Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3386998
frodo quin schreef: wo 02 okt 2019, 18:49 Fijn om het goede nieuws te lezen :)

Goed dat hij toch al een hoop fysieke dingen kan. Ik duim dat de rest ook beetje bij beetje beter gaat.

Wanneer start de logo?
Volgende week komt ze voor het eerst. Maar ja, dan gebeurt er niks hè, moet hij eerst in het systeem worden opgenomen. Man, man, waarom werkt de boel dan niet gewoon digitaal, vraag ik me af........
We oefenen samen ook natuurlijk. Tellen gaat prima, dagen en maanden niet. Maar hij neemt dan wel gewoon de telefoon aan en maakt wat van het gesprek, dapper en knap vind ik dat.
Zo nu en dan doet hij lelijk tegen me maar dat kan ik me voorstellen. Het is knap frustrerend soms als je gedachten niet kunt verwoorden en zegt dat er iets is met je stellage terwijl je je enkel bedoelt! Daar moest hij trouwens wel erg om lachen........
Door Tanna
#3386999
nikèdog2000 schreef: do 03 okt 2019, 08:36 Samen sterk
Thuis is toch het beste medicijn
Stoer van je dat je er tegen in bent gegaan
Het is mijn man en ik vecht voor hem als een leeuwin, zei ik tegen de neuroloog. Ik weet niet of ik zo voor mezelf op zou kunnen komen.
Door frodo quin
#3387003
Tanna schreef: vr 04 okt 2019, 22:06 Volgende week komt ze voor het eerst. Maar ja, dan gebeurt er niks hè, moet hij eerst in het systeem worden opgenomen. Man, man, waarom werkt de boel dan niet gewoon digitaal, vraag ik me af........
We oefenen samen ook natuurlijk. Tellen gaat prima, dagen en maanden niet. Maar hij neemt dan wel gewoon de telefoon aan en maakt wat van het gesprek, dapper en knap vind ik dat.
Zo nu en dan doet hij lelijk tegen me maar dat kan ik me voorstellen. Het is knap frustrerend soms als je gedachten niet kunt verwoorden en zegt dat er iets is met je stellage terwijl je je enkel bedoelt! Daar moest hij trouwens wel erg om lachen........

Je niet vlot kunnen uitdrukken is inderdaad heel frustrerend. Natuurlijk ook niet fijn voor jou dat je dan de "pineut" bent, maar inderdaad wel begrijpelijk.

De telefoon durven opnemen in zo'n omstandigheden vind ik ook moedig.

Hopelijk gaat het vlot met de logo en kunnen jullie met zijn allen aan de slag.
Door Lizzy
#3387011
Zo wow, wat vind ik jou een kanjer zeg :-* ! Ik vind het hartstikke goed dat je hem mee naar huis hebt genomen. Dat is de beste plek om te herstellen. Eigenlijk best wel gek he, dat ze je wel 10 keer per week logopedie kunnen bieden vanuit een revalidatiehuis maar niet thuis. Denk dat thuis wonen en thuis logopedie krijgen voor de verzekering toch ook veel goedkoper is?! Rare wereld is dit toch. Hoe dan ook Tanna: heel erg veel sterkte en succes en voor je man heel veel beterschap :-* ! Fijn dat je ons op de hoogte houdt!
Door Eef+Stippels
#3387029
Tanna schreef: vr 04 okt 2019, 22:06 Volgende week komt ze voor het eerst. Maar ja, dan gebeurt er niks hè, moet hij eerst in het systeem worden opgenomen. Man, man, waarom werkt de boel dan niet gewoon digitaal, vraag ik me af........
We oefenen samen ook natuurlijk. Tellen gaat prima, dagen en maanden niet. Maar hij neemt dan wel gewoon de telefoon aan en maakt wat van het gesprek, dapper en knap vind ik dat.
Zo nu en dan doet hij lelijk tegen me maar dat kan ik me voorstellen. Het is knap frustrerend soms als je gedachten niet kunt verwoorden en zegt dat er iets is met je stellage terwijl je je enkel bedoelt! Daar moest hij trouwens wel erg om lachen........
Echt respect, jullie doen het geweldig :-*
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3387036
Revalidatiecentrum is fijn, maar als hij thuis ook kan oefenen, en hij heeft iemand die met hem oefen EN hem met liefde verzorgt, is hij altijd beter af dan in een revalidatiecentrum :-*
Knap van jou dat je zo voor hem op kan komen, gaat vast goedkomen!!


