Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3387720
pearlsofpassion schreef: vr 11 okt 2019, 16:35 Het doof zijn is toch erfelijk? Of niet volledig dan?
Of trokken ze zich dat niet aan? :-\

Alleszinds, ze heeft het maar getroffen.
Veel plezier met haar. Wat een uitdaging. Maar ik begrijp waarom je die uitdaging wil aangaan. Wat een schatje! :D
Dove, eenzijdig horende Dalmatische honden en Dalmatische Honden met blauwe ogen hebben absoluut een grotere kans op het krijgen van eenzijdig horende en dove pups. Om die reden sluiten wij al die honden uit van de fokkerij.
Door Lonaa
#3387756
Jaaaaaaaa, ze is er! Veilig overgekomen. Jesse gaat niet weten wat d'r overkomt, met al die liefde.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3387762
Ze heeft goed geslapen de eerste nacht, in de mand aan mijn voeteneind, waar Tungsten ook altijd lag. En ze eet ook goed, barfen is nog lastig, dus ik heb haar konijn gister in kleine stukjes gehakt, en toen at ze het wel. Ze eet en drinkt verschrikkelijk slordig :o :o ik heb nog nooit een hond gehad die er zo'n bende van maakt. Het is ongelofelijk hoe moddervet ze is, nooit gedacht dat ik een dikke hond zou hebben ;D Maar ook dat zal niet lang duren. Haar huid is een drama - knalrood, jeuk, overal korstjes, wondjes, abcesjes. Ik hoop dat dat over een paar weken als ze ontgift is over is. De diarree die ze gister nog had (al weken volgens de mannen van de shelter, vast door die gore lightbrokken) is sinds vanochtend over, ze heeft nu drolvormige poep :)
IMG_4551.JPG
my first bunny
IMG_4551.JPG (2.4 MiB) 2000 keer bekeken
IMG_4548.JPG
eerste barfhap
IMG_4548.JPG (2.53 MiB) 2000 keer bekeken
Door Cindy de Wolf
#3387774
Wow wat een lief koppie en zo te zien gaat het helemaal goed komen. Veel plezier van en met elkaar.

Hoe reageren de andere honden op haar?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3387776
Cindy de Wolf schreef: za 12 okt 2019, 11:07 Wow wat een lief koppie en zo te zien gaat het helemaal goed komen. Veel plezier van en met elkaar.

Hoe reageren de andere honden op haar?
Omdat ze doof is reageert zij eigenlijk nergens op, ze is heel erg mensgericht, dus ze negeert de andere honden vooral. Dat is op zich fijn, want zo lokt ze ook geen conflicten uit. Wel wat jaloezie omdat zij direct de mensen inpikt (niets wat ze niet van Tungsten gewend waren trouwens, ze doet precies zo).
Omdat alles aan deze hond ontstoken is en ze jarenlang in een kennel heeft gewoond, ruikt ze 'raar'. De rest probeert vooral van een afstandje haar geur mee te pikken. Ze is heel vrijpostig, dus ze zijn nogal onder de indruk van haar. Het is een tank, dus de introductie ging iets anders dan ik gepland had ;D Ik wilde haar in de tuin en dan 1 voor 1 de andere honden erbij, maar bij het openen van de achterdeur beukte ze de deur open en rende tussen alle honden die erachter stonden door om de benedenverdieping te onderzoeken. De rest was zo verbaasd dat er zelfs helemaal niemand geblaft heeft - en dat is meestal wel anders bij honden op bezoek of een nieuwe hond :biggrin2: :biggrin2:
Door Eef+Stippels
#3387778
Spikkelneus schreef: za 12 okt 2019, 11:28 Omdat ze doof is reageert zij eigenlijk nergens op, ze is heel erg mensgericht, dus ze negeert de andere honden vooral. Dat is op zich fijn, want zo lokt ze ook geen conflicten uit. Wel wat jaloezie omdat zij direct de mensen inpikt (niets wat ze niet van Tungsten gewend waren trouwens, ze doet precies zo).
Omdat alles aan deze hond ontstoken is en ze jarenlang in een kennel heeft gewoond, ruikt ze 'raar'. De rest probeert vooral van een afstandje haar geur mee te pikken. Ze is heel vrijpostig, dus ze zijn nogal onder de indruk van haar. Het is een tank, dus de introductie ging iets anders dan ik gepland had ;D Ik wilde haar in de tuin en dan 1 voor 1 de andere honden erbij, maar bij het openen van de achterdeur beukte ze de deur open en rende tussen alle honden die erachter stonden door om de benedenverdieping te onderzoeken. De rest was zo verbaasd dat er zelfs helemaal niemand geblaft heeft - en dat is meestal wel anders bij honden op bezoek of een nieuwe hond :biggrin2: :biggrin2:
Ohw errug ;D ;D :biggrin2:
Door Lizzy
#3387797
Hahahaha, tis me er eentje ;D

