Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3387871
Wat een schatje en wat een geluk voor haar dat ze op jullie pad is gekomen..
Heel veel geluk, plezier en liefde met elkaar :-*
Door miik
#3387875
Wat boft ze dat ze bij jou mag wonen ! Ik ben heel benieuwd naar jullie avonturen samen ! En succes met het aanleren van de nieuwe taal :)
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3388008
Jessie begint al af te vallen, ik heb haar tuig een stukje strakker kunnen maken, en ze beweegt steeds beter en steeds meer. Haar achterhand is niet goed, die hangt af en ze sloft met haar achterpootjes. Er zit te weinig beweging in haar bekken. Over 2 weken (als ze wat meer gewend is) gaan we naar de osteopaat. Verder gaat het heel goed, ze is vrolijk en ondeugend en komt lekker tot rust. En ik ben verliefd!!!
IMG_4579.JPG
IMG_4579.JPG (2.57 MiB) 2094 keer bekeken
IMG_4584 (2).JPG
IMG_4584 (2).JPG (2.04 MiB) 2094 keer bekeken
IMG_4564 (2).JPG
IMG_4564 (2).JPG (2.3 MiB) 2094 keer bekeken
Door Lizzy
#3388009
Wat een lekker ding :smitten:

Ik heb geen foto van haar gezien van voor maar nu is zij zeker niet modder vet! Ze ziet er goed uit! Fijn dat het zo goed met haar gaat.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3388010
Lizzy schreef: wo 16 okt 2019, 07:14 Wat een lekker ding :smitten:

Ik heb geen foto van haar gezien van voor maar nu is zij zeker niet modder vet! Ze ziet er goed uit! Fijn dat het zo goed met haar gaat.
Een paar weken geleden is ze met de mensen van het asiel naar de da geweest, daar was ze over de 27 kilo, inmiddels is ze 26. Ik denk dat ze uiteindelijk naar de 22,5/23 kilo gaat. ze is echt nog wel heel dik, maar ze is gewoon superfotogeniek, dus het valt niet zo op. Maar die foto van bovenaf, daar zie je dat ze bij haar billen en staart van die ribbels heeft *brrrrr*
Door Lizzy
#3388012
Spikkelneus schreef: wo 16 okt 2019, 08:07 Een paar weken geleden is ze met de mensen van het asiel naar de da geweest, daar was ze over de 27 kilo, inmiddels is ze 26. Ik denk dat ze uiteindelijk naar de 22,5/23 kilo gaat. ze is echt nog wel heel dik, maar ze is gewoon superfotogeniek, dus het valt niet zo op. Maar die foto van bovenaf, daar zie je dat ze bij haar billen en staart van die ribbels heeft *brrrrr*
Ik heb hier nog nooit een Dalmaat van 22 a 23 kilo gehad en mij lijkt dat eerlijk gezegd best wel weinig voor haar? Die vetrollen zal ze ook nog wel omzetten in spier, toch?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3388013
Lizzy schreef: wo 16 okt 2019, 08:23 Ik heb hier nog nooit een Dalmaat van 22 a 23 kilo gehad en mij lijkt dat eerlijk gezegd best wel weinig voor haar? Die vetrollen zal ze ook nog wel omzetten in spier, toch?
Het is een kleintje, maar een heel klein beetje groter dan Tungsten en die was 20,5 kilo....
Door Lizzy
#3388015
Spikkelneus schreef: wo 16 okt 2019, 08:27 Het is een kleintje, maar een heel klein beetje groter dan Tungsten en die was 20,5 kilo....
Tungsten moet dan echt wel een heel kleintje zijn geweest! Bizar he? Ik ken geen Dalmatiër reu die minder dan 27 kg weegt (en dat is dan echt een klein schrieletje) maar gemiddeld zitten ze toch wel zeker op 30 plus kilo. Drie van de reuen uit mijn nestje wegen 30 a 32 kilo (en met 30 kg is ie ook echt dun), 34 kg en 34 kg. Die vallen echt in de categorie "normaal", niet aan de zware kant (qua zwaar gebouwd bedoel ik dan). Toetie is ook een kleintje. Ze weegt 24 kg. Biscuit is niet echt heel groot, zij weegt 25 kg. En Pinkel was echt een kleintje (weinig bone ook) en die woog 24 kg. Nou, kan ze hier niet dik of zelfs niet te zwaar noemen. Fritzi is na haar loopsheid te zwaar, dan zit ze wel op 27,5 kg, normaal zo'n 26 kg.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3388016
Wij hebben natuurlijk van die stamboekloze nepperds, dus die zijn sowieso een beetje anders. Niet qua karakter trouwens.... :D :D ;D ;D
Onze eerste reu had 2 stamboek ouders, maar was zelf niet geregistreerd, dat was ook al een inimini, maar 27 kilo. Terwijl zijn beide ouders wel echt groter waren en hij de grootste pup uit het nest was - want ik wilde graag een grote. Haha, iedereen dacht dat het een teefje was.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3388028
pearlsofpassion schreef: wo 16 okt 2019, 10:52 Maar Tungsten was te mager, toch? Door zijn kwaaltjes?
Alleen in het begin, toen was hij 17 kilo. Hij is 21 geweest, maar toen vond ik hem te dik, dus hij is zelfs nog op dieet geweest om weer af te vallen naar 20,5. Tungsten was gewoon 's werelds kleinste spikkel ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3388035
Spikkelneus schreef: wo 16 okt 2019, 12:09 Alleen in het begin, toen was hij 17 kilo. Hij is 21 geweest, maar toen vond ik hem te dik, dus hij is zelfs nog op dieet geweest om weer af te vallen naar 20,5. Tungsten was gewoon 's werelds kleinste spikkel ;)
OH ja, juist. ::) :) Nu weet ik het weer.
Door Eef+Stippels
#3388044
Oh jee, Xindy weegt 27 kg :biggrin2:
Allemaal spier natuurlijk :cool:

Ze zou wel 1 kilootje minder mogen wegen hoor, maar moddervet is ze zeker niet.
Helaas gaat ze gal overgeven als ik haar (nog) minder voer en ze krijgt ook genoeg beweging, dus we doen het er maar mee.

Fijn dat het goed gaat met Jessie, vrolijk en ondeugend is top :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door