En ja, ik weet alles van registratie in de zorg, en dat is nou eenmaal een vereiste van de verzekering en je kan daarmee niet controleren of iemand goed of slecht werkt, maar het moet toch van de verzekerin
g :-X :rant:
Door Tanna
#3387050
Lizzy schreef: za 05 okt 2019, 08:57 Zo wow, wat vind ik jou een kanjer zeg :-* ! Ik vind het hartstikke goed dat je hem mee naar huis hebt genomen. Dat is de beste plek om te herstellen. Eigenlijk best wel gek he, dat ze je wel 10 keer per week logopedie kunnen bieden vanuit een revalidatiehuis maar niet thuis. Denk dat thuis wonen en thuis logopedie krijgen voor de verzekering toch ook veel goedkoper is?! Rare wereld is dit toch. Hoe dan ook Tanna: heel erg veel sterkte en succes en voor je man heel veel beterschap :-* ! Fijn dat je ons op de hoogte houdt!
Is ook bizar, wat een geld zou het niet kosten als hij werd opgenomen. En nu geen fluit, want ze komen mij niet wat extra's geven voor vervoer en wat al niet.
Toen ik dit had geschreven ben ik eens gaan zoeken wat nu de werkelijke kosten van een dag in een revalidatiecentrum zijn maar dat is eigenlijk niet eens te vinden. Op een Belgische site vond ik iets van 400 euro per dag. Nou, al kreeg ik maar een paar tientjes, dan zou ik al blij zijn!
Maar in plaats daarvan word je gestraft met 3 keer per week logopedie in plaats van 10, ik kan er met mijn kop niet bij.
Door Tanna
#3387051
Fenixjuh schreef: za 05 okt 2019, 11:21 Revalidatiecentrum is fijn, maar als hij thuis ook kan oefenen, en hij heeft iemand die met hem oefen EN hem met liefde verzorgt, is hij altijd beter af dan in een revalidatiecentrum :-*
Knap van jou dat je zo voor hem op kan komen, gaat vast goedkomen!!


En ja, ik weet alles van registratie in de zorg, en dat is nou eenmaal een vereiste van de verzekering en je kan daarmee niet controleren of iemand goed of slecht werkt, maar het moet toch van de verzekerin
g :-X :rant:
Krankzinnig, hè? En dat is tegenwoordig overal.......
Door hannabelgje
#3387123
Hmmm weer iets wat in België beter geregeld is. Mijn moeder krijgt chemo en alles wat daar bij hoort, medicijnen thuiszorg, parkeergeld, vervoerskosten naar het zkh enz wordt volledig vergoed.
Hier proberen ze ze veel mogelijk de mensen thuis te helpen en dan in de vorm van thuiszorg ofzo. Revalidatie mag ook vanuit thuis en daarvoor ga je dan dagelijks naar het zkh waar ze een centrum hebben. Ook daarvan worden de vervoerskosten enzo vergoed.
Lullig dat het tegenwoordig in NL allemaal zo moeilijk moet gaan.
Sterkte met alles

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Hanny
#3387124
Ik weet niet, of alles in Nederland zo, als jij het zegt, lullig is geregeld.
Ik ken ook mensen, die voor hun chemo kuren hele goede voorzieningen krijgen. Net zoals in België.
Misschien zijn er ook voor Tanna en haar partner wel andere mogelijkheden, daar weet ik niets van.
Maar wat ik wel weet, is dat er heel veel goede zorg geboden wordt. Binnen een korte periode logopedie hulp is toch mooi.
Door Tanna
#3387147
Hanny schreef: zo 06 okt 2019, 14:51 Ik weet niet, of alles in Nederland zo, als jij het zegt, lullig is geregeld.
Ik ken ook mensen, die voor hun chemo kuren hele goede voorzieningen krijgen. Net zoals in België.
Misschien zijn er ook voor Tanna en haar partner wel andere mogelijkheden, daar weet ik niets van.
Maar wat ik wel weet, is dat er heel veel goede zorg geboden wordt. Binnen een korte periode logopedie hulp is toch mooi.
Nou Hanny, ik weet dat jammer genoeg wel, heb dit allemaal al meegemaakt toen mijn lief in een week tijd 3 hartinfarcten had gehad. Onopgemerkt, niet zo aanstellen meneer, zei de plaatsvervangend huisarts.
Het is ongelooflijk belangrijk dat de logopedie snel start en als je nagaat dat hij 27/9 vroeg in de nacht is opgenomen is 7/10 niet krankzinnig snel. Dat geeft niet, daar klaag ik niet over. Wel dat hij nu gestraft wordt met maar 3 sessies per week in plaats van 10, terwijl hij de zorg enorm veel kosten bespaart door thuis te zijn. Maar ja, die 10 sessies krijg je alleen als je voor honderden euro's per dag in het revalidatiecentrum zit.
Reizen naar het ziekenhuis of therapie? Je krijgt eigenlijk niks vergoed. Ik vorige week op en neer naar het ziekenhuis, het eerste bezoekuur om half 2 en ik was om 4 uur die nacht pas thuis.....regel het zelf maar. De verzekering vergoedt maximaal 150 euro en de eerste 500 kilometer betaal je zelf. Taxikosten naar het ziekenhuis enkele reis 85 euro, 4 keer per dag. Als ik geen buren en vrienden had gehad had ik niet eens naar hem toe gekund.
En verder wordt er ook niks voor ons geregeld, je mag het allemaal zelf doen of je buren inschakelen.