Gek he, een Dalmaat die zo dik is. Ze horen gestroomlijnd te zijn en als ze dat dan niet zijn kun je daar niet aan wennen.

Ik hoop dat ze snel opknapt qua jeuk/huid! Met jouw goede zorgen gaat dat vast snel lukken.
Door hamada
#3387807
Wat mooi om haar een nieuw leven te kunnen geven. Daar gaat ze, en jij, veel geluk aan beleven.
:daisy: :hi: Jessie
Door Cindy de Wolf
#3387810
Spikkelneus schreef: za 12 okt 2019, 11:28 Omdat ze doof is reageert zij eigenlijk nergens op, ze is heel erg mensgericht, dus ze negeert de andere honden vooral. Dat is op zich fijn, want zo lokt ze ook geen conflicten uit. Wel wat jaloezie omdat zij direct de mensen inpikt (niets wat ze niet van Tungsten gewend waren trouwens, ze doet precies zo).
Omdat alles aan deze hond ontstoken is en ze jarenlang in een kennel heeft gewoond, ruikt ze 'raar'. De rest probeert vooral van een afstandje haar geur mee te pikken. Ze is heel vrijpostig, dus ze zijn nogal onder de indruk van haar. Het is een tank, dus de introductie ging iets anders dan ik gepland had ;D Ik wilde haar in de tuin en dan 1 voor 1 de andere honden erbij, maar bij het openen van de achterdeur beukte ze de deur open en rende tussen alle honden die erachter stonden door om de benedenverdieping te onderzoeken. De rest was zo verbaasd dat er zelfs helemaal niemand geblaft heeft - en dat is meestal wel anders bij honden op bezoek of een nieuwe hond :biggrin2: :biggrin2:
Oh heb levendig beeld! Geweldig. Nooit wat geleerd en in dit geval dan ook geen angst. Geweldig. Nu hopelijk snel beter qua huid en vacht. Maar met jouw kennis en kunde komt dat vast helemaal goed. Geniet van en met elkaar.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3387814
Fenixjuh schreef: za 12 okt 2019, 16:21 Heel veel geluk! En succes met het opvoeden!
Mocht je inspiratie zoeken.... Doe ik deze erbij, je weet nooit wat je vind ;)
https://www.gebarencentrum.nl/gebaren/m ... ordenboek/
Oh, leuk, ik ga de filmpjes kijken. Het meeste wat ik mezelf heb geleerd heb ik van Youtube. Er is daar een hele leuke nederlandse gebarenserie, en van wat daar niet behandeld werd, heb ik de engelse termen opgezocht en dan kom je er wel. We zitten nu natuurlijk nog helemaal in gewenningsfase, dus het is nu vooral bijsturen en laten zien wat we gaan doen. Ik maak wel al het gebaar erbij (plassen, wandelen, slapen, etc) en ik zie dat ze naar mijn handen kijkt. Door herhaling gaat het kwartje vanzelf vallen. En daarna kan je gericht gaan 'trainen' , hoewel dat in mijn geval vooral aanwijzingen zijn voor wat we gaan doen, of wat ik liever niet heb dat ze doet. Komt vanzelf goed. Zij communiceert in elk geval heel duidelijk, dat is fijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door