg netjes rechtop zitten oortjes naar voren, strakke blik op ‘t eten en lippen alvast aflikken... en oh ja, als ik mijn hand heen en weer beweeg krijg je zo’n tenniswedstrijd idee.

Dat netjes zitten is aangeleerd uiteraard. Omdat ze anders de bak uit mijn handen springen of het eten uit mijn handen grissen ;D
#3387935
Slagroom het gehoor .Ik hoef echt niet te roepen :biggrin2:
Kefir madam bekijkt of ik bv een theeglas of een beker heb . Is het een beker dan kijk je heel verleidelijk . Die blik is niet te weerstaan. Duurt het te lang dank begint ze al te smakken
De gewone dingen die wel lekker zijn mogen bezorgd worden . :biggrin2:
Terrasjes mist de tang ook nooit . Dan sleur je je personeel gewoon mee en dan hoop je dat ze taart besteld :D
#3387955
Als ze het niet uittuffen is het al lekker.
Maci is gek op mandarijn, die hoef je maar te pakken, en beginnen te schillen en hij komt zelfs van buiten naar bi ben gelopen ;D En daarna probeert ie je te hypnotiseren, give me. Zelfde met meloen :biggrin2:
Harder of zachter aanpakken heeft hier ook wel met opwinding ( en ook concurrentie) te maken niet zozeer met lekkerder vinden.
Oja kaas Dat is toch ook echt lekker, ruiken ze ook als die uit de koeling komt, ineens staan ze er :biggrin2:
#3387968
Ik merk het eigenlijk alleen wanneer ze iets NIET lekker vinden. Dan wordt er met lange tanden een beetje in gebeten en aan gelikt, en daarna laten ze het gewoon liggen. Maar da's echt heel weinig, het meeste gaat er zonder verdere vragen te stellen in.. :biggrin2:

Eén keer heb ik Max zo'n beruchte Zweedse gefermenteerde haring voor de neus gehouden, zo'n naar rotte eieren stinkend geval dat al honderd jaar dood lijkt te zijn. Max was een vuilnisbak, maar die keer hij me aan met een verontschuldigende blik van: als het echt móét van je, eet ik het op, vrouwtje, maar eigenlijk liever niet, zeg maar. ;D
#3387976
Kaio schreef: di 15 okt 2019, 11:06 Als ze het niet uittuffen is het al lekker.
Maci is gek op mandarijn, die hoef je maar te pakken, en beginnen te schillen en hij komt zelfs van buiten naar bi ben gelopen ;D En daarna probeert ie je te hypnotiseren, give me. Zelfde met meloen :biggrin2:
Harder of zachter aanpakken heeft hier ook wel met opwinding ( en ook concurrentie) te maken niet zozeer met lekkerder vinden.
Oja kaas Dat is toch ook echt lekker, ruiken ze ook als die uit de koeling komt, ineens staan ze er :biggrin2:
Ik moest meteen aan deze van Pinterest denken - die er in vele varianten is..
3a0a2dbe40d88b2937c11ab5c59d4d56.jpg
3a0a2dbe40d88b2937c11ab5c59d4d56.jpg (153.65 KiB) 1596 keer bekeken
uaeulsuy3vq11.jpg
uaeulsuy3vq11.jpg (62.16 KiB) 1596 keer bekeken
doorbell-burglary-cheese-wrapper-serial-killer-this-was-on-r-funny-62402465.png
doorbell-burglary-cheese-wrapper-serial-killer-this-was-on-r-funny-62402465.png (158.38 KiB) 1596 keer bekeken
#3387981
Anne in Zweden schreef: di 15 okt 2019, 13:09 Ik merk het eigenlijk alleen wanneer ze iets NIET lekker vinden. Dan wordt er met lange tanden een beetje in gebeten en aan gelikt, en daarna laten ze het gewoon liggen. Maar da's echt heel weinig, het meeste gaat er zonder verdere vragen te stellen in.. :biggrin2:
Eerst had ik willen schrijven: Stel de vraag andersom. HOe weet je of je honden iets NIET lekker vinden :biggrin2: :biggrin2: Dat is toch een stuk gemakkelijker te beantwoorden.
Jakkie pakt doorgaans alles super gretig aan (pas op je vingers!) want hij vertrouwd erop dat het iets is wat hij lust/lekker vindt. Maar als het dan iets is wat hij niet lust verstarren plots zijn kaken. Komt er een blik in zijn ogen van :puke: . Dan gaan zijn lippen ietsje omhoog. En vervolgens laat hij het vallen en kijkt heel beteuterd ;D ;D ;D ;D
#3387982
smulpaap schreef: ma 14 okt 2019, 21:09 Slagroom het gehoor .Ik hoef echt niet te roepen :biggrin2:
Kefir madam bekijkt of ik bv een theeglas of een beker heb . Is het een beker dan kijk je heel verleidelijk . Die blik is niet te weerstaan. Duurt het te lang dank begint ze al te smakken
De gewone dingen die wel lekker zijn mogen bezorgd worden . :biggrin2:
Terrasjes mist de tang ook nooit . Dan sleur je je personeel gewoon mee en dan hoop je dat ze taart besteld :D
;D ;D Heb jij er ook zo eentje ;D ;D
#3387984
Ik ga al jullie antwoorden doorgeven, dank!

Die van mij lusten ook bijan alles. Ze liggen allebei bij de ingang van de keuken te kreunen en te steunen terwijl ik het in hun bakken doe. En dan met moeite wachten tot ik ‘joke’ zeg en dan richting hun bak. En dan zonder verdere aandacht voor hun omgeving alles opeten.

Tobias komt dan daarna altijd even naar me toe en dan sta ik met een doekje klaar om zijn bek af te vegen, want anders smeert ie het uit over de rand van de bank. Tygo volgt omdat Tobias het ook doet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door