Dus nee, de zorg is niet zo goed geregeld als wel zou kunnen. En ik vind dat ik daar boos over mag zijn, heel boos. Niet alleen boos trouwens, ik ben er ook erg treurig over.
Door eelke
#3387151
Reizen naar ziekenhuis of therapie krijg je wel vergoed, mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Kanker is bv 1, als je naar je bestralingen moet komt er gewoon een taxi voorrijden. Voor diagnose's die niet op de lijst staan, is er een rekensom waar je aan moet voldoen.
Zie ook deze link;
https://www.zorginstituutnederland.nl/V ... ervoer-zvw

Daar zou je ook nog naar kunnen kijken?
Je zou ook aan kunnen kloppen bij het wmo loket van je gemeente, voor een deeltaxi-pas. Dit allemaal voor jouw man natuurlijk, al mag je bij de deeltaxi ook iemand mee laten rijden.

Op zich zijn er wel oplossingen, maar het is wel enorm warrig inderdaad en je moet het allemaal maar zelf uitvinden, dat slaat inderdaad nergens op, want bij ziek zijn heb je wel andere dingen aan je hoofd...

Veel sterkte!
Door Tanna
#3387154
eelke schreef: zo 06 okt 2019, 20:53 Reizen naar ziekenhuis of therapie krijg je wel vergoed, mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Kanker is bv 1, als je naar je bestralingen moet komt er gewoon een taxi voorrijden. Voor diagnose's die niet op de lijst staan, is er een rekensom waar je aan moet voldoen.
Zie ook deze link;
https://www.zorginstituutnederland.nl/V ... ervoer-zvw

Daar zou je ook nog naar kunnen kijken?
Je zou ook aan kunnen kloppen bij het wmo loket van je gemeente, voor een deeltaxi-pas. Dit allemaal voor jouw man natuurlijk, al mag je bij de deeltaxi ook iemand mee laten rijden.

Op zich zijn er wel oplossingen, maar het is wel enorm warrig inderdaad en je moet het allemaal maar zelf uitvinden, dat slaat inderdaad nergens op, want bij ziek zijn heb je wel andere dingen aan je hoofd...

Veel sterkte!
Ik ken het, maar weet dat we er niet voor in aanmerking komen.
Door eelke
#3387156
De deeltaxi ook niet? Die kreeg ik zelfs voor een korte tijd toen ik moest revalideren...toen was ik 30 (ja dat is natuurlijk wel een groot nadeel, dat je daarbij afhankelijk bent van het beleid van de gemeente en het oordeel van de medewerker die je spreekt).
Door Tanna
#3387157
eelke schreef: zo 06 okt 2019, 21:55 De deeltaxi ook niet? Die kreeg ik zelfs voor een korte tijd toen ik moest revalideren...toen was ik 30 (ja dat is natuurlijk wel een groot nadeel, dat je daarbij afhankelijk bent van het beleid van de gemeente en het oordeel van de medewerker die je spreekt).
Moet je eerst aanvragen en we hebben het op korte termijn nodig voor strakke afspraken in het ziekenhuis. Ik vraag een van de buren wel en betaal de benzine. Gelukkig staat hier in de straat iedereen voor ons klaar maar het is niet altijd leuk om zo om hulp te moeten vragen, zo werkt dat nu eenmaal.

Lief dat je zo meedenkt, hoor!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door