Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3387616
Als ik zag hoe sommige mensen met schapen reageerde op de komst van de wolf: dan verbaast dit me echt totaal niet :-X
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3387617
Lizzy schreef: vr 11 okt 2019, 08:15 Als ik zag hoe sommige mensen met schapen reageerde op de komst van de wolf: dan verbaast dit me echt totaal niet :-X
Niet alleen mensen met schapen. Allerlei mensen, van "nog een soort van buitenmensen" tot "drie hoog achter in Amsterdam wonende mensen". Er stond al zo verschrikkelijk veel volk klaar met de mening dat de wolf niet in NL thuishoort. Terwijl het gros van die groep echt never nooit niet ook maar gaat merken dat de wolf in NL is, laat staan er last van zou kunnen hebben.
Door hannabelgje
#3387630
En dan moet je lezen wat ze in de media roepen: Sil heeft een heksenjacht geopend, die wolf is gewoon vertrokken, de jagers krijgen altijd overal de schuld van en die houden zich altijd netjes aan de regels. Ja tuurlijk en de kerstman en sinterklaas bestaan ook. Er wordt hier zo ontzettend veel gestroopt dat zijn echt de brave jagers die zich altijd aan de regels houden.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3387631
Kaela schreef: vr 11 okt 2019, 08:26 Niet alleen mensen met schapen. Allerlei mensen, van "nog een soort van buitenmensen" tot "drie hoog achter in Amsterdam wonende mensen". Er stond al zo verschrikkelijk veel volk klaar met de mening dat de wolf niet in NL thuishoort. Terwijl het gros van die groep echt never nooit niet ook maar gaat merken dat de wolf in NL is, laat staan er last van zou kunnen hebben.
Exact. Van alle dingen die in haar schoenen geschoven werden, werd de helft achteraf bewezen dat ze het niet gedaan had. Ze is gewoon zo'n gemakkelijke zondebok.
Door Basilicum
#3387654
Maandagavond stond ik in de keuken, was rond 23 uur.
Een straat verder stak iets de weg over en het hield mijn aandacht vast.
Het was alleen, geen mens in de buurt en kwam over het fietspad onze kant opgelopen.
Het liep wat te snuffelen in het gras en bij een boom.
Ineens zag ik de overbuurman met zijn Beagle de oprit afkomen, die zag het ook en deed gelijk een stap terug.
Nu dichterbij zag het er nogal verwilderd uit
De Beagle sloeg behoorlijk aan en buurman ging achter de auto staan.
Toen liep het langs de keuken en kon ik het goed zien...het loopje , de houding ...was het een wolf?
Het stak de weg over en liep een straat in aan de overkant.
Het was absoluut geen verwaarloosde hond, dit was zo anders.
Toch de politie maar even gebeld om een melding te doen en...was niet het eerste die hierover belde.
De avond daarna stond ik toch wat anders buiten, ondanks dat als het een wolf was, deze waarschijnlijk al kilometers ver weg is.
Door frodo quin
#3387732
Het verdrietige eraan vind ik dat de weinige andere diersoorten die beschermd worden, alsnog vermoord worden en de kans is reëel dat de daders niet bestraft zullen worden.

Ik begrijp trouwens wel dat mensen bang zijn voor hun dieren, maar dat is maar een klein deeltje van de mensen die problemen hebben met de wolf.

Denk maar aan iedereen die het zo leuk vindt om wild af te knallen en om die reden geen natuurlijke vijanden van dat wild wil, want dan is er minder over voor hen. En ik wil hier zeker niet alle jagers over de zelfde kam scheren. Of mensen die vinden dat de planeet enkel de mens toebehoort...

Langs de ene kant heb je de "we moeten iets doen om de wereld niet helemaal naar de verdommenis te laten gaan" maar zelfs elke kleine "opoffering" daarvoor is teveel. :(
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3387794
Ik vind het zo triest...
de wolven hier op de Veluwe zijn helaas ook spoorloos, zijn voor het laatst halverwege augustus nog op een wildcamera gezien, inclusief de welpjes maar sindsdien geen enkel spoor meer...
Die zaten in het noorden van de Veluwe dus eigenlijk vlak bij ons....
Ik vond het zo’n gaaf idee, en zo jammer dat ze spoorloos zijn.... Vermoeden is dat die toch ook afgeschoten zijn.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3388130
Tja, wat is zekerheid. Ze zijn niet meer gezien en ook het gedrag van papa op de wildcamera laat zien dat moeder en welpen er niet meer zijn.
Door zurca
#3388137
In NL zijn 2 mannetjes en 1 single vrouwtje van de radar verdwenen. De mogelijkheid is er dat ze afgeschoten zijn maar ze kunnen ook aangereden zijn of toch naar een andere plaats vertrokken. Ze weten het niet...
De wolf met pups op de Veluwe zijn er nog wel. Een natuurfilmer heeft twee van de welpen kunnen filmen. Filmpje is te vinden op internet.

Dat er mensen zijn die een wolf liever dood zien dan levend zijn er genoeg, dat de kans groot is dat de wolvin en pups in BE geschoten zijn kijk ik niet van op. Ik vind het zeer, zeer triest...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door