Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3388150
Lizzy schreef: zo 13 okt 2019, 10:50 Ik heb er allemaal helemaal niks mee.... Voor mijn gevoel zijn wij mensen helemaal het contact kwijt geraakt met ons lichaam in relatie tot eten. 's Morgens moeten we ontbijten, 's middags moeten we lunchen en 's avonds moeten we ons avond eten op eten. We zouden gewoon weer eens moeten leren luisteren naar ons lichaam en moeten eten wanneer we honger hebben.
dat is zeker waar!


Toen ik slank was at ik gewoon wanneer het moest, was niet de hele dag met eten bezig, ontbijt kreeg ik niet door mijn strot. ik had er ook geen last van dat ik niet ontbeet.
Na of ja tijdens mijn burnout/depressie is er veel kapot gegaan. En nu dus jaren later is er een gevecht met eten. Heel vaak hangry, mega dips, continue honger (serieus ik kan echt de hele dag aan een stuk door eten). Lichaam dat verkeerde signalen geeft, ofwel mijn hersenen het verkeerd interpreteren. Nu heb ik als puber ook al eetproblemen gehad , toen had ik anorexia.
Maar ik merk dus dat mijn lichaam niet overweg kan met koolhydraten in de vorm van graan, nu ik ze weer geschrapt heb, ook het kleine beetje maar, ben ik minder hangry en heb ik minder vaak honger. En kan dus ook weer later ontbijten, heerlijk! Zo zie je maar dat ieder lichaam wat anders nodig heeft en daarnaar luisteren dat dat je helpt.
Als ik terug denk heb ik heel groot deel van mijn leven altijd IF gegeten, 16/8, gewoon vanzelf.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3388296
Hier gaat het over het algemeen zonder problemen. Heb twee keer een dag eerder gegeten omdat ik niet lekker was, verkouden/slecht geslapen enzo. Dan trek ik het echt niet, lang zonder eten.

Ik ben altijd slank geweest, tot de overgang en meer zittend werk. Dat is funest voor je figuur. :-X
Ik sta niet vaak op de weegschaal, maar heb het idee dat de broeken wat losser zitten. Dat zou mooi zijn. :)

Barfplaats wordt gesponsord door